Gå til innhold

Mindre pene barn...

Anbefalte innlegg

Gjest klinkekulen
Skrevet

Er du redd for å få et mindre pent barn?

Hva synes du om at mindre pene barn skal komme til VELDIG pene foreldre?

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs. Wallace

2

• MsSophie

2

• laban

1

• AAA

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men hva er et mindre pent barn?

Kjenner mange unger og mitt inntrykk er at når du kjenner et menneske, så ser du personen - og de flotte trekkene både utseendemessig og personlighetsmessig. Så enkelt :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det var en ting jeg overhodet ikke hadde i tankene under adopsjonene våre, alle barn er pene på sitt vis. Vi er nå ganske alminnelige, både mannen min og jeg, men jammen har vi fått de vakreste barna i universet likevel. :-)

Gjest Myrsnipan
Skrevet

Det som er kjært eralltid skjønt! Nybakte foreldre ser alltid det vakre i sitt barn, uansett! Det er det som er så flott med oss mennesker!

Gjest nå vil jeg være anonym
Skrevet

Vet du det tenkte jeg på, og jeg og min mann er nok ganske så alminnelige. Men noe som "bekymret" meg mer var om jeg fikk barn jeg ikke likte, og som andre ikke liker.

Det er ikke det at utseende betyr noe, men før ungene kommer tenker vi nok alle ( iallefall mange) på hvordan de ser ut, hvordan de er osv.

Men vi har vært så heldige å få de to flotteste, greieste og nydeligsste jentene i hele verden :-))

Gjest *fnisfnis*
Skrevet

Jeg er redd for at min skal få rødt hår og uvjen pigmentfordeling i fjeset (fregner) for det hadde nemlig min farfar!

Gjest Juliansmamma
Skrevet

Jeg skjønner spørsmålet ditt, og det er sikkert ikke lett å stille.

Jeg tenkte nok ikke så mye over det før adopsjonen, men da vi fikk bildet, ble jeg litt overrasket. Det var ikke et særlig heldig bilde, og folk smilte overbærende når jeg viste det. Ikke noe slikt:"nei, så skjønn liten gutt!" Men det skjedde noe magisk i løpet av kun kort tid, for etter hvert som timene gikk, ble han skjønnere og skjønnere, og til slutt ble myrsnipa i meg sur når ikke folk slo hendene henrykt sammen for å konstantere hvor vakker han var.

Den dag i dag klarer jeg ikke å være objektiv, og synes selvsagt jeg har det vakreste barn på jord, helt seriøst.

Nå er jeg også så heldig at jeg jobber med barn, og i alle barnegruppene jeg har hatt, har jeg selvfølgelig (!!!) bare hatt skjønne barn. For det er nok sånn, at de man blir glad i har en skjønnhet som er lettere å se når man blir kjent med dem.

Mvh

Gjest labanseigdame
Skrevet

Det som er kjært eralltid skjønt! Nybakte foreldre ser alltid det vakre i sitt barn, uansett! Det er det som er så flott med oss mennesker!

Vi har fått et mindre pent barn og jeg kommer nok aldri til å bli noen myrsnipe...

Skrevet

Vi for vår del har fått ekstra pene barn for å oppveie for de stygge foreldrene. Gjennomsnittlig er vi ganske allminnelige altså. ;-)

Skrevet

Vi har fått verdens vakreste jenter - som verken ligner mamma eller pappa .... heldigvis ;o)

Barnas skjønnhet finner veien til foreldrenes hjerter, uavhengig av barnas utseende. Det er det som er så fantastisk flott.

...men jeg innrømmer mer enn gjerne at jeg håpet på å få et barn som virket tiltalende på meg!

fra

Skrevet

Hi hi...jeg lurer på hvem som sitter og avgjør hvem som er VELDIG PENE foreldrene jeg da.. Det er nok ikke sikkert kinesere og theier har den samme oppfatning av det som oss.-)

Jeg tenkte aldri på at jeg kunne få et lite pent barn jeg.. men som andre her sier så tenkte jeg litt på "hva om jeg får et barn som ingen andre liker". Tenkte da mer på barn med atferdsproblemer osv... Jobber med barn til daglig og kan se hvor tøft det er for foreldre som stadig må stille opp for og forsvare barna sine overfor medelever og andre voksne (kan gjelde aggressive, voldelige barn etc).

Men nå fikk vi jo skjønne gutter da, både fra Thailand og magen. Nydelige er de, med helt vanlig uspiselig oppførsel til tider...som alle andre barn. Men stort sett greie og snille, bare så det er sagt:-)

En bekjent i adopsjonsmiljøet sa til meg da de ventet tildeling at hun håpet på et pent barn, fordi det var så viktig for barnet selv....Hm..man kan jo lure litt på _hvem_ det er viktigst for da??

Gjest humoristen
Skrevet

Et godt agn!

Det ble napp med en gang :-)

Gjest tull eller ikke
Skrevet

Et godt agn!

Det ble napp med en gang :-)

Et godt AGN heter det.

ja det kan godt være et tulleinnlegg, men kan også være seriøst ment. Det er faktisk en del foreldre som er opptatt av slikt

Gjest abrahamsen
Skrevet

Tenk at jeg gidder å kommentere et så tåpelig innlegg....

Gjest Juliansmamma
Skrevet

Tenk at jeg gidder å kommentere et så tåpelig innlegg....

Om det er tulleinnlegg eller ikke, synes jeg det skal være takhøyde for at folk kan få lure på hva de vil her inne. Ved å svare saklig, synes jeg det blir bedre tone her, og flere vil ønske å bruke stedet til seriøse innlegg. Om noen faktisk har slike tanker, synes jeg det er supert at de tør å spørre, og de kan jo lære av folk som har erfart.

Skrevet

Jeg lurer på hva dette har med adopsjon spesielt å gjøre. Også magebarn har jo annerledes utseende enn foreldrene sine, de blir ofte en blanding. Og det er ikke alltid den blandingen er perfekt i forhold til datidens skjønnhetsideal.

Jeg blir sint når jeg hører slike bekymringer i utpreget grad og skulle ønske at foreldre med slikt fokus kunne bli slettet fra adopsjonskø eller sterilisert. Men det er selvfølgelig bare sinnet mitt som snakker ;)

Gjest Samfunnskritiker
Skrevet

Jeg skjønner spørsmålet ditt, og det er sikkert ikke lett å stille.

Jeg tenkte nok ikke så mye over det før adopsjonen, men da vi fikk bildet, ble jeg litt overrasket. Det var ikke et særlig heldig bilde, og folk smilte overbærende når jeg viste det. Ikke noe slikt:"nei, så skjønn liten gutt!" Men det skjedde noe magisk i løpet av kun kort tid, for etter hvert som timene gikk, ble han skjønnere og skjønnere, og til slutt ble myrsnipa i meg sur når ikke folk slo hendene henrykt sammen for å konstantere hvor vakker han var.

Den dag i dag klarer jeg ikke å være objektiv, og synes selvsagt jeg har det vakreste barn på jord, helt seriøst.

Nå er jeg også så heldig at jeg jobber med barn, og i alle barnegruppene jeg har hatt, har jeg selvfølgelig (!!!) bare hatt skjønne barn. For det er nok sånn, at de man blir glad i har en skjønnhet som er lettere å se når man blir kjent med dem.

Mvh

Så flott inlegg du hadde. En absolutt tankevekker.

Gjest Samfunnskritiker
Skrevet

Jeg tror alle ønsker og drømmer om et perfekt barn. Min erfaring er at også "stygge" barn blir pene.

Lykke til!

Gjest den som ler
Skrevet

En velger vel ikke utseendet på biologiske barn heller akkurat! Fra spøk til alvor, jeg kjenner noen som adopterte en "lillesøster" til sitt førstefødte barn. De valgte bort en hel del land fordi de selv har et "eksotisk" og sydlandsk utseende og barnet derfra kunne komme til å være "penere" enn deres biologiske. Derfor valgte de et land som mange ikke vil oppfatte som fordelaktig dersom en tenker mest på utseendet.... Jeg husker jeg reagerte kraftig på dette da jeg fikk vite det. Nå har det gått mange år, og ironisk nok er det biologiske barnet blitt svært lite pent, og trenger både tannregulering, briller og i høy grad slanking, mens det adopterte har perfekt syn, tenner som en filmstjerne, og er elegant, slank og spenstig!

Gjest helt i det blå
Skrevet

Jeg er veldig glad for at mine to barn ikke ligner på mammaen og pappaen. Da hadde de ikke hvert så nydelige.

Det er heller ikke rart at folk blir borte fra DOL, med alt det RARE som folk skriver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...