Gå til innhold

Søkkfortvilet mamma!

Anbefalte innlegg

Gjest oi for en sommer dette blir

Mine unger er i det uregjerlige hørnet for tiden, og jeg er rimelig låst med tanke på straff/konsekvenser for deres påfunn..

Det de har gjort de to siste dagene:

-låst seg inn hos sin bestefar, og hentet en brusflaske som de har griset ut over gulv, og trapp.

-kastet et solid stykke jern i bestefars ytterdør i heltre, gjentatte ganger, så den har fått stygge merker.

-gått inn på bestemors soverom og funnet mobil, fuktighetskrem, parfyme, deodorant osv so, de har "kost" seg med.. luktet parfymeri i hele huset.

-de slår hverandre for ingenting, som hvis en sier noe for å provosere er den andre helt i fyr og flamme, og slår.

Jeg lurer på om jeg til vanlig har et stramt grep på dem, men når de er med sine besteforeldre, så regner de vel med at de kan oppføre seg skikkelig, og "følger" ikke så godt med..

Dette er en teori, en ungene som er 5 og 6 år gamle skal man jo kunne slippe ut av syne litt? Det er jo ikke fanger vi snakker om..

Jeg holder på å blir sprø av dette, og er rimelig fortvilt. Det er sommer og gården er oppfylt med en svigerfar (bor på gården) og en svigermor som er på besøk i vårt hus (skilt fra svigerfar) og en mann som har mye sesongjobb akkurat nå.

Neste uke ryr det inn en familie til her på 5 stk, og jeg kjenner meg sliten allerede. (svigermor er av typen pratsom, ala hun på tv2 reklamen som prekar og prekar)

Gode råd til en oppgitt og sliten mor, som helst vil ha oppdragne barn som ikke plyndrer sine besteforeldre!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237100-s%C3%B8kkfortvilet-mamma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

24

• Dorthe

14

• frosken

13

• Lillemus

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Samfunnskritiker

Finn på noe som er uforenelig med påfunnene deres. Å dra på badestranden eller hoppeland, eller "trampoline konkurranse" pannekakespising konkuranse, hva med å få dem med på "prosjet", rydde låven, garasjen eller boden? fotballturnering, plukke skjell, fske eller hva som helst.

Jeg erfarer at "ugjerningene" kommer , når jeg ikke har noe bedre å tilby. Hva mer kan du by på i en hektisk hverdag/ferie?

Synes dette høres ganske uskyldig ut!

Enten er jeg en litt utflytende tante som ikke forventer altfor stor grad av veloppdragenhet, eller så er du en litt sliten og streng mor for tiden:-)

Dersom besteforeldrene tar dette "tungt", så skjønner jeg at du synes det er slitsomt!

Synes dette høres ganske uskyldig ut!

Enten er jeg en litt utflytende tante som ikke forventer altfor stor grad av veloppdragenhet, eller så er du en litt sliten og streng mor for tiden:-)

Dersom besteforeldrene tar dette "tungt", så skjønner jeg at du synes det er slitsomt!

Jeg tror du er en usedvanlig snill tante som likevel har kontroll over tantebarna dine :o)

Annonse

Finn på noe som er uforenelig med påfunnene deres. Å dra på badestranden eller hoppeland, eller "trampoline konkurranse" pannekakespising konkuranse, hva med å få dem med på "prosjet", rydde låven, garasjen eller boden? fotballturnering, plukke skjell, fske eller hva som helst.

Jeg erfarer at "ugjerningene" kommer , når jeg ikke har noe bedre å tilby. Hva mer kan du by på i en hektisk hverdag/ferie?

Men man skal da ikke til enhver tid underholde sine barn?

5 og 6 åringer er store nok til å leke på egnehånd, og hvis de så fort de blir sluppet av syne for en liten stund og har all fokus, finner på ugang og slår hverandre - da skjønner jeg godt at mor blir sliten og lei.

Men man skal da ikke til enhver tid underholde sine barn?

5 og 6 åringer er store nok til å leke på egnehånd, og hvis de så fort de blir sluppet av syne for en liten stund og har all fokus, finner på ugang og slår hverandre - da skjønner jeg godt at mor blir sliten og lei.

Jeg er enig med deg at unger ikke skal underholdes hele tida men man slipper vel ikke unger i den alderen ute av syne?

Min er knapt ute av syne enda og han er snart 10. Men nå bor jeg her jeg gjør da:o) Men de store ungene slapp heller ikke løs i den alderen, altså 5 og 6, enda de var mye roligere og fant på lite gærnt i forhold til minstemann og vi bodde i en drabantby med lite biler.

Jeg er enig med deg at unger ikke skal underholdes hele tida men man slipper vel ikke unger i den alderen ute av syne?

Min er knapt ute av syne enda og han er snart 10. Men nå bor jeg her jeg gjør da:o) Men de store ungene slapp heller ikke løs i den alderen, altså 5 og 6, enda de var mye roligere og fant på lite gærnt i forhold til minstemann og vi bodde i en drabantby med lite biler.

Jeg slipper mine unger ut av syne rett som det er. De leker rundt blokkene her og gjør ikke ugang. De er 6 og 8 år, og jeg trodde det var helt normalt jeg. Alle gjør det her.

Jeg slipper mine unger ut av syne rett som det er. De leker rundt blokkene her og gjør ikke ugang. De er 6 og 8 år, og jeg trodde det var helt normalt jeg. Alle gjør det her.

Hehe, ingen gjør det her. Selv store unger på 12 får knapt gå ut av bakgården bortsett fra når de skal til og fra skolen.

Og der jeg bodde før så satt alle mødrene på lekeplassen hele dagen og småungene fikk ikke gå noen steder alene.

Det ser ut til at det er helt forskjellig fra sted til sted :o)

Hvis man bor på en gård hvor det ikke er for mange "farlige steder", så vil jeg forvente at unger i den alderen får gå ganske fritt omkring på eiendommen. Dermed kan de både låse seg inn hos bestefar og finne på mye annet spennende i løpet av en sommerferie.

Jeg tenker at barn alltid må beskyttes i forhold til "de store farer", så som sjøen, farlig verktøy og trafikk - men at det forøvrig er nødvendig å tørre å slippe dem av syne.

Hvis man bor på en gård hvor det ikke er for mange "farlige steder", så vil jeg forvente at unger i den alderen får gå ganske fritt omkring på eiendommen. Dermed kan de både låse seg inn hos bestefar og finne på mye annet spennende i løpet av en sommerferie.

Jeg tenker at barn alltid må beskyttes i forhold til "de store farer", så som sjøen, farlig verktøy og trafikk - men at det forøvrig er nødvendig å tørre å slippe dem av syne.

Men jeg tror ikke jeg er av den overbeskyttende sorten. Jeg er redd for elva og gata og så er jeg redd for et par gutter som går rundt og lokker ungene her med svømmebasseng og gratis godis noe som selvfølgelig ikke er sant.

Gjest bondeibyen

Det er på en gård det er virkelig farlig, siloer, slåmaskiner, masse farlig redskap, møkkluka i fjøsen osv.

Annonse

mariaflyfly

Lillemann var ute i flere timer på den alderen, men gikk aldri uttafor porten til tunet.

Hehe, ingen gjør det her. Selv store unger på 12 får knapt gå ut av bakgården bortsett fra når de skal til og fra skolen.

Og der jeg bodde før så satt alle mødrene på lekeplassen hele dagen og småungene fikk ikke gå noen steder alene.

Det ser ut til at det er helt forskjellig fra sted til sted :o)

Ja, og her vi bor er det veldig trygt og oversiktlig å slippe ungene ut. Nesten ingen trafikk eller andre farer. Men der vi bodde før kunne jeg aldri latt dem gå ut uten tilsyn.

Ja, og her vi bor er det veldig trygt og oversiktlig å slippe ungene ut. Nesten ingen trafikk eller andre farer. Men der vi bodde før kunne jeg aldri latt dem gå ut uten tilsyn.

Jeg har opplevd at den ene ble påkjørt av en bil, den andre av en sykkel, en som har rømt og vært borte et døgn, en som har spist snus, en som har blitt dopa så jeg takler det meste tror jeg :o)

Selv om man blir dritredd akkurat der og da.

Jeg har opplevd at den ene ble påkjørt av en bil, den andre av en sykkel, en som har rømt og vært borte et døgn, en som har spist snus, en som har blitt dopa så jeg takler det meste tror jeg :o)

Selv om man blir dritredd akkurat der og da.

Jøss.. Nå kjenner jeg at jeg begynner å grue meg til de blir tenåringer!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...