Gjest tenk hvis du var det.... Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Det er øyet som ser som forteller om en person er pen eller mindre pen. Men det øyet ikke ser er det vakre som personen utstråler av personlighet å godhet. Det er det som er viktig å derfor er det ikke pene eller mindre pener barn(personer) som det er snakk om , men de personene som ikke er pene innvendig som tror at det de ser er viktig, Overatt til norsk.... de som synes at noen er mindre pene er det selv , ...iallefall innvendig. 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Om det er tulleinnlegg eller ikke, synes jeg det skal være takhøyde for at folk kan få lure på hva de vil her inne. Ved å svare saklig, synes jeg det blir bedre tone her, og flere vil ønske å bruke stedet til seriøse innlegg. Om noen faktisk har slike tanker, synes jeg det er supert at de tør å spørre, og de kan jo lære av folk som har erfart. Men jeg kan ikke for at jeg får makk av at folk har slike tanker? På samme måte godtar jeg at mine tanker og meninger virker meningsløse og teite for andre. 0 Siter
Gjest ifernando Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 I retten i barnets hjemland sa de at dette barnet er det ingen som ville adoptere pga utseendet. Barnet ble sendt til Norge og til oss... Utseendefiksert som jeg er har jeg slett ikke falt pladask for dette barnet i det hele tatt. Da jeg så bildet strittet jeg imot, min mann nærmest tvang meg til å ta imot dette barnet. Min søster har fått mange latterkramper fordi han ser så rar ut. Ja, det er faktisk sant. Dessuten ønsket jeg meg helst en jente. Tror ikke giverlandet eller foreningen likte oss og koste seg nok når de kunne leke litt Gud på vår bekostning... Det er synd på barnet, ja! Om vi er sinte og frustrerte slik at dette ikke blir et finjustert og ubehøvla innlegg, helt klart! 0 Siter
Gjest mij Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 I retten i barnets hjemland sa de at dette barnet er det ingen som ville adoptere pga utseendet. Barnet ble sendt til Norge og til oss... Utseendefiksert som jeg er har jeg slett ikke falt pladask for dette barnet i det hele tatt. Da jeg så bildet strittet jeg imot, min mann nærmest tvang meg til å ta imot dette barnet. Min søster har fått mange latterkramper fordi han ser så rar ut. Ja, det er faktisk sant. Dessuten ønsket jeg meg helst en jente. Tror ikke giverlandet eller foreningen likte oss og koste seg nok når de kunne leke litt Gud på vår bekostning... Det er synd på barnet, ja! Om vi er sinte og frustrerte slik at dette ikke blir et finjustert og ubehøvla innlegg, helt klart! Tror ikke på at dette er seriøst. 0 Siter
Gjest ifernando Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Tror ikke på at dette er seriøst. Dette høres for sprøtt ut til å være sant, ikke sant? Vel, verden er gal, og det har vi fått erfare. Hvorfor tror du det finnes krig, mord, sult, mishandling og alle sånne grusomme ting. Fordi verden er gal og det har vi og barnet smertelig fått erfare... 0 Siter
Gjest mij Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Dette høres for sprøtt ut til å være sant, ikke sant? Vel, verden er gal, og det har vi fått erfare. Hvorfor tror du det finnes krig, mord, sult, mishandling og alle sånne grusomme ting. Fordi verden er gal og det har vi og barnet smertelig fått erfare... Jeg tror fremdeles ikke på historien din. 0 Siter
Gjest ifernando Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Jeg tror fremdeles ikke på historien din. Hvorfor ikke? Hvorfor skulle gidde å bruke tid på tøyseinnlegg? 0 Siter
Gjest mij Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Hvorfor ikke? Hvorfor skulle gidde å bruke tid på tøyseinnlegg? Det samme spør jeg meg selv om! 0 Siter
Gjest ifernando Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Det samme spør jeg meg selv om! Dette er min sannhet, det sårer når noen sier de ikke tror på meg. Det er vel nettopp derfor galskapen fortsetter. Du koser deg vel og vil ha dette inn med t-skje 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Hvorfor ikke? Hvorfor skulle gidde å bruke tid på tøyseinnlegg? Det høres jo helt usannsynlig ut at giverlandet skulle uttalt at "dette barnet er så lite pent at vi ikke får adoptert det bort"... 0 Siter
Gjest ifernando Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Det høres jo helt usannsynlig ut at giverlandet skulle uttalt at "dette barnet er så lite pent at vi ikke får adoptert det bort"... Ja, vi ble overrasket selv over at de faktisk sa det. Da dommeren skulle spørre barnehjemsbestyreren hvorfor dette barnet skulle adopteres ut av landet sa han at ingen i hjemlandet hadde vært interessert pga at de ikke likte utseendet på barnet. Det hele har vært et sant mareritt for meg og er det enda... 0 Siter
hjertebarnet Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Dette er min sannhet, det sårer når noen sier de ikke tror på meg. Det er vel nettopp derfor galskapen fortsetter. Du koser deg vel og vil ha dette inn med t-skje Hvis historien din er sann, syns jeg ikke du burde vært godkjent for adopsjon i det hele tatt. Da tyder det på at du har holdninger du burde ha bearbeidet først. 0 Siter
Gjest lala2 Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Hvorfor ikke? Hvorfor skulle gidde å bruke tid på tøyseinnlegg? Må flire litt over innlegge ditt "ifernando"..(selv om jeg ikke tror dette er seriøst,svarer jeg likevel) Du er misfornøyd over ditt "mindre pene"barn, men etter det jeg har forstått her inne på adop.dol så blir barna valgt ut etter visse kriterier slik at de passer til de adop.foreldrene de kommer til.. Dette gjelder vel og ofte utseende...Har hvertfall sett mange adop.barn som ligner sine foreldre.Så min konklusjon må være at du selv heller ikke er stort å se på..Virker ut som om du har et SVÆRT forvrenngt selvbilde som kan gi deg i kast med å kritisere et barns utseende..Mitt råd til deg er at du tar deg en god sjekk i speile før du kritiserer noen neste gang.Men husk at det du ser der er ikke alltid det dine medmennesker ser,både på vondt og godt.. Tror de fleste av oss som har gleden av å bli foreldre ikke lar utseende til barnet være det avgjørende for hvordan vi behanndler eller elsker barna våres.Spiller det en så stor rolle som det du presenterer så bør du absolutt søke hjelp. Min erfaring her inne er at de fleste av adop,foreldre virker svært ydmyke over å ha fått en så stor gave som et adop.barn, at utseende er vel ikke det som har den største betydningen.Vel,-er det det forste en ser,- men etter en blir"kjent"er nettopp våres barn det vakkreste en vet.. PS.Kunne faktisk ikke velge utseende på barnet mitt jeg heller, selv om det er egenfødt..Men var super fornøyd fra første øyeblikk..Selv om snuppa både var liten og skrukket.. 0 Siter
mess Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 I retten i barnets hjemland sa de at dette barnet er det ingen som ville adoptere pga utseendet. Barnet ble sendt til Norge og til oss... Utseendefiksert som jeg er har jeg slett ikke falt pladask for dette barnet i det hele tatt. Da jeg så bildet strittet jeg imot, min mann nærmest tvang meg til å ta imot dette barnet. Min søster har fått mange latterkramper fordi han ser så rar ut. Ja, det er faktisk sant. Dessuten ønsket jeg meg helst en jente. Tror ikke giverlandet eller foreningen likte oss og koste seg nok når de kunne leke litt Gud på vår bekostning... Det er synd på barnet, ja! Om vi er sinte og frustrerte slik at dette ikke blir et finjustert og ubehøvla innlegg, helt klart! Nå må du gi deg med dette her. Det går ikke an å holde på å sutre på denne måten. Etter som jeg har forstått det,er det ikke akkurat denne måneden du ble mor. Jeg håper dere aldri blir godkjente for flere. Synd for mannen din, men mest synd ville det jo vært for et barn til å komme til deg. Stakkars lille barnet du allerede har. Fra 0 Siter
Gjest Og du ble godkjent for adopsjon??? Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 I retten i barnets hjemland sa de at dette barnet er det ingen som ville adoptere pga utseendet. Barnet ble sendt til Norge og til oss... Utseendefiksert som jeg er har jeg slett ikke falt pladask for dette barnet i det hele tatt. Da jeg så bildet strittet jeg imot, min mann nærmest tvang meg til å ta imot dette barnet. Min søster har fått mange latterkramper fordi han ser så rar ut. Ja, det er faktisk sant. Dessuten ønsket jeg meg helst en jente. Tror ikke giverlandet eller foreningen likte oss og koste seg nok når de kunne leke litt Gud på vår bekostning... Det er synd på barnet, ja! Om vi er sinte og frustrerte slik at dette ikke blir et finjustert og ubehøvla innlegg, helt klart! Kjære klinkekulen/ifernando. De aller fleste voksne mennesker med noe mellom øra og ok selvbilde forstår at man ikke kan dømme mennesker etter utseendet. Og aller minst barna.... Det er jo du som er den stygge her - som kan si noe slikt om ditt eget barn??? 0 Siter
Gjest Marres Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Dette er min sannhet, det sårer når noen sier de ikke tror på meg. Det er vel nettopp derfor galskapen fortsetter. Du koser deg vel og vil ha dette inn med t-skje Håper virkelig ikke barnet ditt noen gang kan spore dette her. Koselig å høre at sin egen mor synes man er stygg... 0 Siter
....AV Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 I retten i barnets hjemland sa de at dette barnet er det ingen som ville adoptere pga utseendet. Barnet ble sendt til Norge og til oss... Utseendefiksert som jeg er har jeg slett ikke falt pladask for dette barnet i det hele tatt. Da jeg så bildet strittet jeg imot, min mann nærmest tvang meg til å ta imot dette barnet. Min søster har fått mange latterkramper fordi han ser så rar ut. Ja, det er faktisk sant. Dessuten ønsket jeg meg helst en jente. Tror ikke giverlandet eller foreningen likte oss og koste seg nok når de kunne leke litt Gud på vår bekostning... Det er synd på barnet, ja! Om vi er sinte og frustrerte slik at dette ikke blir et finjustert og ubehøvla innlegg, helt klart! Jeg synes du bør søke hjelp for problemet ditt, nemlig at du er så utseendefiksert. Da har du kanskje muligheten til å se forbi utseende til barnet. Du kan ta med søsteren din i samme slengen, for voksne mennesker som ler av andres utseende trenger behandling. Jeg har tilgode å se noen som har et utseende jeg finner så komisk at jeg begynner å le ukontrollert. 0 Siter
Gjest Tenker barnevernet bør ta en titt Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 I retten i barnets hjemland sa de at dette barnet er det ingen som ville adoptere pga utseendet. Barnet ble sendt til Norge og til oss... Utseendefiksert som jeg er har jeg slett ikke falt pladask for dette barnet i det hele tatt. Da jeg så bildet strittet jeg imot, min mann nærmest tvang meg til å ta imot dette barnet. Min søster har fått mange latterkramper fordi han ser så rar ut. Ja, det er faktisk sant. Dessuten ønsket jeg meg helst en jente. Tror ikke giverlandet eller foreningen likte oss og koste seg nok når de kunne leke litt Gud på vår bekostning... Det er synd på barnet, ja! Om vi er sinte og frustrerte slik at dette ikke blir et finjustert og ubehøvla innlegg, helt klart! Nå synes jeg det er på tide at barnevernet gjør seg kjent med deg å dine fobier. Et barn som ditt fortjener at en mor skal beskytte seg mot all onskap... noe du tydligvis ikke gjør. Å den mannen din burte ta koffetrten å dra , barnet bør følge ham . Fy skam deg , håper du aldri får ei jente ei heller flere barn, alt for lite oppi knollen er det du har . Fy skam, fy skam , fy skam.. 0 Siter
PieLill Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 En velger vel ikke utseendet på biologiske barn heller akkurat! Fra spøk til alvor, jeg kjenner noen som adopterte en "lillesøster" til sitt førstefødte barn. De valgte bort en hel del land fordi de selv har et "eksotisk" og sydlandsk utseende og barnet derfra kunne komme til å være "penere" enn deres biologiske. Derfor valgte de et land som mange ikke vil oppfatte som fordelaktig dersom en tenker mest på utseendet.... Jeg husker jeg reagerte kraftig på dette da jeg fikk vite det. Nå har det gått mange år, og ironisk nok er det biologiske barnet blitt svært lite pent, og trenger både tannregulering, briller og i høy grad slanking, mens det adopterte har perfekt syn, tenner som en filmstjerne, og er elegant, slank og spenstig! Hva er så stygt med briller? Mange bruker det jo til å pynte seg. mvh 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 Vi for vår del har fått ekstra pene barn for å oppveie for de stygge foreldrene. Gjennomsnittlig er vi ganske allminnelige altså. ;-) ;O) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.