mariamamma Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2006 Ok! Litt enig med deg, litt med moren din. Berberis-eksempelet var fordi Berbersi jo også er farlig, og ungene vil bli utsatt for de hele tiden. Glad det ikke er jeg som skal feriere der, orker ikke gnisninger når jeg skal ha ferie. Enda mer glad jeg ikke er gift med en av dere og forventes å ta side ;-) Dere er nok sterke personligheter begge to, da blir det gjerne sånn. Dere får prøve å se det positive i det, er nok ingen av dere som endrer seg :-) Men berberis er da overhodet ikke vakre blomster ungen har lyst til å plukke er det vel? Revebjeller er fantastisk vakre og har en helt annen appell til barn enn giftige stikkebusker ;o) Mannen min synes ikke jeg er hysterisk. Ikke de andre i familien heller, jo min ene søster som selv ikke har barn. Joda vi er stae begge 2. Forskjellen på mamma og meg er at jeg har vært gift i 14 år og hun har vært alene etter skillsmissen i 1984........ ;o) Neida mamma er et fantastisk nydelig menneske, hun, og hun er fantastisk god mot barna. Men på enkelte områder skulle jeg ønske hun prioriterte litt annerledes. vi går en ny ferie i møte og med sånne diskusjoner kan det jo ikke bli annet enn spennende. Men jeg synes kanskje hun kunne teste revebjeller på seg selv og se hvordan det funker, før hun lar barna stå for den utfordringen. sansynligvis vil det ikke skje, men risikoen for alvorlige skader er så stor at den sjangsen burde hun ikke ta med sine barnebarn. hvertfall ikke rett ved der ungene leker, og ikke rett ved den hytta jeg burde få bestemme hva jeg vil plante rundt meg. Ok? ;o) Puh ;o) God sommer! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237440-mormors-syn-p%C3%A5-giftige-planter-og-barn-o/page/5/#findComment-1829132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Men berberis er da overhodet ikke vakre blomster ungen har lyst til å plukke er det vel? Revebjeller er fantastisk vakre og har en helt annen appell til barn enn giftige stikkebusker ;o) Mannen min synes ikke jeg er hysterisk. Ikke de andre i familien heller, jo min ene søster som selv ikke har barn. Joda vi er stae begge 2. Forskjellen på mamma og meg er at jeg har vært gift i 14 år og hun har vært alene etter skillsmissen i 1984........ ;o) Neida mamma er et fantastisk nydelig menneske, hun, og hun er fantastisk god mot barna. Men på enkelte områder skulle jeg ønske hun prioriterte litt annerledes. vi går en ny ferie i møte og med sånne diskusjoner kan det jo ikke bli annet enn spennende. Men jeg synes kanskje hun kunne teste revebjeller på seg selv og se hvordan det funker, før hun lar barna stå for den utfordringen. sansynligvis vil det ikke skje, men risikoen for alvorlige skader er så stor at den sjangsen burde hun ikke ta med sine barnebarn. hvertfall ikke rett ved der ungene leker, og ikke rett ved den hytta jeg burde få bestemme hva jeg vil plante rundt meg. Ok? ;o) Puh ;o) God sommer! God sommer til deg også :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237440-mormors-syn-p%C3%A5-giftige-planter-og-barn-o/page/5/#findComment-1829835 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ja til gullregn i hagen Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Nå ga jeg nok inntrykk av at jeg fjerner alt som er farlig, men det er ikke tilfelle. Vi har mange giftige planter på eiendommen og det finnes masse giftig ellers i naturen. Som jeg nevnte til pielill, så forstår jeg de reaksjoner jeg har fått, for hovedinnlegget gir veldig inntrykk av å nettop fjerne alle farer og jeg forstår jeg fremstår som både frekk og hysterisk. Nå er det ikke bare mine barn som er på hytta, men mange. Også øvrig families barn og barnebarn. Alle var glade da gullregnene ble tatt. Og da revebjellen ble flyttet. Jeg ga vel også inntrykk av at trærne bare ble hugget ned, men det var etter mange runder. Og disse trærne sto rett ved min hytte, ikke mammas. Det var etter tlf. til giftsentralen at tanken om å fjerne trærne ble en realitet. Jeg skjønner jeg fremstår som hysterisk. det eneste jeg ønsker er å slippe å ha revebjeller akkurat der småbarna leker. Ellers vokser de i flust på eiendommen og de får jo stå. det samme med villroser. det var bare den ene som sto midt i stien ungene klatret opp på fjellet. Alle de andre får jo stå. Jeg prøver å ikke være en hysterisk mamma. I barnehagen er det bær som minner om solbær, men de er ikke bra å spise. Jeg har aldri bedt dem fjerne buskene. Jeg rydder heller ikke veien for jenta mi så hun ikke skal oppleve farer eller erfare å skade seg osv. Men akkurat revebjeller og gullregn synes jeg er pent å se på, men ønsker ikke å ha det der barna leker. Jeg er nok litt vel på vakt, men fremstår nok som mer hysterisk enn jeg egentlig er. Men nå skal det sies at dette med mamma og giftige planter er en liten del av mange ting hun ikke tenker på når det gjelder småbarn. Nå er jenta mi så stor at hun vet hva hun ikke skal spise osv, men småbarnstiden har satt inn for fullt i resten av familien og det er jo greit å bli enige sålenge det er et felles sted, eller hva? ;o) Hvis det er sånn at revebjeller blir sådd ved lekeplassen til de små barna, skjønner jeg deg godt. Også hvis det er slik at gullregn blir plantet ved siden av sandkassen. Det gjør man ikke. Hvis derimot gullregnen sto der fra før, er saken en annen. Da hadde jeg ikke lagt lekeplassen rett ved dem. Det kan hende du har skrevet noe om det i et av dine svar, men jeg har ikke orket å lese gjennom alle innleggene i tråden. Uansett: Kos dere med frukttreet! Ellers kan jeg anbefale svarthyll, som vokser kjapt, har fine hvite blomsterskjermer og svarte spiselige bær (som du kan lage vin og gele av) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237440-mormors-syn-p%C3%A5-giftige-planter-og-barn-o/page/5/#findComment-1829841 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ja til gullregn i hagen Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Ok! Litt enig med deg, litt med moren din. Berberis-eksempelet var fordi Berbersi jo også er farlig, og ungene vil bli utsatt for de hele tiden. Glad det ikke er jeg som skal feriere der, orker ikke gnisninger når jeg skal ha ferie. Enda mer glad jeg ikke er gift med en av dere og forventes å ta side ;-) Dere er nok sterke personligheter begge to, da blir det gjerne sånn. Dere får prøve å se det positive i det, er nok ingen av dere som endrer seg :-) Oppklaring ang. berberis Berberis er IKKE farlig! I hvert fall ikke å putte i munnen. Bærene er spiselige (om de smaker godt vet jeg ikke) og en god c-vitaminkilde. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237440-mormors-syn-p%C3%A5-giftige-planter-og-barn-o/page/5/#findComment-1829951 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Oppklaring ang. berberis Berberis er IKKE farlig! I hvert fall ikke å putte i munnen. Bærene er spiselige (om de smaker godt vet jeg ikke) og en god c-vitaminkilde. Men tornene er farlige. De kan fraktes i blodbanen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237440-mormors-syn-p%C3%A5-giftige-planter-og-barn-o/page/5/#findComment-1830332 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.