Gå til innhold

Jeg får ikke i han væske! Tips??

Anbefalte innlegg

sommerkreps

Lillegutt ville plutselig ikke ha pupp lenger etter jeg snakka til han lørdag fordi han beit meg i puppen! Stakkars, han ble helt skremt! Så nå har han ikke villet ha siden da, så nå tror jeg det er slutt på amminga dessverre..Men men..Han er jo blitt 8,5 mnd så er jo over den viktigste tida..

Problemet nå er at han ikke tar flaske, vil svært sjelden ha tutekopp og vil ikke drikke av vanlig kopp/glass..Han får nesten ikke i seg drikke! Det meste han har drukket er 2,5 dl på en dag og noen ganger ikke mer enn 0,5.

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre?

Jeg gir han grøt to ganger om dagen og stapper i han litt fruktpure så han skal få i seg litt væske, men han må jo få i seg litt drikke og...sukk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237515-jeg-f%C3%A5r-ikke-i-han-v%C3%A6ske-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

sommerogsol1365380991

Du kan blande litt eplejuice med vann oppi en tåteflaske, da skal du se at han tar den. Ofte tar de flaska når de får noe som smaker godt. Det gjorde jeg med mine, og da drakk de som bare det. Etter hvert kan du bare ha noen dråper eplejuice oppi....

Nå når det er varmt og godt kan du la han prøve seg med kopp uten lokk - mens du hjelper han - for det gjør jo ikke så mye hvis han blir våt. Gjerne en med håndtak på begge sider, da er det enklere å holde for de små hendene. Ungene min fikk tidlig prøve seg å drikke med vanlig glass og det har ført med sig at de var veldig tidlige med å kunne drikke uten søl.

Putt et sugerør i et vanlig glass med vann, eller kjøp sånne morsomme plastikkglas med "innebygget" sugerør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...