Mrs. Wallace Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 Jeg synes du bør søke hjelp for problemet ditt, nemlig at du er så utseendefiksert. Da har du kanskje muligheten til å se forbi utseende til barnet. Du kan ta med søsteren din i samme slengen, for voksne mennesker som ler av andres utseende trenger behandling. Jeg har tilgode å se noen som har et utseende jeg finner så komisk at jeg begynner å le ukontrollert. Amen! 0 Siter
MsSophie Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 Dette høres for sprøtt ut til å være sant, ikke sant? Vel, verden er gal, og det har vi fått erfare. Hvorfor tror du det finnes krig, mord, sult, mishandling og alle sånne grusomme ting. Fordi verden er gal og det har vi og barnet smertelig fått erfare... Verden er ikke gal, enkelt individer kan være gale - du sorterer nok under det begrepet. Uavhengig om du skriver dette på kødd eller ikke. Men du, den informasjonen du sitter inne med "I retten i barnets hjemland sa de at dette barnet er det ingen som ville adoptere pga utseendet" er vel også informasjon jeg antar adopsjonsforeningen dere benyttet også har. Og du skal ikke se helt bort i fra at ansatte i de forskjellige foreningene også frekventerer dette fora..., noe som igjen kanskje ikke gjør deg så annonym som du tror. Sånn mht å rapportere til barnevernet etc. 0 Siter
Gjest Ansatt Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Verden er ikke gal, enkelt individer kan være gale - du sorterer nok under det begrepet. Uavhengig om du skriver dette på kødd eller ikke. Men du, den informasjonen du sitter inne med "I retten i barnets hjemland sa de at dette barnet er det ingen som ville adoptere pga utseendet" er vel også informasjon jeg antar adopsjonsforeningen dere benyttet også har. Og du skal ikke se helt bort i fra at ansatte i de forskjellige foreningene også frekventerer dette fora..., noe som igjen kanskje ikke gjør deg så annonym som du tror. Sånn mht å rapportere til barnevernet etc. Det har du helt rett i. Flere ansatte i foreningene kikker ofte innom både DOL og FUB-sidene, selv om de kanskje ikke skriver så mange bidrag. Flere av bidragsyterne kan man kjenne igjen, men de ansatte er bundet av taushetsplikt. 0 Siter
MsSophie Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Det har du helt rett i. Flere ansatte i foreningene kikker ofte innom både DOL og FUB-sidene, selv om de kanskje ikke skriver så mange bidrag. Flere av bidragsyterne kan man kjenne igjen, men de ansatte er bundet av taushetsplikt. Dere er selvfølgelig bundet av taushetsplikten mht å sitte på DOL og diskutere spesifike saker, men dere er vel ikke bundet av taushetsplikten mht det å sende bekymringsmeldinger til barnevernet? 0 Siter
Gjest Usynlig adoptert Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Kjære klinkekulen/ifernando. De aller fleste voksne mennesker med noe mellom øra og ok selvbilde forstår at man ikke kan dømme mennesker etter utseendet. Og aller minst barna.... Det er jo du som er den stygge her - som kan si noe slikt om ditt eget barn??? Finnes det "voksene" mennesker på denne siten i det hele tatt? 0 Siter
Dory Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 I retten i barnets hjemland sa de at dette barnet er det ingen som ville adoptere pga utseendet. Barnet ble sendt til Norge og til oss... Utseendefiksert som jeg er har jeg slett ikke falt pladask for dette barnet i det hele tatt. Da jeg så bildet strittet jeg imot, min mann nærmest tvang meg til å ta imot dette barnet. Min søster har fått mange latterkramper fordi han ser så rar ut. Ja, det er faktisk sant. Dessuten ønsket jeg meg helst en jente. Tror ikke giverlandet eller foreningen likte oss og koste seg nok når de kunne leke litt Gud på vår bekostning... Det er synd på barnet, ja! Om vi er sinte og frustrerte slik at dette ikke blir et finjustert og ubehøvla innlegg, helt klart! Barnet fortjener kun det beste av omsorg osv, noe alle barn gjør. Jeg synes syndt på ungen som har kommet til en forelder som ikke liker en:(((( 0 Siter
laban Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Jeg vil bare presisere at innlegget signert "labanseigdame" nedenfor ikke er skrevet av meg. Jeg har sett svært mange eksempler på at både storken og adopsjonsmyndighetene sender såkalt "pene" barn til foreldre med helt alminnelig utseende. Det motsatte hender sikkert også, men jeg tviler på at det skaper så mange vanskeligheter. Hvis ikke foreldrene gjør det til noe problem, burde det ikke være det for noen andre, heller. Forøvrig hender det at "pene" barn vokser opp og blir helt gjennomsnittlige voksne, eller at "stygge andunger" blir nydelige svaner med alderen. Så jeg ville ikke brukt mye energi på barnas utseende, uansett hvordan de havner i familien. Det er mange ting (helse, personlighet,... ) som er svært mye viktigere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.