Gå til innhold

Luksusproblem - velge mellom to barnehager

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Den ene er en kommunal barnehage der det er 45 barn fra 1 til 6 år, ca ti-femten minutters gange fra oss, og ellers vet jeg lite om den.

Den andre er min...

Den vet jeg jo alt om, den er som jeg vil ha en barnehage, den er der vi bor - og det finnes ingen løsning som er mer praktisk, og ikke minst - gratis. Økonomien er ikke avgjørende, men det er jo 2.250 spart da...

Men; det er færre barn, 21, og hun er blant de eldste - ingen eldre enn 2003 (samme kull).

Faren stemmer for det første, jeg er usikker, pedagogen mener hun burde bli her, mamma mener hun burde bli her - hva mener dere? *ler*

Innspill?

Praktisk, gratis og færre barn, eller lenger unna, utgift og flere barn, noen eldre.

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Angelica :o)

7

• puttelull

3

• nitni

2

• mumitrollet

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg hadde gått for din egen barnehage, Persille.

Etter hva jeg har forstått fra tidligere innlegg, jobber ikke du i barnehagen der, og dermed blir dere ikke gående i hælene på hverandre hele dagen, og du slipper å passe på å ikke forskjellsbehandle ditt barn mot de andre.

Gjest doler nr. 57
Skrevet

Den andre. Hvorfor er det forresten gratis i din barnehage?

Gjest Persille
Skrevet
  doler nr. 57 skrev (På 3.7.2006 den 21.40):

Den andre. Hvorfor er det forresten gratis i din barnehage?

Fordi jeg ikke betaler til meg selv?

Så du ville tatt den kommunale? Hvorfor det? Må liksom ha en begrunnelse, eller så forsvinner jo litt av poenget...

Gjest Persille
Skrevet
  org skrev (På 3.7.2006 den 21.37):

Jeg hadde gått for din egen barnehage, Persille.

Etter hva jeg har forstått fra tidligere innlegg, jobber ikke du i barnehagen der, og dermed blir dere ikke gående i hælene på hverandre hele dagen, og du slipper å passe på å ikke forskjellsbehandle ditt barn mot de andre.

Jeg heller litt mot det...

Men tatt i betraktning at faren gjerne vil hun skal i den andre, basert på de to argumentene jeg skrev - så ville jeg gjerne vite om det veier tyngre enn alt det praktiske for meg.

For han er det samme reisevei, vi treffes ikke her likevel - og det er praktisk når han glemmer ting, kommer for sent etc.

Gjest doler nr. 57
Skrevet
  Persille skrev (På 3.7.2006 den 21.48):

Så du ville tatt den kommunale? Hvorfor det? Må liksom ha en begrunnelse, eller så forsvinner jo litt av poenget...

Fordi du er eier av barnehagen og har med de ansatte å gjøre osv.

Gjest Persille
Skrevet
  doler nr. 57 skrev (På 3.7.2006 den 21.51):

Det er jo ikke noe godt argument? Hun har jo vært i min barnehage i 1,5 år allerede - uten noen problemer i så måte.

Skrevet

Det blir vel ikke 2.250 spart, for om du hadde et annet barn i den plassen hadde du/barnehagen tjent 2.250..

Jeg hadde uten tvil valgt den barnehagen du eier selv, og som barnet ditt er kjent i og du er kjent med.

At det lønner seg økonomisk kommer i andre rekke.

Så lenge barnet ditt har lekekamerater på samme alder synes jeg det er mindre viktig at de har noen som er eldre enn seg.

Jeg er så kjempe hønemor at jeg hadde aldri sendt ungen min i en barnehage jeg visste lite om/med ukjent personale.

Men det har også litt med at jeg en veldig kort stund jobbet i en barnehage der ungene var så lite prioritert/respektert at jeg ble litt "skremt".

Skrevet
  doler nr. 57 skrev (På 3.7.2006 den 21.51):

Som mor har man også med de ansatte og gjøre...

Det er jo bare positivt -og ikke minst trygt!

Ho jobber jo ikke der selv.

Angelica :o)
Skrevet

Jeg ville ikke anbefalt noen å gå i en barnehage med 45 barn, 1-6 år.

(Hvis det ikke er delt inn i avdelinger)

Gjest Persille
Skrevet
  nitni skrev (På 3.7.2006 den 21.57):

Som mor har man også med de ansatte og gjøre...

Det er jo bare positivt -og ikke minst trygt!

Ho jobber jo ikke der selv.

Nei, da hadde jeg ikke vurdert det engang. Jeg kommer ikke til å være mer involvert enn jeg er i dag - det ønsker jeg ikke heller...

Gjest Persille
Skrevet
  nitni skrev (På 3.7.2006 den 21.56):

Det blir vel ikke 2.250 spart, for om du hadde et annet barn i den plassen hadde du/barnehagen tjent 2.250..

Jeg hadde uten tvil valgt den barnehagen du eier selv, og som barnet ditt er kjent i og du er kjent med.

At det lønner seg økonomisk kommer i andre rekke.

Så lenge barnet ditt har lekekamerater på samme alder synes jeg det er mindre viktig at de har noen som er eldre enn seg.

Jeg er så kjempe hønemor at jeg hadde aldri sendt ungen min i en barnehage jeg visste lite om/med ukjent personale.

Men det har også litt med at jeg en veldig kort stund jobbet i en barnehage der ungene var så lite prioritert/respektert at jeg ble litt "skremt".

Og her har jeg full kontroll hele tiden, jeg vet hvordan de behandler henne, hvordan det fungerer, hva som vektlegges - i det hele tatt.

Jeg er så redd den andre barnehagen skal være dårligere - og da er det jo ingen vei tilbake...

Dessuten blir det utrolig mye mer stress for meg.

Gjest Persille
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1151963884' post='3194279]

Hm, det står ingenting om det er avdelinger.

Men småsøstrene mine gikk der for hundre år siden - eller 20 :) og da var det to avdelinger, tipper det er det samme nå...

mumitrollet
Skrevet

Har du sikret driften av barnehagen din, da? Har vært litt borte fra DOL, har ikke fått med meg utviklingen i saken.

Gjest Persille
Skrevet
  mumitrollet skrev (På 3.7.2006 den 22.24):

Har du sikret driften av barnehagen din, da? Har vært litt borte fra DOL, har ikke fått med meg utviklingen i saken.

Ja - nå blir det privat barnehage, eid av AS. Familiebarnehagen legges ned, jeg orker ikke drive sånn lenger - det blir for slitsomt.

mumitrollet
Skrevet
  Persille skrev (På 3.7.2006 den 22.28):

Ja - nå blir det privat barnehage, eid av AS. Familiebarnehagen legges ned, jeg orker ikke drive sånn lenger - det blir for slitsomt.

Like greit å profesjonalisere driften, slik at et styre blir (med)ansvarlig for alt.

Men, hvordan står saken? Sist jeg fulgte med hadde de frosset kontoene til barnehagen osv, full krise, null lønn osv.

Skrevet

Jeg er enig med mamma og pedagogen.

Dels fordi jeg ville vel tenkt omtrent det samme selv.

Dels fordi jeg tror både mammaen og pedagogen har teft.

mvh

Gjest Elextra
Skrevet
  Persille skrev (På 3.7.2006 den 21.48):

Men om barnet ditt ikke hatt plassen, hadde du vel tatt inn et annet betalende barn? Ergo koster ditt barn det samme.

Gjest Elextra
Skrevet

Synes valget ga seg selv, jeg.

Helt generelt har jeg bedre erfaring med kommunale enn private barnehager, og særlig i forhold til kommunale barnehager. Men du virker jo dedikert til driften av din barnehage, så regner med ting er på stell der.

Gjest Elextra
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1151963884' post='3194279]

Selvsagt er det delt inn i avdelinger, alt annet ville vel vært uforsvarlig, særlig for de minste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...