Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min kone sier at hun hater mine foreldre. Skal ikke store meningsforskjellen i noe før hun hater et menneske. Etter siste meningsutveksling med svigerfar har hun bestemt at de aldri skal få besøke av deres 3 årige barnebarn som de for øvirg har ventet 50 år på å få. Hun truer meg med skillsmisse om jeg tar vår sønn på et aldri så lite besøk. Har jeg og vår sønn vært alene noen timer blir han utsatt for kryssforhør med det for øye å finne ut om han har vært hos sine besteforeldre. Noe han setter stor pris på. Hva skal jeg gjøre, akseptere skillsmisse, eller la dem gå rettens vei for å få rett til å se sitt barnebarn?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237213-svigerforeldre-og-samv%C3%A6rsnekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der hadde jeg ikke akseptert. Jeg hadde bare tatt med guttungen på besøk, og hvis hun hadde startet bråk om det, så hadde hun fått valget mellom å velge å bli i forholdet eller å avslutte det.

Hun har da ingen rett i å frarøve barnet kontakt med besteforeldre bare fordi hun ikke liker de.

Gjest en som var slik en gang....

Vet du hva? Jeg har vært lik din kone i oppførsel for ca 2 år tilbake. Nektet samboeren min ting og tang og truet med å slå opp om han gjorde det. Vet du hvordan jeg forandret meg? Av at min samboer sa: "okay, jeg gjør det likevel, så får du gjøre som du vil!" Plutselig sluttet han liksom å være tøffelhelt. Det hjalp meg til å bli et bedre menneske!

Du tar med deg sønnen deres og lar ham besøke sine besteforeldre. Forandrer hun seg, er det virkelig verdt det. Forandrer hun seg ikke, så e hun ei skikkelig drittkjerring som likevel skal holde kjeft!

Hilsen:

Men ærlig talt. Med mindre foreldrene dine skader barnet er jo det bare tull.

Ta barnet med en helg du har fri og vær der i noen dager. Ring henne og si hvor du er og at om hun nå vil skilles får hun heller gjøre det. La henne høre at om hun er så vrien og vrang, vil du ikke ha henne.

Si at barnet kommer til å ha så mye kontakt med farmor og farfar som _du_ bestemmer. Det får hun bare akseptere.

Du har da ikke bruk for en slik furie.

mvh

Gjest Shira12

Så lenge foreldrene dine ikke skader barnet på noe måte, så hadde jeg tatt det med.

Jeg kunne nok ikke levd i ett slik forhold, det går jo utover deg, barnet og dine foreldre.

Men jeg hadde dratt. Faren er vel at hun hater deg etterpå da, men den risken hadde jeg tatt.

Annonse

Gjest Elextra

Høres ut som skilsmisse ikke er noen dårlig løsning slik du beskriver din kone.

Later til å være mye mellom linjene her, vi vet jo ikke grunnen til at hun nekter slikt samvær. Om det ikke er noen åpenbar grunn, ville jeg trosset henne, men selvfølgelig informert henne i forkant.

For øvrig har dine foreldre ingen juridisk rett til å se barnebarna.

Høres ut som skilsmisse ikke er noen dårlig løsning slik du beskriver din kone.

Later til å være mye mellom linjene her, vi vet jo ikke grunnen til at hun nekter slikt samvær. Om det ikke er noen åpenbar grunn, ville jeg trosset henne, men selvfølgelig informert henne i forkant.

For øvrig har dine foreldre ingen juridisk rett til å se barnebarna.

Moren har vel heller ingen juridisk rett til å nekte faren å ta med barnet til besteforeldrene.

mvh

Ikke gjør deg selv til en tøffel; ta med ungen til besteforeldrene hvis du synes at de skal ha kontakt! Hun har da ingen rett til å bestemme det, du er like mye forelder som henne! Dessuten tror jeg hun vil respektere deg mer hvis du begynner å ha egne meninger (-og handle etter dem!)

Besteforeldre har forøvrig ingen "rett" til å treffe barnabarna sine, så rettsak kommer de neppe noen vei med.

Annonse

Her får du kjempe ditt barns sak om å få møte sine besteforeldre, så fremt det ikke er alovrlige mistanker/anklager mot de.

Og så får du rette deg opp og fortelle din fru at slike trusler og frarøvelse av samvær finner du deg ikke i.

Dette er direkte respektløst og tankeløst!

*sparker deg bak* :0)

Greier dere å få laget en "frivillig "avtale, bruk familievernkontoret- og få ned en avtale. Noe langvarig ekteskap blir det vell ikke?

Hei.

Uffe dette kan jeg ikke forstå. Hvis dine foreldre ikke skader barnet så bare ta det med du, å drit i hu. Hørres ut for meg som at hun tenker bare på seg selv her å ikke barnet. Nekte barnet å møte besteforeldre, makan. hvis de er snille besteforeldre så er det barnet hun straffer mest med dette. å mødre skal tenke på barnas vel først å ikke seg selv.

jeg har noe sånt med mine foreldre, jeg lar de aldri være barnpie å de får aldri være alene med mine sjarmtroll.. dette pga at jeg selv har vokse opp der å vet hva de er i stand til å gjøre, men treffe de får de, så lenge jeg er med å observerer.

men hvis jeg har forstått det riktig så er dine foreldre gode, ta med ditt barn på helge tur du, bruk din rett som pappa.

• 1 måned senere...

hmm..lurer på om du skal finne ut hva som ligger bak jeg... snakke med henne å prøve å forstå hatet... Jeg har store problemer med mine svigerforeldre, men det er pga at de er utrolig frekke, serlig svigerfar, har værrt "på randen til sammenbrudd", å har hatt flere helseproblemer med innleggelse på sykehuset det siste året, uten den minste forståelse fra dem. de overser meg, kommer med frekke komentarer og overkjøre meg totalt, noe som har gjort meg utrolig sliten! kanskje din kone har rett i noe? Kanskje nok er nok??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...