Gjest Lurer på dette i dag Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Jeg mangler B-vitaminer og må få satt sprøyter. Fikk beskjed om å hente ampuller på apoteket og komme tilbake til legekontoret og få satt sprøytene. Men nå har det seg slik at fastlegen min har kontor et stykke unna, noe som gjør det litt vanskelig og bare stikke innom der to ganger i uka. Har ikke bil, og det går bare buss dit en gang i timen. Så kan man få satt sprøyten en annen plass? Bor i Oslo. 0 Siter
Dorthe Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Du kan sikkert gå innom nærmeste legekontor. Har du ingen kjente som har lov til å sette sprøyter? 0 Siter
Gjest Lurer på dette i dag Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Du kan sikkert gå innom nærmeste legekontor. Har du ingen kjente som har lov til å sette sprøyter? Ingen kjente, nei. :-/ Var innom Fürst en gang for å ta noen blodprøver. Vet du om de setter sprøyter også? 0 Siter
Dorthe Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Ingen kjente, nei. :-/ Var innom Fürst en gang for å ta noen blodprøver. Vet du om de setter sprøyter også? Det aner jeg ikke. Men jeg har brukt gamlehjemmet her en periode i helgene da jeg skulle ha sprøyte hver dag ) 0 Siter
Gjest vitaminer Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Er det B12 du mangler? Vet du hvorfor du må ta tilskudd? 0 Siter
Gjest Lurer på dette i dag Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Er det B12 du mangler? Vet du hvorfor du må ta tilskudd? Er B12, ja. Hvorfor? Fordi jeg mangler disse vitaminene? Fastlegen tok blodprøver og fant ut at jeg lå laaangt under normalen når det gjaldt disse vitaminene. 0 Siter
Gjest har også B12-mangel Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Hvem som helst som har peiling på å sette sprøyter, kan sette dem på deg. Helsesøster, sykepleier osv. Bare du har med medisinen og evnt. kan skaffe sprøyte. Jeg har selv brukt slike sprøyter jevnlig, helt til jeg oppdaget at det er mulig å kjøpe B12 som sugetabletter via internett. Her kan du bestille sugetabletter helt lovlig: http://www.vitaviva.com/da/Default.aspx Jeg bruker den som heter Methyl og er kjempefornøyd! Sugetabletter er ypperlig for oss som ikke kan ta opp B12 via tarmene, og så slipper man alt tullet med å få tatt disse sprøytene. Jeg tar en tablett annenhver dag, eller når jeg skal noe spesielt. Det er lov å bestille medisiner til eget forbruk for 3 måneder fra EØS-land: http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____18547.aspx Så dersom du bestiller bare ett glass, er det ikke sikkert tollvesenet bryr seg. Jeg har aldri hatt problemer med å bestille derfra. Det går også ganske fort å få varene. 0 Siter
Gjest Lurer jeg også Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Er det B12 du mangler? Vet du hvorfor du må ta tilskudd? Hvilke symptomer har du? 0 Siter
Gjest Vitaminer Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Hvilke symptomer har du? har flere B-vitaminmangler, men vet ikke hvorfor. Har vært til gastroskopi og tarmundersøkelse uten at de fant noe. Fant det ut av en blodprøve uten at jeg har reagert på noe konkret. I ettertid har jeg lest på nettet og funnet ut at mye av det jeg har plagdes med kan skyldes manglene. Svimmelhet, humørsyk og periodevis nedstemt og slapp. Enn du? 0 Siter
Gjest Vitaminer Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Hvem som helst som har peiling på å sette sprøyter, kan sette dem på deg. Helsesøster, sykepleier osv. Bare du har med medisinen og evnt. kan skaffe sprøyte. Jeg har selv brukt slike sprøyter jevnlig, helt til jeg oppdaget at det er mulig å kjøpe B12 som sugetabletter via internett. Her kan du bestille sugetabletter helt lovlig: http://www.vitaviva.com/da/Default.aspx Jeg bruker den som heter Methyl og er kjempefornøyd! Sugetabletter er ypperlig for oss som ikke kan ta opp B12 via tarmene, og så slipper man alt tullet med å få tatt disse sprøytene. Jeg tar en tablett annenhver dag, eller når jeg skal noe spesielt. Det er lov å bestille medisiner til eget forbruk for 3 måneder fra EØS-land: http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____18547.aspx Så dersom du bestiller bare ett glass, er det ikke sikkert tollvesenet bryr seg. Jeg har aldri hatt problemer med å bestille derfra. Det går også ganske fort å få varene. Får du ikke ampullene på blåresept da? De tabelettene var jo svindyre i forhold. 0 Siter
Gjest Lurer jeg også Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 har flere B-vitaminmangler, men vet ikke hvorfor. Har vært til gastroskopi og tarmundersøkelse uten at de fant noe. Fant det ut av en blodprøve uten at jeg har reagert på noe konkret. I ettertid har jeg lest på nettet og funnet ut at mye av det jeg har plagdes med kan skyldes manglene. Svimmelhet, humørsyk og periodevis nedstemt og slapp. Enn du? Jeg hadde for én mnd siden urytmiske hjerteslag. Hjertet stoppet opp ett slag så kom ett kraftigere for så å fortsette normalt, hadde 2-3 slike slag pr. min. hele dagen og dette sto på i én uke. Begynte med B-vitaminer og så forsvant det. Mulig dette kom av en hektisk tid på jobb også og så ble det litt roligere når disse symptomene avtok. Så egentlig vet jeg ikke hva som hjalp, B-vitaminer eller roligere på jobb eller kanskje en blanding av dette. 0 Siter
Gjest Samfunnskritiker Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Du kan få satt den der du er, der det er noen til å hjelpe deg. Hva med hjemmesykepleiemn, sykehjemmet, andre instituasjoner eller helsestasjon. Alle som hånderer legemidler, kan hjelpe deg. 0 Siter
Gjest har også B12-mangel Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Får du ikke ampullene på blåresept da? De tabelettene var jo svindyre i forhold. I fjor brukte jeg over 700,- kroner på ti uker bare for å få satt sprøytene! Og da kommer time hos lege, resept og medisin på apoteket i tillegg. For ikke å snakke om all tiden som gikk med til å reise til legekontoret mange ganger, sitte i kø på venteværelset etc. Så da betaler jeg gladelig 220,- (danske kroner - se prisene på den danske siden der) + frakt for ett glass med 100 tabletter. Det varer i et halvt år når jeg ikke trenger å ta dem hver dag. 0 Siter
Gjest Vitaminer Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 I fjor brukte jeg over 700,- kroner på ti uker bare for å få satt sprøytene! Og da kommer time hos lege, resept og medisin på apoteket i tillegg. For ikke å snakke om all tiden som gikk med til å reise til legekontoret mange ganger, sitte i kø på venteværelset etc. Så da betaler jeg gladelig 220,- (danske kroner - se prisene på den danske siden der) + frakt for ett glass med 100 tabletter. Det varer i et halvt år når jeg ikke trenger å ta dem hver dag. Ja, det blir litt utgifter om man ikke kjenner f.eks en sykepleier som kan sette sprøytene. Sprøytene fikk jeg kjøpt på apoteket for noen få kroner. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.