Gå til innhold

Delt omsorg, to hjem, praktiske løsninger?

Anbefalte innlegg

Gjest Snart skilt

Dere som er skilt og har barna en uke hver: Hvordan gjør dere det rent praktisk mht. klær, leker og utstyr? Flytter dere ting frem og tilbake eller har dere dobbelt sett av alt? Og hva med betaling av SFO og barnehage?

Vi flytter fra hverandre over sommeren og jeg har tusen tanker i hodet og er veldig glad for alle praktiske tips!

Fortsetter under...

Min stesønn bor hos oss ca. halvparten av tiden.

Vi bor nære hverandre så det forenkler jo en del. 2-3 km mellom.

Utstyr har han stort sett fått til bursdager/jul. Utenom det har vi spleiset på det. Han har ikke fått dobbelt opp av sykler, skateboard, ski osv.

Klær kjøper begge parter så han har på begge steder. Dyrere ting har vi spleiset på. Det har faktisk gått veldig uproblematisk, men jeg ser at det kan bli et problem andre steder.

Dersom vi skal på ferie henter vi ofte klær hos mora også. (Ikke noe vits i å kjøpe masse klær for at det skal være nok i 14 dager så lenge han har)

Det har stort sett vært jeg som har sørget for innkjøp vedr. gutten. Faren klarer ikke dette like greit synes jeg. (Dvs. jeg er flinkere til å finne ting han liker + kjøper mye på salg.)

Det største problemet er at gutten er et utrolig usystematisk barn som ikke har kontroll på ting. Så han vet aldri hvor noe er hen. Standarden er jo da at "det er hos mamma". Det har derfor tatt tid før vi begynner å lete etter ting som er borte = mye har blitt sporløst borte.

Dersom jeg skulle gått fra gubben hadde jeg nok foreslått at jeg hadde stått for innkjøpene til vårt barn. Ellers hadde nok jeg kjøpt veldig mye og han lite. I tillegg til at han ikke ser hva ho trenger mest.

Vi sørger selv for det ungene trenger når de er hos oss. I og med at vi har to barn så har vi ett hver på papiret for mest gunstig økonomi for begge. Har tatt ansvaret for hvert vårt barn når det gjelder barnehageutstyr / skoleutstyr, men det sklir litt over i hverandre, jeg har kjøpt skolesekk til poden og tuppa går rundt i barnehagen i støvler som pappan har kjøpt. :o)

Sender ingenting mellom, kun ski og skøyter som de bare har ett sett av hver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...