Gå til innhold

Søkkfortvilet mamma!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

24

• Dorthe

14

• frosken

13

• Lillemus

4

Mest aktive i denne tråden

Synes dette høres ganske uskyldig ut!

Enten er jeg en litt utflytende tante som ikke forventer altfor stor grad av veloppdragenhet, eller så er du en litt sliten og streng mor for tiden:-)

Dersom besteforeldrene tar dette "tungt", så skjønner jeg at du synes det er slitsomt!

Du er nok en veldig snill tante om du aksepterer vandalisme...

mvh

Noen forsslag:

Ting ungene ødelegger bør de erstatte ved egne oppsparte penger og/eller ved å jobbe for å gjøre opp. Luke bedd, spa møkk, om det er en mulighet, rake plen. Det må være så mye jobb at de kjenner at det koster dem noe.

Griser de ut, bør de rydde og vaske etter seg.

Krangler de for ille kan de forvises til hvert sitt rom eller bli pålagt å gå hånd i hånd i 15 minutter. Når jeg finner et effektivt middel mot krangling skal jeg ta patent på det. Det blir ikke billig å kjøpe...

;-)

mvh

Men jeg tror ikke jeg er av den overbeskyttende sorten. Jeg er redd for elva og gata og så er jeg redd for et par gutter som går rundt og lokker ungene her med svømmebasseng og gratis godis noe som selvfølgelig ikke er sant.

I alle dager... Hva er hensikten med det? Hva vil de de mindre barna?

Jeg har opplevd at den ene ble påkjørt av en bil, den andre av en sykkel, en som har rømt og vært borte et døgn, en som har spist snus, en som har blitt dopa så jeg takler det meste tror jeg :o)

Selv om man blir dritredd akkurat der og da.

Iiiik! Stopp tida, STOPP TIDA!

*mine får ikke lov å bli tenåringer*

Annonse

Det har vi ikke funnet ut enda. Heldigvis har ingen unger blitt med. Og de er for store til at jeg tør å snakke til dem og for unge til at vi kan anmelde dem.

Hm. Tror kanskje politiet er rett instans alikevel? For kanskje blir de tilsnakket av lovens voktere, og forstår alvoret i det?

Det kan jo være barnslig tullball, men det trenger beklagerligvis ikke å være det.

Du er nok en veldig snill tante om du aksepterer vandalisme...

mvh

Å kalle noe vandalisme innebærer vel at man er sikker på at ungene har hatt til hensikt å ødelegge. I såfall ville jeg vært alt annet enn aksepterende.

De episodene som ble referert her ga ikke meg assosiasjoner i retning av vandalisme. Derimot ser jeg for meg ganske utforskende - og noe grenseutprøvende - unger som nyter den ekstra frihet som sommeren ofte innebærer for de fleste.

En helt annen ting er at mor selvfølgelig må "påtale" ting hun finner uakseptabelt :-)

Er det noen som har unger som ikke må irettesettes ?

Hm. Tror kanskje politiet er rett instans alikevel? For kanskje blir de tilsnakket av lovens voktere, og forstår alvoret i det?

Det kan jo være barnslig tullball, men det trenger beklagerligvis ikke å være det.

Jeg tviler på at politiet bryr seg. Jeg har snakket med dem før og de er overarbeidet og har ikke kapasitet.

Annonse

Enten er jeg en litt utflytende tante som ikke forventer altfor stor grad av veloppdragenhet, eller så er du en litt sliten og streng mor for tiden:-)

Dersom besteforeldrene tar dette "tungt", så skjønner jeg at du synes det er slitsomt!

Hva....er å slå ytterdøra med jernstang som forårsaker stygger merker uskyldig?

Uregjerlige unger? Ja det var jo en pen måte å si det på.

Hvis mine unger hadde gjort slikt hadde jeg brukt den ene til å banke den andre med!!!

Jeg har en gutt på snart 6 år. Han hadde ikke funnet på noe sånt. Jeg mener dine gutter er så store at de skjønner det er galt.

Her er det bare hard straff som gjelder. Du får straffe dem med noe som svir skikkelig. Ingen tv seing eller tv spilling e.l. Og vær konsekvent!!

Jeg synes det bør være greit at de går glipp av is og lørdagsgodter en god stund fremover. Den døra skal jo tross alt erstattes, eller!?

Du tuller??

Å kalle noe vandalisme innebærer vel at man er sikker på at ungene har hatt til hensikt å ødelegge. I såfall ville jeg vært alt annet enn aksepterende.

De episodene som ble referert her ga ikke meg assosiasjoner i retning av vandalisme. Derimot ser jeg for meg ganske utforskende - og noe grenseutprøvende - unger som nyter den ekstra frihet som sommeren ofte innebærer for de fleste.

En helt annen ting er at mor selvfølgelig må "påtale" ting hun finner uakseptabelt :-)

Er det noen som har unger som ikke må irettesettes ?

Ungene måtte se at det ble stygge merker i døren. Det første merket er ikke vandalisme. De neste er det...

mvh

Hva....er å slå ytterdøra med jernstang som forårsaker stygger merker uskyldig?

Avhenger av hvorvidt ungene innså at den lagde stygge merker. Som i andre sammenhenger har handlingens intensjon betydning når man skal avgjøre alvlorlighetsgraden:-)

Ungene måtte se at det ble stygge merker i døren. Det første merket er ikke vandalisme. De neste er det...

mvh

5 år gamle gutter bruker pinner og stenger av alle typer til å slå på ting med. Dersom de innså at de lagde merker i døra, så er jeg enig i at det er en mere "grov" handling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...