elise Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 hei! Min datter på 16 mistet sin far i mai og snart er det tid for arveoppgjør. Som verge for mitt barn skal jeg da påse at han skal få sitt.Fra overformynderiet er det avklart at han ikke trenger hjelpeverge. Saken er den at jeg har aldrig vært med på et arvoppgjør ,så jeg har null peiling. Kan jeg få innsyn i papirer ang .formue,gjeld og diverse? Det er også en stemor inne i bildet og en halvbror som jeg overhodet ikke stoler på. Har min datter krav på fri rettshjelp? Håper noen kan hjelpe meg. Takk på forhånd. 0 Siter
Åsemor Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Jeg ville tatt kontakt med skifteretten. (Hvorfor omtaler du din datter som "han" eller er det noe jeg misforstår...?) 0 Siter
Gjest merkelige saker Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Jeg ville tatt kontakt med skifteretten. (Hvorfor omtaler du din datter som "han" eller er det noe jeg misforstår...?) Merkelig...ble nysgjerrig jeg også nå.... 0 Siter
mumitrollet Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Sjekk Gule sider der du bor og finn ut om det gis gratis juridisk i nærheten av deg: F.eks. Jusshjelpa, Jussbuss, private advokater som gir første time gratis eller kommunale ordninger. Her får du beskjed om hva du trenger av juridisk assistanse og om din datter/sønn (antar du forsøkte å anomymisere?) har rett på fri rettshjelp. Vil uansett anbefale å bruke jurisk assistanse nå, i stedet for etterpå - da blir det dyrt! 0 Siter
Sofline Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 Det finnes en justelefon, sjekk telefonkatalogen. Men hvorfor sier du "han datteren"? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.