Nic89 Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Hei! Jeg er en 16 år gammal gutt som nå i 3 år har slitt med sterke depressive tja.. vet ikke hva jeg skal kalle det, det er liksom derfor jeg poster detta her. Vell, det har vært sånn at jeg kan komme hjem fra skolen en dag, setter meg ved kjøkkenbordet for å få i meg noe mat før jeg setter i gang med noe annet og plutselig kan jeg begynne å gråte, føle meg skikkelig dårlig og få stygge tanker. Når dette skjer blir jeg lei meg for å tenke slik og situasjonen blir bare værre. Har hatt selvmordstanker utallige ganger og det eneste som har stoppet meg er at jeg har tenkt godt over hvor forfærdelig det ville ha vært for mamma og pappa, og ikke minst den yngre broren min. Jeg har heller ingenting å være deppa for, men alikevell er jeg det, og det kan komme når som helst og ruinere resten av dagen min. Jeg har alt mulig rart en kan tenke seg. Jeg har vært modell har en kjæreste som de fleste kunne drømme om. Får alt jeg peker på og er heller ikke dum. Skolegangen min har blitt meget forandret siden disse svingningene satte inn, så at jeg rett og slett ikke klarer å prestere noe bra på skolen gjør meg bare enda mer lei. Det værste er at jeg slett ikke vil ha slike følelser og blir så fustrert over dette at jeg bare blir satt ut. Hva kan jeg gjøre? En venn snakket med sa at jeg bør snakke med helsesøstra på VGS der jeg går. Men det er ikke særlig fristende å brette innsiden ut for en villt fremmed, men jeg trenger virkelig hjelp. Jeg vet ikke hvor lang tid det tar før jeg rett og slett bryter sammen av disse svingningene. Sist gang jeg opplevde en stærk depressjon var på en av de siste skoledagene, hvor jeg under tentamen måtte gi opp på grunn av at jeg ble så lei at jeg starta å bli svimmel av det. Da jeg kom hjem satt jeg i 2 timer på badet mitt og gråt over ingen ting og bad om at en annen sjel skulle overta min kropp og hjerne slik at jeg bare kunne fordufte uten at noen skulle bli rammet annet enn meg. Sist gang jeg i det hele tatt opplevde depressjon igjen var i går. Da var det ikke så ille, men det var helt grunnløst og ødela alt det gode jeg hadde opparbeidet på dagen som jeg hadde tilbrakt med min kjæreste ute i byen og på den lokale badestranda. Dette er noe jeg ikke er vant til, men føler at det er på tide å løfte dette bort fra skuldrene mine en liten stund. Takk for svar... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237403-meget-depressiv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Så reflektert og sååå ung! Klart du trenger hjelp... Du bør ta kontakt med en voksen som du kan stole 100 prosent på og gjerne vise innlegget du har skrevet. Du har en utrolig evne til å uttrykke deg og det bør du være stolt av. Jeg synes at du høres ut som en herlig tenåring og det er ingen skam å be om hjelp. Tvert i mot, det er de modige og reflekterte som tør innrømme at livet butter imot noen ganger. Ring gjerne en hjelpetelefon eller nødlinjen. De er der for sånne som oss som avogtil trenger støtte. Vil gjerne høre fra deg igjen! Tenker masse gode tanker om og til deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237403-meget-depressiv/#findComment-1826792 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fluxing Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Ja søk hjelp til å sorter ut dette, Bruk gjerne det du har skrevet her og gi det til fastlegen eller helsesøstra. De har sette dette før så ikke vær redd for å være "dum" eller "rar". Søk hjelp så fort som mulig så du slipper å plages unøding. Snakker av egen erfaring. Jeg burde ha søkt hjelp allerede når jeg var på din alder men gjorde det ikke før jeg var 30. Mye plager kunne vært unngått hvis jeg hadde det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237403-meget-depressiv/#findComment-1826979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aramir Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Søk hjelp så fort som mulig! Som fluxing ventet jeg altfor lenge med å søke hjelp og det svir å tenke på alt som kunne vært unngått - og alt som aldri ble gjennomført. Vær forberedt på at prosessen med å finne den riktige behandlingsmetoden kan være lang og frustrerende. Men ikke gi deg! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237403-meget-depressiv/#findComment-1827101 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nic89 Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 Så reflektert og sååå ung! Klart du trenger hjelp... Du bør ta kontakt med en voksen som du kan stole 100 prosent på og gjerne vise innlegget du har skrevet. Du har en utrolig evne til å uttrykke deg og det bør du være stolt av. Jeg synes at du høres ut som en herlig tenåring og det er ingen skam å be om hjelp. Tvert i mot, det er de modige og reflekterte som tør innrømme at livet butter imot noen ganger. Ring gjerne en hjelpetelefon eller nødlinjen. De er der for sånne som oss som avogtil trenger støtte. Vil gjerne høre fra deg igjen! Tenker masse gode tanker om og til deg! Takk for tilbakemeldingene. Det setter jeg virkelig pris på, og føler nå at jeg kan/tør ta kontakt med folk med med erfaring på akkurat dette feltet. Tenk så lett det hadde vært hvis alle tenåringer med liknende problemer fikk ordentlige tilbakemeldinger på innleggene sine. Takk igjen til begge som skrev. Har fått ny kjæreste nå og tingene går sakte oppover. Var også på hjelpe-operasjon sammen med frivillige til utlandet hvor vi igjen traff mennesker med større problemer enn meg og kan si at jeg har lært en del av det alle 3 gangene jeg har fått delta på hjelpeoperasjonene. Man lærer litt om værden, og mye om seg selv. Håper andre med liknende problem som leser dette tar nytte av det. Det har ihvertfall hjulpet meg. MVH. Nic 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237403-meget-depressiv/#findComment-1838226 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Takk for tilbakemeldingene. Det setter jeg virkelig pris på, og føler nå at jeg kan/tør ta kontakt med folk med med erfaring på akkurat dette feltet. Tenk så lett det hadde vært hvis alle tenåringer med liknende problemer fikk ordentlige tilbakemeldinger på innleggene sine. Takk igjen til begge som skrev. Har fått ny kjæreste nå og tingene går sakte oppover. Var også på hjelpe-operasjon sammen med frivillige til utlandet hvor vi igjen traff mennesker med større problemer enn meg og kan si at jeg har lært en del av det alle 3 gangene jeg har fått delta på hjelpeoperasjonene. Man lærer litt om værden, og mye om seg selv. Håper andre med liknende problem som leser dette tar nytte av det. Det har ihvertfall hjulpet meg. MVH. Nic Ble så glad for tilbakemeldingen! Jeg tenkte veldig på deg, skjønner du. Det å hjelpe andre er faktisk en form for selvhjelp, og en kjæreste er jo bare flott! Ønsker deg alt mulig godt og vær aldri redd for å be om hjelp.... Kjempeklem fra meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237403-meget-depressiv/#findComment-1839776 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nic89 Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Ble så glad for tilbakemeldingen! Jeg tenkte veldig på deg, skjønner du. Det å hjelpe andre er faktisk en form for selvhjelp, og en kjæreste er jo bare flott! Ønsker deg alt mulig godt og vær aldri redd for å be om hjelp.... Kjempeklem fra meg Takk så mye for alt! Det føles bare så bra å lese sånne meldinger som dine =) Som du meg, ønsker jeg deg alt godt =) Håper vi skrives! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237403-meget-depressiv/#findComment-1841911 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.