Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei på dere..

Jeg er en 26 år gammel gutt som er har en sønn på snart 7 år. Jeg har problemer med amfetamin og alkoholmisbruk. Han bor hos sin mor i det daglige, og er hos meg hver 14.dag og ett par dager ellers i uken når jeg har muligheter til å ham så lenge jobbsituasjonen min tillater det,,Jobber som butikksjef og ingen problemer i arbeidslivet, men jeg har som nevnt, problemer med å ta meg en strek enten jeg har minsten, eller er på jobb. Har ingen konkrete hendelser å vise til når det gjelder konsekvenser til rusmisbruk enten det gjelder amfetamin eller alkoholmisbruk i hverken jobb, eller mitt samvær med sønnen min. Men det jeg lurer på, er om han merker det når jeg er påvirket av amfetamin,,alkohol bentyttes KUN etter han er lagt, og lest for. Han virker glad, og vil som kanskje mange kan relatere seg til, ikke hjem til mamma når søndagen kommer,,Har et veldig godt forhold til barnets mor. Vi samarbeider godt, og gjør ting sammen med sønnen vår på tross av at både meg og hun har nye livspartnere som for øverig er gode venner. Vi kan alle fire gå ut å spise,kino etc..Moren til sønnen min og min nåværende forlovede har ett forhold til hverandre som kan lett beskrives som venninner. Har merket at sønnen min noen ganger er innesluttet, og prater med min forlovede mer enn med meg om ting han tenker på, og opplever på skole etc..håper på respons fra noen som vet hva de prater om her,,og kanskje helst har opplevd lignende situasjoner,,VIL SLUTTE MED DEN DRITTEN MEN FALLER FOR FRISTELSEN HVER GANG DET ER I NÆRHETEN AV MEG I FORM AV TILGJENGELIGHET..har ingen i min omgangskrets som misbruker amfetamin, så de vet ikke hva jeg holder på med de heller. INGEN merker atferds endringer hos meg. Har pr.dags dato misbrukt amfetamin\speed i 6 år. mvh en som tydeligvis trenger, og vil ha hjelp...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237000-amfetamin-og-alkoholmisbruk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør skaffe hjelp for problemet ditt uansett om barnet ditt merker det eller ikke....

pakker du det inn i sølvpapir for deg selv som du gjør her på dol så har du et problem, rus er det samme uansett så gjør det uansett om noen "merker" det eller ikke!

Dette er jo bare unskyldninger for deg selv! ...??

Barn merker adferdsforandringer, og bruk av amfetamin endrer adferd! Du merker det kanskje ikke selv - men du tar jo amf for å ruse deg, og rusen endrer deg!

At han er innesluttet og heller prater med forloveden din, tyder på at han er usikker på deg og trekker seg unna. Det kan virke som han stenger deg ute.

Ingen andre enn du kan ta ansvar for dette. Jeg har sett _mange_ som har blitt veldig ødelagt av amfetamin, så stopp før det er for sent.

Ja, barnet ditt påvirkes særdeles negativt av dette. Og du kan ikke være sikker på at dette ikke påvirker deg på jobb.

Om du ønsker hjelp må du kontakte hjelpeaparatet. Fastlegen er et sted å begynne.

Missbruk av amfetamin kan gå bra en stund. Men det kan også ødelegge psyken og livet ditt for alltid.

Søk hjelp og slutt med dette så fort du kan.

mvh

Gjest efoll

Har ikke lest de andre svarene du har fått enda; med fare for gjentakelser her... :)

For det første så synes jeg du høres ut som en god far for din sønn, og det er flott at dere voksne kan samarbeide.

Men allikevel så vil jeg gi deg det rådet det er å søke hjelp. Å skulle slutte med dette helt alene tror jeg er dødfødt. Du må ha noen som støtter deg i dette!

Jeg har desverre ingen forslag til hvordan du går frem, men jeg tror du kan starte hos fastlegen din. Vedkommende kan henvise deg til instanser som hjelper forlk med slike problemer.

Det hadde vært flott om du kunne begynne med å unngå å ha dop tilgjengelig, på samme måte som jeg ikke kan ha sjokolade i hus... :)

Jeg er nemlig overbevist om at gutten din merker at du er "annerledes" når du bruker dop. Og det er ikke bra!

Som en start kan du kanskje gjøre det samme med dopet som med alkoholen: kun etter leggetid?

Men den eneste varige løsningen er å slutte helt.

Hva med kjæresten din? Misbruker hun også amfetamin? Vet hun om ditt problem? Hvis ikke, tror jeg du burde innvie henne i dette.

Lykke til!

mvh

Annonse

Gjest Nei - ikke i dag

Har en mann som drikker for mye. Vi merker dette. Både jeg og jentungen som er på alder med ditt barn.

Han har nå (endelig) startet på et nytt liv. Var hos fastlegen og fikk Antabus. Han har nå ikke drukket på 5 uker. I tillegg ble han henvist videre til Sosialmedisinsk senter. Deres jobb er å hjelpe folk med rusproblemer.

Slike ting går ikke over av seg selv. De ferreste klarer også å gjøre noe med det alene.

Søk hjelp til å fikse dine problemer med andre ting enn rus.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...