mariamamma Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Leste om revebjeller lenger ned og tenker litt med gru på mammas innstilling til giftige planter og småbarn. . Vi har et praktfullt feriested i familien med flere hytter på eiendommen. Mamma eier dette stedet, men hele familien bruker og det er etterhvert mange småbarn der. Mamma elsker alt som er vakkert og stedet er helt nydelig. MEN hun insisterer på å la alt som er giftig bli stående og det gjerne rett ved der barna leker. F.eks måtte jeg virkelig krangle meg til å få fjernet 2 gullregntrær der raklene hang helt ned i bakken. De var jo så vakre og hun insisterte på at de skulle stå! Til slutt ble jeg så forbanna at jeg rett og slett fjerna begge trærne. Hun surmula lenge. Det samme gjelder revebjeller og kongekonvall m.m. rett ved barnas lekested. Stikkete villroser vokser ved stien opp på fjellet der barna hver kveld sier natta til solen. De insisterer hun på at skal stå for de er så vakre. Barna kan jo gå opp en annen vei. Jeg klippet dem ned og det tok laaang tid før hun idetheletatt la merke til at de var borte..... Barna må lære hva de ikke skal putte i munnen sier hun. Jo klart de skal lære. Naturen er full av giftige planter, men vi har også små barn i familien som er på putte-i-munnen-stadiet så hvorfor må de absolutt stå der hvor barna leker? Jeg blir så oppgitt, men når ting er fjernet kan hun jo ikke si no annet enn å bli sur. Men jeg synes faktisk barna er vakrere enn blomstene og skulle ønske hun kunne forstå at det faktisk skjer forgiftninger og at vi ikke unner barna være å bli syke. Da jeg var liten var man ganske sløve på en del ting vi idag er veldig påpasselig med mht sikring av barna våre. Kanskje en grunn til at vi er blitt så forsiktige for det skjedde en del ulykker før i tiden. mamma syns at jeg er hysterisk og det er jeg ikke. Ser til forskjell på onkelen min som har hytte på samme eiendom. Han har fjernet alt som kan være skadelig for barnebarna sine. Hvorfor kan ikke min mamma tenke som han. Og verst av alt - hun er faktisk sykepleier.... Hadde vi dratt på besøk til mormor på hytta hadde det vært annerledes, men dette stedet er et familiested vi alle tar del i og disponererer vår sommer og høst, og jeg synes hun burde ha litt respekt for at barna faktisk kan bli alvorlig syke i stedetfor å gamble med at "Det vil allerhelst gå bra". Eller er vi blitt hysteriske i vår tid? Men er det virkelig nødvendig å ta sjangser? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237440-mormors-syn-p%C3%A5-giftige-planter-og-barn-o/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 "Eller er vi blitt hysteriske i vår tid?" Personlig synes jeg så absolutt vi er blitt det. Barns imunforsvar blir dårligere og dårligere, og de lærer ikke like godt å bli forsiktige/fornuftige gjennom egne erfaringer. Jeg tror mange gjør sine barn en bjørnetjeneste.... Men selvfølgelig finnes det risikoer. For det ER farlig å leve. Men skal man overleve, så må dette erfares, og ikke bare teoretisk informeres om og beskyttes. Tross alt så er det gjennom egne erfaringer man lærer hva livet faktisk er - og kroppen lærer hvordan den best skal beskytte seg mot bakterier og virus gjennom å erfare hvordan det er å bli utsatt for det. Selvfølgelig finnes det en "fornuftig ballanse". Men jeg tror mange for lengst har tippet over på den overbeskyttende siden. Og det tror jeg ikke fører godt med seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237440-mormors-syn-p%C3%A5-giftige-planter-og-barn-o/#findComment-1827305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Jeg synes vi har blitt veldig hysteriske i vår tid. Mamma har også revebjeller på hytta, og jeg synes de ser flotte ut. Jeg har heller aldri sjekket hagen for giftige blomster o.l. Naturen er vakker. La oss glede oss over det:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237440-mormors-syn-p%C3%A5-giftige-planter-og-barn-o/#findComment-1827307 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 "Eller er vi blitt hysteriske i vår tid?" Personlig synes jeg så absolutt vi er blitt det. Barns imunforsvar blir dårligere og dårligere, og de lærer ikke like godt å bli forsiktige/fornuftige gjennom egne erfaringer. Jeg tror mange gjør sine barn en bjørnetjeneste.... Men selvfølgelig finnes det risikoer. For det ER farlig å leve. Men skal man overleve, så må dette erfares, og ikke bare teoretisk informeres om og beskyttes. Tross alt så er det gjennom egne erfaringer man lærer hva livet faktisk er - og kroppen lærer hvordan den best skal beskytte seg mot bakterier og virus gjennom å erfare hvordan det er å bli utsatt for det. Selvfølgelig finnes det en "fornuftig ballanse". Men jeg tror mange for lengst har tippet over på den overbeskyttende siden. Og det tror jeg ikke fører godt med seg. Enig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237440-mormors-syn-p%C3%A5-giftige-planter-og-barn-o/#findComment-1827313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Først skriver du at det er moren din sin eiendom. Så bruker du som argument at din angst for forgiftning skal hensyntas fordi "dette stedet er et familiested vi alle tar del i og disponererer vår sommer og høst". Synes moren din høres alt annet enn egoistisk ut, jeg! Jeg skjønner den med gullregnen, og de andre giftige plantene - at det er lettere for deg å slappe av når du er der, hvis de er borte. Men jeg skjønner ikke hvorfor du tror det er greit at du tar de vekk hvis moren din ikke vil det. Over hodet ikke! Rosebuskene har jeg null forståelse for. Skal du fjerne Berberis i skolegården også? Det kan jo meget godt hende de leker og en unge faller oppi?! Nålene kan gå til hjertet, ikke ufarlig....! Jeg skjønner du vil ha færrest mulig bekymringer, men her går du alt for langt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237440-mormors-syn-p%C3%A5-giftige-planter-og-barn-o/#findComment-1827317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Vi har revebjeller i hagen vi . Det er ganske unaturlig for et normalt utstyrt barn å smake på disse. Giftige planter med bær derimot kan jeg skjønne at ungene smaker på. Ja, jeg tror vi har blitt litt for hysteriske i våre dager. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237440-mormors-syn-p%C3%A5-giftige-planter-og-barn-o/#findComment-1827318 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Jeg synes vi har blitt veldig hysteriske i vår tid. Mamma har også revebjeller på hytta, og jeg synes de ser flotte ut. Jeg har heller aldri sjekket hagen for giftige blomster o.l. Naturen er vakker. La oss glede oss over det:-) Er enig med deg i at vi må glede oss over naturen. Det blir tomtfor planter i hagen hvis vi skal fjerne alt som er giftig eller stikker. Og hva gjør vi med veps da, som faktisk også er veldig giftig? Vanskelig å fjerne den. Syns ikke det er rart at mormor surmuler da mariamamma fjerner plantene hennes. Ville jeg også gjort hvis jeg var henne. :-) Men heldigvis er vi forkjellige og tenker ulikt om ting. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237440-mormors-syn-p%C3%A5-giftige-planter-og-barn-o/#findComment-1827321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Jeg er enig med deg i giftplantene, men dersom du hadde klippet ned rosebuskene mine så hadde jeg blitt drittsur og umiddelbart plantet nye! Synes du er frekk jeg. En unge tåler et lite risp fra en rosebusk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237440-mormors-syn-p%C3%A5-giftige-planter-og-barn-o/#findComment-1827322 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariamamma Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2006 "Eller er vi blitt hysteriske i vår tid?" Personlig synes jeg så absolutt vi er blitt det. Barns imunforsvar blir dårligere og dårligere, og de lærer ikke like godt å bli forsiktige/fornuftige gjennom egne erfaringer. Jeg tror mange gjør sine barn en bjørnetjeneste.... Men selvfølgelig finnes det risikoer. For det ER farlig å leve. Men skal man overleve, så må dette erfares, og ikke bare teoretisk informeres om og beskyttes. Tross alt så er det gjennom egne erfaringer man lærer hva livet faktisk er - og kroppen lærer hvordan den best skal beskytte seg mot bakterier og virus gjennom å erfare hvordan det er å bli utsatt for det. Selvfølgelig finnes det en "fornuftig ballanse". Men jeg tror mange for lengst har tippet over på den overbeskyttende siden. Og det tror jeg ikke fører godt med seg. Jeg er ennige i at vi på mange måter er blitt hysteriske. Unger får jo knapt klatre i trær uten at det er støtdempende underlag osv. På lekeplasser skal alt være tilmålt og tilpasset. Finnes avvik på cm må husker fjernes osv. Vi sikrer huset fra topp til tå osv og vi sier pass på istedetfor heia når ungene prøver å utfordre egne ferdigheter. jeg vil ikke at mitt barn skal bli uselvstendig og forsiktig og jeg roper heia fremfor å si pass på. Jeg forsøker å lære henne hva hun ikke skal spise i naturen osv. Mitt barn er blitt såpass stort at hun kan vises og fortelles, men hun var et barn som puttet alt i munnen og jeg syntes mama hadde en veldig slapp innstilling. Også fordi hun faktisk plantet ting rundt vår hytte som vi ikke ville ha der. Hva hun gjorde borte hos seg var hennes sak, men da var det også hun som skulle følge med litt. Mamma lar skarpe kniver ligger ytterst på benken, har gift av alle slag stående i barnehøyde og jeg spør meg selv om det virkelig er nødvendig. Men det er kanskje i de "hysteriske" hjem ulykkene opptrer. Men nå husker jo jeg den gangen lillebror lekte med kniven og jeg nesten mista fingern, den gang søstern min satte seg på stråleovnen, den gang søstern min falt delvis ut av bilen i fart og broren min prøvde å drikke klorin fra flaska...., så det er kanskje en grunn til at jeg er blitt litt hysterisk som mamma, da. Jaja. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237440-mormors-syn-p%C3%A5-giftige-planter-og-barn-o/#findComment-1827324 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Da hadde jeg blitt forbannet hvis du var dattera mi. Det vel mora di som bestemmer på hytta og ikke deg. Småbarn i putt i munnenalderen passer man på når man er steder som har giftige planter eller så lar man være å dra dit hvis man ikke orker det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237440-mormors-syn-p%C3%A5-giftige-planter-og-barn-o/#findComment-1827328 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ja til gullregn i hagen Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Jeg er faktisk enig med moren din. Det var gullregn av den giftigste typen i hagen min da vi flyttet til huset vi bor i. jeg hadde da to små barn, og en til har kommet til mens vi har bodd der. det har aldri falt meg inn å fjerne denne skjønnheten. (eller rhododendronen eller andre mer eller mindre giftige planter) Når barna er så små at de er i "putte i munnen-alder" må de fotfølges uansett. Når de er så store at de kan surre litt rudt på egen hånd, er de også store nok til å bli forklart at man ALDRI putter bær eller planter i munnen uten å ha spurt en voksen om det kan spises. Jeg mener det er bra for barn å lære at planter og bær kan være giftige, og enda bedre er det om de vet hvordan de giftige plantene ser ut. Nå har det seg slik at jeg jobber med planter til daglig, og en del av jobben min er å plukke ut planter til forskjellige offentlige anlegg (skoler, barnehager, parker, gamlehjem osv) Jeg vil likevel ikke foreslå gullregn i en barnehage eller en skolegård fordi: selv om barnehagebarna og skolebarna blir opplært i at denne planten er farlig å spise, så besøkes skolegårder og barnehager av barn utenom sloletid/barnehagetid. Og disse barna har kanskje mødre som deg, som har fjernet alt som er farlig, og som kanskje tror at alt kan spises. og da kan det fort gå galt.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237440-mormors-syn-p%C3%A5-giftige-planter-og-barn-o/#findComment-1827329 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kinesermor Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Du tuller vel??? Du mener ikke på alvor at du skal bestemme hvordan din mor skal ha det på sin eiendom. Jeg synes du er litt hysterisk jeg, tenk på alt du ikke vet er farlig. Pass heller på de små, og lær dem til ikke å spise planter og trær! Det er ikke så lenge de putter ting i munnen, og når de gjør det er de så små at vi må være der og passe dem,. Så du får heller ikke støtte av meg! Kos deg med de pene, både barn og vegetasjon:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237440-mormors-syn-p%C3%A5-giftige-planter-og-barn-o/#findComment-1827333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Jeg er ennige i at vi på mange måter er blitt hysteriske. Unger får jo knapt klatre i trær uten at det er støtdempende underlag osv. På lekeplasser skal alt være tilmålt og tilpasset. Finnes avvik på cm må husker fjernes osv. Vi sikrer huset fra topp til tå osv og vi sier pass på istedetfor heia når ungene prøver å utfordre egne ferdigheter. jeg vil ikke at mitt barn skal bli uselvstendig og forsiktig og jeg roper heia fremfor å si pass på. Jeg forsøker å lære henne hva hun ikke skal spise i naturen osv. Mitt barn er blitt såpass stort at hun kan vises og fortelles, men hun var et barn som puttet alt i munnen og jeg syntes mama hadde en veldig slapp innstilling. Også fordi hun faktisk plantet ting rundt vår hytte som vi ikke ville ha der. Hva hun gjorde borte hos seg var hennes sak, men da var det også hun som skulle følge med litt. Mamma lar skarpe kniver ligger ytterst på benken, har gift av alle slag stående i barnehøyde og jeg spør meg selv om det virkelig er nødvendig. Men det er kanskje i de "hysteriske" hjem ulykkene opptrer. Men nå husker jo jeg den gangen lillebror lekte med kniven og jeg nesten mista fingern, den gang søstern min satte seg på stråleovnen, den gang søstern min falt delvis ut av bilen i fart og broren min prøvde å drikke klorin fra flaska...., så det er kanskje en grunn til at jeg er blitt litt hysterisk som mamma, da. Jaja. Det med å la giftige ting stå i skap i barnehøyde, eller la skarpe kniver ligge ytters på bordkanten er noe annet enn det du beskrev i hovedinnlegget mener jeg. Det er mye lettere å gjøre ett hus innvendig barnevennlig enn en hage. Ute må jo barn som putter ting i munnen passes på uansett, greit å kunne slippe det inne. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237440-mormors-syn-p%C3%A5-giftige-planter-og-barn-o/#findComment-1827340 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariamamma Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2006 Jeg er enig med deg i giftplantene, men dersom du hadde klippet ned rosebuskene mine så hadde jeg blitt drittsur og umiddelbart plantet nye! Synes du er frekk jeg. En unge tåler et lite risp fra en rosebusk! Mulig jeg er frekk, men vi snakker her om en enslig liten villrose ikke en stor flott busk. Og hadde dette vært den eneste villrosen ville jeg latt den stå! Men det er mange andre litt bortenfor. Det kom nok ikke frem. De andre var veldig glad den ble fjernet, for de små barna tok tak og dro seg etter den da de skulle opp. Og det ble etterhvert mange torner som ødela en veldig koselig kveldstur. I mitt svar til Goliath har jeg skrevet om litt andre ting som jeg husker fra min barndom der det holdt på å gå galt, så det er flere ting jeg syns mamma er litt slepphendt med og som kanskje har ført til at jeg er blitt litt hysterisk og ekstra irritert mht henne. MEN det er mange andre ting på eiedommen som ikke er bra for barn og jeg sier ikke vi skal fjerne alt, bare de giftige plantene som vokser ved vår hytte der barna leker. De andre i familien har vært veldig glade for dette og mamma har nok etterhvert skjønnt at hun også bør tenke på at dette er et felles sted der alle bør ha bittelitt inflytelse. Men jeg går ikke over hele eiendommen og fjerner revebjeller osv. jeg synes bare ikke det er nødvendig å spre frø rett ved der ungene leker. De som vokser vilt ellers får stå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237440-mormors-syn-p%C3%A5-giftige-planter-og-barn-o/#findComment-1827350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariamamma Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2006 Du tuller vel??? Du mener ikke på alvor at du skal bestemme hvordan din mor skal ha det på sin eiendom. Jeg synes du er litt hysterisk jeg, tenk på alt du ikke vet er farlig. Pass heller på de små, og lær dem til ikke å spise planter og trær! Det er ikke så lenge de putter ting i munnen, og når de gjør det er de så små at vi må være der og passe dem,. Så du får heller ikke støtte av meg! Kos deg med de pene, både barn og vegetasjon:-) Det er ikke mammas eiendom. Hun eier det på papiret, men vi er en stor familie som driver det sammen. Og jeg skjønner ikke hvorfor hun skal ha giftige planter rett utenfor hytta vi bor i (mamma har eget hus). Hvis du og din mor bodde i en tomannsbolig hadde du kanskje ikke vært så glad hvis hun skulle bestemme at giftige blomster skulle stå rett ved sandkassen bare fordi blomstene var så vakre? ;o) men jeg har lest innlegget mitt en gang til og jeg forstår at jeg fremstiller meg selv som langt mer hysterisk enn jeg egentlig, men at jeg er litt hysterisk har dere vel rett i da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237440-mormors-syn-p%C3%A5-giftige-planter-og-barn-o/#findComment-1827353 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Det er ikke mammas eiendom. Hun eier det på papiret, men vi er en stor familie som driver det sammen. Og jeg skjønner ikke hvorfor hun skal ha giftige planter rett utenfor hytta vi bor i (mamma har eget hus). Hvis du og din mor bodde i en tomannsbolig hadde du kanskje ikke vært så glad hvis hun skulle bestemme at giftige blomster skulle stå rett ved sandkassen bare fordi blomstene var så vakre? ;o) men jeg har lest innlegget mitt en gang til og jeg forstår at jeg fremstiller meg selv som langt mer hysterisk enn jeg egentlig, men at jeg er litt hysterisk har dere vel rett i da. Synes uansett ikke du må glemme at det er din mor som eier stedet og tross alt deler det med alle dere andre. Skjønner likevel til en viss grad hva du mener, har lignende diskusjoner med mine foreldre. De insisterer f.eks. på å ha små vanndammer i svaberget ved hytta fordi småfuglene elsker å bade i dem. Til tross for at mine barn daglig tråkker oppi med sokker og sko. Men jeg biter det i meg, jeg er på deres territorium... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237440-mormors-syn-p%C3%A5-giftige-planter-og-barn-o/#findComment-1827365 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariamamma Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2006 Synes uansett ikke du må glemme at det er din mor som eier stedet og tross alt deler det med alle dere andre. Skjønner likevel til en viss grad hva du mener, har lignende diskusjoner med mine foreldre. De insisterer f.eks. på å ha små vanndammer i svaberget ved hytta fordi småfuglene elsker å bade i dem. Til tross for at mine barn daglig tråkker oppi med sokker og sko. Men jeg biter det i meg, jeg er på deres territorium... Alle ville fjerne gullregnen, alle vil ta bort revebjellene der ungene leker. Alle bortsett fra mamma, og dette er et familiested. Hun står som eier på papiret, men alle har like stor bruksrett hvis du skjønner. Om hun vil ha revebjeller hos seg- værsågod. bare ikke utenfor min hytte! Uff, nei det ble et litt håpløst innlegg dette, for jeg fremstår sikkert som langt mer hysterisk enn jeg. men min tante har behandlet barn som har blitt veldig syke av revebjeller og hun sier fjern dem! men hun bor på hytta ovenfor....... ;o) Du får be foreldrene dine kjøpe badesko til ungene da ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237440-mormors-syn-p%C3%A5-giftige-planter-og-barn-o/#findComment-1827371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Det tar meg noen sekuder å sette barnesikring på bildøren. Det er heller ikke vanskelig å legge knivene lengre inn på benken, eller sette giftige ting vanskelig tilgjengelig for barn. Slike lett unngåelige risikoer synes jeg det er dumt å ikke sikre seg mot. I min barndom hadde vi mellom 5 og 10 alvorlige hjemmeulykker. Ingen gav varige mên heldigvis. Og alle disse ulykkene kunne like godt skjedd i dag. Av den roen foreldrene mine taklet dette med lærte jeg at man får være forsiktig, men at en viss risiko må tålereres. Jeg hadde blitt arveløs om jeg tok meg til rette i min mors hage og med min mors harde arbeid slik du beskriver. Samme hvor mye dere nå bruker det sammen, står stedet i hennes navn. Det er hun som har opparbeidet det, ikke du. I min egen hage vil jeg ha det lettvindt. En flat bruksplen som er enkel å klippe, ingen rosebusker som krever masse stell og ikke tåler besøk av en fotball. Vi ble leie av noen tornebusker og fjernet dem. Hos andre får vi innrette oss etter hvordan de vil ha det. Også om det betyr at vi må fotfølge ungene mer. Unger har godt av å lære å passe seg litt. Så jeg synes du kjører sikkerheten for langt. Kan hende din mor er så provosert at det er derfor hun ikke hører på deg med de tingene som er enkle å gjøre noe med. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237440-mormors-syn-p%C3%A5-giftige-planter-og-barn-o/#findComment-1827375 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Jeg synes det var respektløst av deg å fjerne plantene til moren din. Videre synes jeg at dette sikringshysteriet har gått litt vel langt. Vi har ikke en eneste barnesikring på plass i leiligheten vår. En sikring erstatter uansett ikke at vi følger med og det gjør vi jo. De foreldrene med små barn som putter ting i munnen burde være i umiddelbar nærhet uansett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237440-mormors-syn-p%C3%A5-giftige-planter-og-barn-o/#findComment-1827384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Jeg synes det var respektløst av deg å fjerne plantene til moren din. Videre synes jeg at dette sikringshysteriet har gått litt vel langt. Vi har ikke en eneste barnesikring på plass i leiligheten vår. En sikring erstatter uansett ikke at vi følger med og det gjør vi jo. De foreldrene med små barn som putter ting i munnen burde være i umiddelbar nærhet uansett. Jeg har tydeligvis også vært steinsløv... Ikke har vi hatt komfyrvern og ikke har vi fjernet skarpe kniver fra kjøkkenskuffene. Lås på skapet med vaskemidler har vi heller ikke hatt. Nå skal det sies at ungene våre har vært to rolige krabater, de har aldri vært av den typen barn som klatrer høyt og lavt og under søker absolutt alt de kan komme over. Hadde de vært av den typen så hadde vi nok sikret litt mer. Eller jo - vi hadde barnesikring på vaskemiddelskapet på kjøkkenet da de var bittesmå ja! Og på en skuff eller to kanskje - og plugger i ubrukte stikk-kontakter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237440-mormors-syn-p%C3%A5-giftige-planter-og-barn-o/#findComment-1827414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.