Gå til innhold

Toåringen min kan "lese" selv ;-) (advarsel! skryteinnlegg)

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Lillebolla fylte to år for en måned siden og er ei skikkelig skravlebøtte. De eneste gangene hun sitter rolig er når hun blir lest for!

Favorittboka er ei lita pocketbok om Bruno som lærer å oppføre seg riktig.

Hver eneste kveld må vi lese denne boka som har ca syv sider (lite tekst på hver side).

Igår lurte jeg på om hun ville lese boka for meg. Var litt spent på hvordan hun ville løse det... Hun bladde opp og "leste" hele boka nesten ordrett. Både storesøstrene og jeg satt og måpte!! Hun var såå utrolig søt når hun satt der så veslevoksent og leste: "Bruno! Har du knust kakeboksen?", "Neeei!, sa Bruno" osv osv..

Den lille gullklumpen min er selvsagt bare alldeles skjønn ;-)

Fortsetter under...

Gjest togli

Morsomt!

Da stedatra mi var 2 1/2 år kunne hun hele "Tre katter små" - den om Pim og Pam og Potifar som mistet sine vottepar - utenat. Jeg tror hun kan den ennå, snart 16 år etter!

Åh, den kan jeg også utenat!!! Og jeg er 36 år gammel *hehe*

Jeg husker jeg leste den for lillesøsteren min (10 år yngre enn meg). Hun kunne den også utenat, men tror hun var litt eldre enn 2-3 år...

"Pim og Pam og Potifar, mistet sine vottepar. Nå blir mor sint sukket Pim..." osv... ;-)

Jeg husker jeg leste den for lillesøsteren min (10 år yngre enn meg). Hun kunne den også utenat, men tror hun var litt eldre enn 2-3 år...

"Pim og Pam og Potifar, mistet sine vottepar. Nå blir mor sint sukket Pim..." osv... ;-)

Akkurat! *mimre, mimre...*

Annonse

Bestefaren min ble i hvert fall sjokkert da jeg leste i Donald Duck for han da jeg var 2 år.

"Gutten kan lese!" skreik gubben. Men mora mi avslørte plottet. Både hun og fadern hadde lest det for meg ørten ganger. Han hadde bare kjøpt det samme bladet og latt det ligge hjemme hos seg et par uker før han ga det til meg.

Den har jeg også! :o) Kan den nok ikke på rams lengre nå, men kunne den da jeg var liten ja.

Annonse

Gjest togli

Bestefaren min ble i hvert fall sjokkert da jeg leste i Donald Duck for han da jeg var 2 år.

"Gutten kan lese!" skreik gubben. Men mora mi avslørte plottet. Både hun og fadern hadde lest det for meg ørten ganger. Han hadde bare kjøpt det samme bladet og latt det ligge hjemme hos seg et par uker før han ga det til meg.

Hehe, nesten sånn jeg lurte tanta mi en gang. Hun syntes eldstemann var så innmari glup og snakka stadig vekk om dette. Rett før eldstemann fylte to år svarte hun alltid "halv tolv" når vi spurte hva klokka var.

En dag var vi hos tante, som igjen skrøt av vesla. Klokka var da presis halv tolv og jeg fortalte tante at vesla allerede hadde lært klokka. Dette syntes nok tante var litt vel drøyt, så det måtte bevises. Jeg spurte vesla hva klokka var og hun så nøøøøøye på armbåndsuret mitt før hun sa: "Tlotta e hall tåll!"

Tanta mi holdt omtrent på å ramle av stolen :-)

Gjest togli

Skjønner godt at du er stolt. Hun må ha vært helt skjønn. Jeg smelter helt når jeg ser sånt.

Du er heldig som har en sånn skatt!

Ja, jeg har tre slike skatter, så jeg synes jeg er veldig heldig :-)

Godt du minte meg på det, for idag krangler alle tre så busta fyker *sukk*

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...