Gå til innhold

Hvilket badeutstyr trenger vi?

Anbefalte innlegg

Gjest badenymfer noen?

Vi skal for første gang på badeferie/badeland, og har med oss våre 2 små barn (1 og 3 år). Hvilket badeutstyr trenger barna i små og store basseng? Bør de ha på seg armringer, eller badering slik at de holder seg flytende (skal jo være sammen med dem hele tiden da!). Hva med sånne oppblåsbare dyr eller madresser til å ha i vannet? Andre tips til ferien?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237087-hvilket-badeutstyr-trenger-vi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden de er så små ville jeg satset på armringer som passer dem i størrelsen. Det er veldig vondt med armringer som er for store!

En liten madrass eller et lite dyr kan være greit, men ikke noe svære greier. Det er antagelig mange i bassenget og da er det ikke noe koselig med store flyteting.

Ellers tror jeg nok at barn på 1 og 3 synes det er stas nok bare å være i vannet og leke og kose seg.

Baderinger frarådes som flyteredskap. De er ikke trygge. Men de kan være en leke. Armringer kan gi barna trygghet til å prøve ting.

Det finnes også flotte tettsittende flytevester. (Ikke redningsvester.) De er nesten som en vest du tar på deg og sitter tett til kroppen. De gjør det lettere å flyte, samtidig som de ikke hindrer bevegeligheten så mye. Om de flyter helt med dem avhenger noe av barnets vekt. Fås f.eks. på Clas Olshon.

Av badeballer, ulike flytedyr etc. ville jeg sikret meg et godt utvalg og heller legge noe igjen i garderoben om det ble for stort eller for mye. Det blir ikke mye stas med badingen om ungene bruker tiden til å ønske seg det som 'alle' har, bare ikke de.

Ting som har vært brukt i sjøen eller andre steder ute, bør gjøres grundig rent før det tas med i et basseng.

mvh

Armringer er kjekt å ha, særlig for den eldste som kanksje vil slippe seg litt. Man flyter ganske godt på disse når man føler seg trygg og slapper av. Men man holder seg selvsagt i nærheten av så små barn uansett. Men det er ganske tung å måtte holde på de HELE tiden, selv om man er i vann, så armringene blir en avlasting også.

Er det et barenbasseng som de når bunn i selv og som er passe stort, er det veldig kjekt med slike båter/biler/dyr man setter beina oppi.De kan de gå rundt i vannet og være ganske trygge på ikke å falle.

Bade bleie® syns jeg er viktig i offentlige bad, om barna ikke er tørre.

Lykke til og kos dere!

Armringer er kjekt å ha, særlig for den eldste som kanksje vil slippe seg litt. Man flyter ganske godt på disse når man føler seg trygg og slapper av. Men man holder seg selvsagt i nærheten av så små barn uansett. Men det er ganske tung å måtte holde på de HELE tiden, selv om man er i vann, så armringene blir en avlasting også.

Er det et barenbasseng som de når bunn i selv og som er passe stort, er det veldig kjekt med slike båter/biler/dyr man setter beina oppi.De kan de gå rundt i vannet og være ganske trygge på ikke å falle.

Lykke til og kos dere!

Ang. badebleier: får jeg kjøpt dette noe sted?

Annonse

Ang. badebleier: får jeg kjøpt dette noe sted?

Om du skal ha engangs, har de i vanlige dagligvare butikker.Ser ut som up and go bleier, men suger ikke til seg vann på sammen måte som ei slik bleie.

Det finnes jo også slike man kan bruke flere ganger, men det blir lett litt styr om uhellet skulle være ute =0) Da må man jo vaske og skylle buksa ren etterpå.

Disse finnes vel på barneutstyrs butikker, i svømmehaller og muligens sportsbutikker.

Om du skal ha engangs, har de i vanlige dagligvare butikker.Ser ut som up and go bleier, men suger ikke til seg vann på sammen måte som ei slik bleie.

Det finnes jo også slike man kan bruke flere ganger, men det blir lett litt styr om uhellet skulle være ute =0) Da må man jo vaske og skylle buksa ren etterpå.

Disse finnes vel på barneutstyrs butikker, i svømmehaller og muligens sportsbutikker.

Engangs holder lenge, men jeg kan ikke huske å ha sett de i "min" butikk. Får vel lete litt. Skal på ferie på hotell med basseng, og jeg vil tro de øvrige gjestene vil sette pris på om minstemor har en slik på seg.

Gjest Samfunnskritiker

Siden de er så små ville jeg satset på armringer som passer dem i størrelsen. Det er veldig vondt med armringer som er for store!

En liten madrass eller et lite dyr kan være greit, men ikke noe svære greier. Det er antagelig mange i bassenget og da er det ikke noe koselig med store flyteting.

Ellers tror jeg nok at barn på 1 og 3 synes det er stas nok bare å være i vannet og leke og kose seg.

Badebleier selges i de fleste badeanlegg.

Engangs holder lenge, men jeg kan ikke huske å ha sett de i "min" butikk. Får vel lete litt. Skal på ferie på hotell med basseng, og jeg vil tro de øvrige gjestene vil sette pris på om minstemor har en slik på seg.

Mange steder er det påbudt at alle skal ha badebukse (og badebleie dersom de ikke er tørre), uansett alder.

Annonse

Gjest badenymfer noen?

Lykke til og kos dere!

Hei. Hva tenker du på når du sier sånne biler/dyr osv som man kan sette bena oppi? Baderinger til å ha rundt livet, eller?

Hei. Hva tenker du på når du sier sånne biler/dyr osv som man kan sette bena oppi? Baderinger til å ha rundt livet, eller?

Nei, disse et liksom "hele" oppi, med to hull til beina. Hadde massevis av dem i syden, men vet ikke om de finnes her?

Eller jo, vi har en flytering etter storesøster med sammen prinipp. Veldig kjekke, for på dypt vann, sitter de jo oppi der og på grunna kan de gå selv med dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...