Gå til innhold

Toåringen min kan "lese" selv ;-) (advarsel! skryteinnlegg)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Snorkfrøken

Hehe, nesten sånn jeg lurte tanta mi en gang. Hun syntes eldstemann var så innmari glup og snakka stadig vekk om dette. Rett før eldstemann fylte to år svarte hun alltid "halv tolv" når vi spurte hva klokka var.

En dag var vi hos tante, som igjen skrøt av vesla. Klokka var da presis halv tolv og jeg fortalte tante at vesla allerede hadde lært klokka. Dette syntes nok tante var litt vel drøyt, så det måtte bevises. Jeg spurte vesla hva klokka var og hun så nøøøøøye på armbåndsuret mitt før hun sa: "Tlotta e hall tåll!"

Tanta mi holdt omtrent på å ramle av stolen :-)

:o)

Annonse

Snerting Dal

Utrolig hva barn lærer

og hva de kan. Jeg tror barn generellt sett er undervurdert, derfor syns jeg det er flott når foreldre skryter av barna sine!

Syntes i grunn det er tåpelig å skryte av sine barn. Skryt heller av egne prestasjoner. Tror heller ikke vi kan lære noe spesiellt mye av barn. Da sønnen min var 2 kunne han hakkebakkeskogen, Kardemommeby og Karius og Baktus utenat. Han kunne også 136 av ca. 170 flagg på nasjoner i verden. Syntes ikke dette er noe å skryte av. Det jeg tror skjer er at unger har en ganske tom harddisk som ting fester seg lett ved. Det som kan bli litt kjipt er at hvis man tror ungen er en gluping (som sikkert ungen til trådstarter er) kan skuffelsen komme når ungen ikke presterer som forventet når den bli eldre. Heldigvis er gutten min nå som andre likesinnede. Han begynner på skolen til høsten og har så vidt lært seg å lese noen ord. Jeg syntes det er bra at han ikke kan noe mer. da blir skolen mer utfordrende og spennende. (Han har foresten memorert "Ås to i Osjlo" av Ravi og digger den, men den er nok glemt før skolen begynner).

Gjest Samfunnskritiker

Syntes i grunn det er tåpelig å skryte av sine barn. Skryt heller av egne prestasjoner. Tror heller ikke vi kan lære noe spesiellt mye av barn. Da sønnen min var 2 kunne han hakkebakkeskogen, Kardemommeby og Karius og Baktus utenat. Han kunne også 136 av ca. 170 flagg på nasjoner i verden. Syntes ikke dette er noe å skryte av. Det jeg tror skjer er at unger har en ganske tom harddisk som ting fester seg lett ved. Det som kan bli litt kjipt er at hvis man tror ungen er en gluping (som sikkert ungen til trådstarter er) kan skuffelsen komme når ungen ikke presterer som forventet når den bli eldre. Heldigvis er gutten min nå som andre likesinnede. Han begynner på skolen til høsten og har så vidt lært seg å lese noen ord. Jeg syntes det er bra at han ikke kan noe mer. da blir skolen mer utfordrende og spennende. (Han har foresten memorert "Ås to i Osjlo" av Ravi og digger den, men den er nok glemt før skolen begynner).

Hva kan du lære av et barn?

Har du sett allt de får med seg? Alt de ser?

Jeg blir i allefall mer oppmerksom og våken, når jeg er sammen med barna. Lærer liksom å se litt rundt meg...

Snerting Dal

Hva kan du lære av et barn?

Har du sett allt de får med seg? Alt de ser?

Jeg blir i allefall mer oppmerksom og våken, når jeg er sammen med barna. Lærer liksom å se litt rundt meg...

jeg tror de "får med seg mye" fordi det er lite på "harddisken. Se på et lite barn som ser en stor hund. Det står apatisk og stirrer på dyret. Hadde det vist hva som kuinne skje hadde det løpt!

Gjest Samfunnskritiker

jeg tror de "får med seg mye" fordi det er lite på "harddisken. Se på et lite barn som ser en stor hund. Det står apatisk og stirrer på dyret. Hadde det vist hva som kuinne skje hadde det løpt!

Jeg tror barn er flinke til å observere. Her om dagen etter at vi hadde vært hos naboen, satt barnet mitt og beskrev badebassenget til nabo`n. Alle detaljer var med. Dette måtte jeg jo selvsagt, undersøke litt nærmere ved det neste besøket.... Og det stemte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...