Gjest efoll Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Nå har jeg levert 7 åringen min på sommerskolen. Hun kjenner ingen av de andre barna, ingen av lærerne, og skolebygget er heller ikke kjent for henne (en annen skole i bydelen). Jeg synes hun er modig! Litt betuttet og sjenert gikk hun sammen med de andre barna inn, og jeg må innrømme at jeg hadde bittelitt dårlig samvittighet for å dra fra henne. Men jeg tror at hun får en fin uke, lærerne virket veldig entusiastiske, hun får drive med ting hun liker (lesing og dans) og blir kjent med nye barn. Alternativet for oss var at hun skulle være med meg på jobb, noe som blir kjedelig etter 2 timer.... Jeg ble stolt av henne, jeg! At hun gikk med på å bli "forlatt" der blant alle de ukjente menneskene og i ukjente omgivelser.... 0 Siter
Gjest GA Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Så flott! Det tror jeg ikke min 7-åring hadde gått med på, han må vanligvis ha noen der ihvertfall 1/2-times tid første gangen. Håper jenta di koser seg denne uka da! 0 Siter
jubalong70 Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Det tyder på at hun er trygg i seg selv. Kjempeflott. REgner med hun kommer hjem og har fått mange nye venner. 0 Siter
laban Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Sønnen min er også tøff på den måten, mens datteren min neppe hadde gjort noe sånt i den alderen. Fint om du skriver her om erfaringer med sommerskolen - vi kommer kanskje til å benytte oss av tilbudet neste år. 0 Siter
Gjest efoll Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Sønnen min er også tøff på den måten, mens datteren min neppe hadde gjort noe sånt i den alderen. Fint om du skriver her om erfaringer med sommerskolen - vi kommer kanskje til å benytte oss av tilbudet neste år. Jeg hentet henne i dag klokka 15.00, og hun SÅ meg ikke engang. Hun gikk hånd i hånd med lærerinnen, og det var tydelig at hun har funnet seg et nytt idol Og det var bare lykke å spore i ansiktet hennes da hun oppfattet at hun skulle "få lov" til å gå der HELE uka. Så foreløpig har vi bare fine ting å si. Vet ikke helt hva de har holdt på meg, det er ikke så lett å få dratt ting ut av henne. Men hun har skrevet hele alfabetet med små og store bokstaver, samt lest en bok om "Max i mål" eller noe sånt. Den leste hun 6 ganger (sier hun selv, da), for det var den eneste boka med store bokstaver der. Så i morgen får hun med seg en bok hjemmefra (Kengubok) med store bokstaver (det er det de lærer i første klasse). Det ser lovende ut! Men det er første dagen, så vi får se. Jeg kan prøve å skrive litt her om erfaringene våre når uka er omme. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Med en gang jeg leser "sommerskole" så tenker jeg på sånn "summer school" man hører om på amerikanske tv-serier og filmer, altså at man må gå der for å ta igjen for tapte timer ellers i skoleåret. Men det er vel sikkert ikke det det handler om? Er det en slags aktivitetsleir som man kan meldes på, akkurat som en feriekoloni? Er det "skoledager", eller er det mest lek og gøy? Hvilke aldersgrupper passer det til? 0 Siter
Gjest efoll Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Med en gang jeg leser "sommerskole" så tenker jeg på sånn "summer school" man hører om på amerikanske tv-serier og filmer, altså at man må gå der for å ta igjen for tapte timer ellers i skoleåret. Men det er vel sikkert ikke det det handler om? Er det en slags aktivitetsleir som man kan meldes på, akkurat som en feriekoloni? Er det "skoledager", eller er det mest lek og gøy? Hvilke aldersgrupper passer det til? Det er to grupper, fra 1-4 og 5-7. Det er Oslo kommune som arrangerer det. Tilbudet er 1 uke, og barna kan delta på to ulike kurs, enten "Les for livet" (fokus på lesing...) eller mattekurs. Det er også lagt inn forskjellige idrettskurs, f.eks allidrett, dans m.m. Jeg tror opplegget har kommet i stand for å gi unger et tilbud når foreldre ikke har ferie, noe meningsfyllt å drive med. Dattern min er med fordi vi ikke har ferie, og hun er for liten til å være hjemme alene. Alternativet er å ha henne med på jobben, og det er kjedelig i lengden, da. Og gjett om hun trives1 De har det veldig gøy, og da gjør det jo ikke noe om hun kanskje lærer noe, i tilleg.... 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Det er to grupper, fra 1-4 og 5-7. Det er Oslo kommune som arrangerer det. Tilbudet er 1 uke, og barna kan delta på to ulike kurs, enten "Les for livet" (fokus på lesing...) eller mattekurs. Det er også lagt inn forskjellige idrettskurs, f.eks allidrett, dans m.m. Jeg tror opplegget har kommet i stand for å gi unger et tilbud når foreldre ikke har ferie, noe meningsfyllt å drive med. Dattern min er med fordi vi ikke har ferie, og hun er for liten til å være hjemme alene. Alternativet er å ha henne med på jobben, og det er kjedelig i lengden, da. Og gjett om hun trives1 De har det veldig gøy, og da gjør det jo ikke noe om hun kanskje lærer noe, i tilleg.... Ja det høres både spennende og lærerikt ut http://www.feriekolonien.no virker også veldig bra, jeg får høre med lillesøster på ni når hun kommer tilbake 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.