Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• puttelull

10

• mumitrollet

4

• jubalong70

4

• Åsemor

4

Mest aktive i denne tråden

Ut fra det jeg lærte på sykehuset skal det være en viss åpning, og riene komme med ett bestemt mellomrom før en sier at en fødsel faktisk er i gang. Jeg husker selvfølgelig ikke tallene :-)

Hadde rier i 36 timer før de tok keisersnitt. Hos meg kom ikke fødselen i gang ut fra de tallene jordmor sa :-)

Oi, det var "voksne" fødsler!

He, he, det tok sin tid.

Den første (mellomssøter) startet i uke 34. Den ble forsøkt stoppet, men det virket ikke. Jeg ikke fikk skikkelig åpning (hadde 1,5 cm leeeenge), men de ville heller ikke sette fortgang på noe da babyen hadde godt av å være i magen så lenge som mulig.

Riene startet på søndag kl. 09 og hun ble født på onsdag kl. 07.10. Det var noen slitsomme døgn der jeg knapt sov. Men bare 1 time etter at hun var født visste jeg at jeg ville gjøre det en gang til!

Lillebror sin fødsel startet lørdag ettermiddag da kynnere gradvis gikk over til rier. Tiden gikk og lite skjedde før jeg la meg i badekar ved 14-tiden på søndag. Da ble det skikkelig fart på riene og lillebror ble født ca. 19 søndag kveld.

Etter den fødselen var jeg helt sikker på at dette ville jeg ALDRI gjøre en gang til :)

Gjest Elextra

He, he, det tok sin tid.

Den første (mellomssøter) startet i uke 34. Den ble forsøkt stoppet, men det virket ikke. Jeg ikke fikk skikkelig åpning (hadde 1,5 cm leeeenge), men de ville heller ikke sette fortgang på noe da babyen hadde godt av å være i magen så lenge som mulig.

Riene startet på søndag kl. 09 og hun ble født på onsdag kl. 07.10. Det var noen slitsomme døgn der jeg knapt sov. Men bare 1 time etter at hun var født visste jeg at jeg ville gjøre det en gang til!

Lillebror sin fødsel startet lørdag ettermiddag da kynnere gradvis gikk over til rier. Tiden gikk og lite skjedde før jeg la meg i badekar ved 14-tiden på søndag. Da ble det skikkelig fart på riene og lillebror ble født ca. 19 søndag kveld.

Etter den fødselen var jeg helt sikker på at dette ville jeg ALDRI gjøre en gang til :)

Det var vel fordi du nå føler deg ferdig, det :-).

(akkurat nå i hvert fall ;)

Oi! Jeg skjønner at jeg har vært heldig, ja... Gud bedre meg så sterk du må være, som klarte 70 timer med "vondter"!:-) *tar hatten av*

Det var jo ikke like vondt hele tiden. Det første døgnet hadde jeg fra 2-8 minutter mellom riene. Etter det dro det på seg, men ble ikke virkelig fart på sakene før de siste 12 timene. Men da var det VONDT, ja.

Ja, jeg veit at jeg har vært kjempeheldig!

Men det var ikke akkuarat moro å føde for 1.gang i ambulansen, med 5 voksne mennesker inni bilen, heller, da;-) Men heller det, enn drive på i mangfoldige timer, fo rå oppnå 1 cm åpning.. Jeg takker min skaper for at jeg er en "fødekvinne", som jeg ble kalt på sjukehuset.

Jeg og!

Annonse

Etter første fødsel fikk jeg beskjed om at den hadde tatt 4 timer. Dette var fordi de regnet fødselentiden fra 3-4 cm åpning og jeg hadde 4 cm når de sjekket.

Denne gang hadde jeg derimot 3-4 cm åpning 8 DAGER før jeg fødte. 3 dager før hadde jeg 5 cm, og den dagen jeg faktisk fødte hadde jeg 6-7 cm 3 timer før jeg fødte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...