Gå til innhold

Dere som har DVD i bilen:

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har to separate spillere, som kan sammenkobles med en kabel så barna kan, om de vil, se samme film.

Begge har hodetelefoner.

Tilsammen kostet utstyret ca kr 4.000,-, og merket er Next base.

Kjøpt på Mekonomen.

Utstyret er ganske nytt, men foreløpig virker det bra. Litt synd at tenninga må stå på for at utstyret skal fungere i bilen.

Nå har vi ikke vært på langtur med dem enda.... Det skjer først i sommer.

Vi har to spillere (kostet 1 000,- stykket og de fikk dem til jul), kan så vidt jeg vet ikke kobles sammen, vi har også kjøpt hodetelefoner til dem. Det har hent at de ville se samme film, det løste vi med å sette den midt mellom dem og det fungerte greit. Men nå har ikke vi slik fancy som er integrert i i sete forand, vi kan henge den forand dem ved hjelp av en veske, evt. har de den på fange. Det positive er at de har den med andre steder. I helgene får de lov å se litt etter at de har lagt seg, og de får ha den med til besteforeldre og en gang i nøden da elstemann var med meg på jobb. Absolutt verd pengene.

vh

Ja!!! Det var verdt hver krone. Fred på jord!

Vi har to skjermer de må altså bli enig om hvilken film de skal se. Men de kan også koble TV-spill til hver skjerm for seg. Krise hver gang vi må stoppe motoren. Om vi lar være å slå av tenningen, blir det likevel strømløst noen sekunder når man starter bilen.

Betalte ca 2.700,-. Men de kan nok skaffes billigere nå.

Alternativt kan man kjøpe individuelle oppladbare spillere for ca 1000,- kroner per stk. Det finnes også spillere med batteri og skjerm i ett som også har en ekstra skjerm. Pris fra ca 2000,-

God tur!

mvh

Ja!!! Det var verdt hver krone. Fred på jord!

Vi har to skjermer de må altså bli enig om hvilken film de skal se. Men de kan også koble TV-spill til hver skjerm for seg. Krise hver gang vi må stoppe motoren. Om vi lar være å slå av tenningen, blir det likevel strømløst noen sekunder når man starter bilen.

Betalte ca 2.700,-. Men de kan nok skaffes billigere nå.

Alternativt kan man kjøpe individuelle oppladbare spillere for ca 1000,- kroner per stk. Det finnes også spillere med batteri og skjerm i ett som også har en ekstra skjerm. Pris fra ca 2000,-

God tur!

mvh

Vi har høretelefoner, men de er lite i bruk. Koster ikke så mye for de billigste.

mvh

Annonse

Gjest Elextra

Min mann kjøpte den/de vi har, så jeg har dessverre ikke detaljer for hånden. Vi (han) undersøkte en del før vi kjøpte.

Vi har et sett med to spillere som kan koples sammen. Kan altså velge om de skal se samme film på to skjermer eller to ulike filmer (vet ikke om dette egentlig er nødvendig, men noen ganger kjekt). Største problemet er batterikapasiteten om vi ikke er i bilen, batteriene kan ikke lades og varer litt for kort.

Betalte vel rundt 3500, og har ikke angret på kjøpet.

Gjest efoll

Vi har 1 skjerm, kjøpt i fjor. Ville nok helst hatt to, men det fikk jeg ikke tak i da. Har to barn, som må se sammen, og det funker faktisk greit.

Bilturene er mye roligere og behageligere for alle! Anbefales! Men dersom du har barn som blir lett bilsyk, vet jeg ikke om det er så lurt.

Gjest blomsterløk

Vi kjøpte nå for 1 mnd siden på prix, spiller med to skjermer.

Vi har ikke annet enn bare prøvd den, men virker veldig bra. Var med to sett ørerpropper, men det ene settet er byttet ut med hodetelefoner.

Vi betalte 1495 på prix.

Skal bli spennende å se hvordan bilturen blir nå i sommer.

Annonse

Gjest Tatjana

Vi har NextBase. Husker ikke prisen. En skjerm, og den er slik at DVD-spilleren er i skjermen. Du slipper altså å koble.

De må bli enige om film, men det går som regel helt greit. Mye enklere i bilen enn hjemme.

Jeg syns det er helt supert! Ungene krangler ikke, og mor og far får til og med vekslet noen ord. :-)

Gjest Shira12

Vi har akkurat kjøpt en Nextbase.

Vi har en skjerm, men så har vi bare ett barn også da :o)

Det er en spiller og skjerm i ett, altså man stikker filmen inni på siden.

Vi er strålendes fornøyd, og det er guttungen også! Vi har brukt den når han skal være med faren og gjøre ting og tang, da ser han film imens.

Vent litt skal jeg finne link *leter*

Her:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308071

Den er billigere om du kjøper litt mindre skjerm.

Gjest sandex

2 skjermer, 2 trådløse øretelefoner. Kostet 10 000,- og absolutt verd investeringen, men har i ettertid sett at vi nok kunne fått mye billigere andre steder.

Husker ikke merket på vår, men kjøpte den når vi kjøpte ny bil hos Opel.

Coop har nå - 2 skjermer m/ alt utstyr - til 1495,- :)

Vi har 1 skjerm, kjøpt i fjor. Ville nok helst hatt to, men det fikk jeg ikke tak i da. Har to barn, som må se sammen, og det funker faktisk greit.

Bilturene er mye roligere og behageligere for alle! Anbefales! Men dersom du har barn som blir lett bilsyk, vet jeg ikke om det er så lurt.

Sammen med bilsyketabletter kan det faktisk funke ganske bra.

mvh

Coop har nå - 2 skjermer m/ alt utstyr - til 1495,- :)

Du får litt mer fancy, bedre lyd og bilde, tilkobling av spill etc samt mer lettvindt å håndtere for 10.000,-

Men du får fred i baksetet for 1400,- også.

;-)

Prisene har forresten gått ned bare de siste 3-4 mndr.

mvh

Min mann kjøpte den/de vi har, så jeg har dessverre ikke detaljer for hånden. Vi (han) undersøkte en del før vi kjøpte.

Vi har et sett med to spillere som kan koples sammen. Kan altså velge om de skal se samme film på to skjermer eller to ulike filmer (vet ikke om dette egentlig er nødvendig, men noen ganger kjekt). Største problemet er batterikapasiteten om vi ikke er i bilen, batteriene kan ikke lades og varer litt for kort.

Betalte vel rundt 3500, og har ikke angret på kjøpet.

Våre dvd-spillere har oppladbare batterier og strømadaptere. Veldig greit hvis barna _må_ være med på undervisning på høgskolen eller noe sånt. Da kan tida fort bli laaaaang!

Vi har akkurat kjøpt en Nextbase.

Vi har en skjerm, men så har vi bare ett barn også da :o)

Det er en spiller og skjerm i ett, altså man stikker filmen inni på siden.

Vi er strålendes fornøyd, og det er guttungen også! Vi har brukt den når han skal være med faren og gjøre ting og tang, da ser han film imens.

Vent litt skal jeg finne link *leter*

Her:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308071

Den er billigere om du kjøper litt mindre skjerm.

Den er kjempegod. Har hatt vår i over 2 år. Ikke noe tull. Har brukt den både i bil, på hytte og i utlandet på hotell - samt fly. Kan absolutt anbefales, meget god kvalitet. Og barnet blir ikke bilsyk heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...