Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette har sikkert vært oppe før,men jeg prøver meg likevel; Noen som har gode tips til gaver til barnehagepersonalet når 6 åringen slutter for godt i barnehagen. Noen av personalet har passet på gutten siden han var 1 år, andre i bare noen måneder.Er det vanlig å skille mellom disse? Så en mor som kom med en flaske hvitvin til hver, så den er kanskje oppbrukt...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237113-gave-til-barnehagepersonale/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde tilfeldigvis tatt bilde av guttungen da han gikk inn barnehageporten for første gang som 1-åring. Jeg tok ett bilde til av ham på vei ut av den samme porten som 6-åring, monterte bildene sammen, og lot guttungen skrive en hilsen på kortet. Det fikk personalet på avdelingen hans. I tillegg fikk barnehagen en bok til "biblioteket"

-og som du skriver, dette har vært oppe mange ganger de siste par ukene, så hvis du blar litt bakover finner du sikkert flere tips.som han skrev en hilsen i.

Vår yngste slutter nå i bhg, vi ga ikke noe da eldstemann sluttet for 2 år siden så derfor slo vi til skikkelig nå. Vi droppet den der med en gave til hver ansatt, det har jo kommet og gått mange ansatte på denne tiden og dessuten har de vært innom flere avdelinger. Så vi kjøpte en stor pakke med bøker! :o) Flere sangbøker, det ønsket barnehagen seg, og noen barnebøker, Ruffen og litt forskjellig. Ble _meget_ godt mottatt!

Gjest yetta

Jeg hadde tilfeldigvis tatt bilde av guttungen da han gikk inn barnehageporten for første gang som 1-åring. Jeg tok ett bilde til av ham på vei ut av den samme porten som 6-åring, monterte bildene sammen, og lot guttungen skrive en hilsen på kortet. Det fikk personalet på avdelingen hans. I tillegg fikk barnehagen en bok til "biblioteket"

-og som du skriver, dette har vært oppe mange ganger de siste par ukene, så hvis du blar litt bakover finner du sikkert flere tips.som han skrev en hilsen i.

Sikkert fint det, men en gave til barnehagen er ikke en gave til personalet da.

Jeg har også vært veldig i tvil om hva vi skulle gi.

Vi har hvertfall endt opp med å gi personalet på avdelingen + styrer en flaske vin hver og et personlig kort hvor jenta vår har tegnet, evnt med bilde fra sammenkomst i barnehagen. De på avdelingen får også en liten ting vi synes passer den enkelte.

Alle ansatte får en rose fra jenta vår. Som fellesgave har jeg skrevet et dikt til dem og jenta vår har dekorert. Diktet er satt i ramme og kan hvis de vil henges på personalerommet el.

Annonse

Sikkert fint det, men en gave til barnehagen er ikke en gave til personalet da.

Men som sagt, de av personalet som ungene har hatt det mest personlige forholdet til er ikke der lengre nå. Så for oss var det en ypperlig ide å gi en gave til barnehagen som sådan.

Gjest grønn tulipan

Jeg har også vært veldig i tvil om hva vi skulle gi.

Vi har hvertfall endt opp med å gi personalet på avdelingen + styrer en flaske vin hver og et personlig kort hvor jenta vår har tegnet, evnt med bilde fra sammenkomst i barnehagen. De på avdelingen får også en liten ting vi synes passer den enkelte.

Alle ansatte får en rose fra jenta vår. Som fellesgave har jeg skrevet et dikt til dem og jenta vår har dekorert. Diktet er satt i ramme og kan hvis de vil henges på personalerommet el.

Det var mye gaver!

Hvor mange er det dere gir til da?

Tenkte på en konfekt/twistpose el. de kunne ha på personalrommet jeg.

Hmmm blir lite det kanskje.......

Jeg aynes det mer ok å gi en gave til barnehagen, og da foreslår jeg, som Lillemus, bøker!

Tenk deg at det er 8 "avgangsbarn" på avdelingen og alle gir en flaske vin til hver ansatt...

Jeg skjønner at foreldrene synes det er koselig å gi bilde av _sitt_ barn med en hilsen til hver ansatt, men hva skal de med etterhvert mange titalls slike egentlig?

Tenk deg at det er 8 "avgangsbarn" på avdelingen og alle gir en flaske vin til hver ansatt...

Jeg skjønner at foreldrene synes det er koselig å gi bilde av _sitt_ barn med en hilsen til hver ansatt, men hva skal de med etterhvert mange titalls slike egentlig?

Helt enig. Vi har også gitt bøker, og skal gjøre det i år også.

Det var mye gaver!

Hvor mange er det dere gir til da?

Tenkte på en konfekt/twistpose el. de kunne ha på personalrommet jeg.

Hmmm blir lite det kanskje.......

Det er jo tanken som teller er det ikke?

Ja det blir visst mye gaver og vi skulle gjerne gitt èn gave til hele barnehagen, men har ikke funnet noe. Sammenlagt blir det 5 flasker vin (de på avdelingen + styrer) og 16 roser, dvs en til alle de ansatte.

Tror ikke det er så mange som gir gaver, så vi har ikke inntrykk av at de får i overflod. De hun er ekstra knyttet til får noe personlig, som f.eks kontaktpersonen hennes som er helt fantastisk.

Jenta vår ønsket selv å lage en liten ting til henne.

Tenkte roser var en hyggelig liten tanke da flere ansatte slutter eller går ut i permisjon, og vi synes alle har vært så gode mot henne.

Diktet er en fellesgave, og en liten takknemlighetserklæring fra oss.Men som sagt det er tanken som teller! Ikke prisen eller type gave! Vi overleverer også gavene i det stille, så ingen skal måtte føle seg ille til mote dersom de ikke gir gave.

Syns konfekt eller twist høres veldig koselig ut jeg!! Det er som sagt tanken som teller og tenk så koselig de får det på personalrommet! ;o)

Annonse

matildes mor

Jeg endte opp med å gi en stor kurv fyllt til randen med spekemat i mange varianter,potetsalat,eggerøre,flatbrød,grønn salat,brus,servietter og lys og ønsket de en god lunsj.

La ved et kort hvor vi takket for årene som var gått.

Det ble veldig godt mottatt-kan anbefales:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...