Gå til innhold

Nekter pupp..Hvor lenge skal jeg tilby?

Anbefalte innlegg

sommerkreps

Sønnen min på 8,5 mnd bråslutta med pupp etter jeg snakka strengt til han da han beit meg på lørdag. Ble rett og slett skremt! Søndag ga han uttrykk for at han ville ha, men da han skulle til å suge snudde han seg vekk og noen ganger sutra. Etter helga har han vridd seg bort hver gang jeg prøver å tilby, og han har ikke gitt uttrykk for at han vil (sånn som han pleier med å vri seg mot puppen, gape, puste fort o.l.) Nå føler jeg at håpet er ute i grunn..Eller hva tror dere?

Noen som har opplevd liknende? Og hvor lenge prøvde dere da i tilfelle? Og hvis jeg skal slutte å tilby, hvordan trapper jeg ned melka? (går ganske av seg selv virker det som..pumper morgen og kveld for å holde den litt i gang og det minker hver dag..til morgenen i dag var det 70ml tilsammen)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237573-nekter-pupphvor-lenge-skal-jeg-tilby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener å huske det var storesøster som vegret puppen en liten periode. Jeg bare fortsatte å tilby henne, og så tok hun den igjen. Tror vi drev på i et par dager. Melka minket litt, så vi hadde økedager etter at hun tok puppen igjen.

Hun var yngre enn din, men jeg husker ikke helt hvor gammel.

Gjest hos oss

Opplevde akkurat det samme med førstemann, hun var 9 mnd. Jeg skrek da hun bet meg, og dermed var det gjort..

Vi skulle reise langt i pappapermisjonen/ferien, og jeg ønsket ikke at hun skulle slutte med pupp før etter reisen (greit på fly, i varmen og for ekstra immunforsvar), så vi jobbet med saken og etter et par uker var vi i god gjenge igjen. Jeg ammet mye når hun var trøtt, da glemte hun at hun var puppnekter. Trengte en knapp uke med økedager før alt var på plass igjen.

Gi mer av annen mat og vann så lenge det pågår. Går det ikke, har du gjort en god jobb i 8 mnd, så får hun få erstatning til hun begynner med kumelk på senhøsten.

sommerkreps

Opplevde akkurat det samme med førstemann, hun var 9 mnd. Jeg skrek da hun bet meg, og dermed var det gjort..

Vi skulle reise langt i pappapermisjonen/ferien, og jeg ønsket ikke at hun skulle slutte med pupp før etter reisen (greit på fly, i varmen og for ekstra immunforsvar), så vi jobbet med saken og etter et par uker var vi i god gjenge igjen. Jeg ammet mye når hun var trøtt, da glemte hun at hun var puppnekter. Trengte en knapp uke med økedager før alt var på plass igjen.

Gi mer av annen mat og vann så lenge det pågår. Går det ikke, har du gjort en god jobb i 8 mnd, så får hun få erstatning til hun begynner med kumelk på senhøsten.

Takk for svar! Fint å høre at andre har opplevd det samme og kommet igang igjen..Bare lurer på hvor mye du pumpa de dagene/ukene før hun ville ha igjen jeg? Nå pumper jeg morgen og kveld og det er ca 70 ml tilsammen hver gang..tenker på for å opprettholde produksjonen hvis han plutselig vil igjen..Men tviler sterkt på at han vil igjen..virker absolutt ikke sånn nå..

Takk for svar! Fint å høre at andre har opplevd det samme og kommet igang igjen..Bare lurer på hvor mye du pumpa de dagene/ukene før hun ville ha igjen jeg? Nå pumper jeg morgen og kveld og det er ca 70 ml tilsammen hver gang..tenker på for å opprettholde produksjonen hvis han plutselig vil igjen..Men tviler sterkt på at han vil igjen..virker absolutt ikke sånn nå..

Hva med å pumpe på fast basis og gi på flaske?

Hvis det er melkeproduksjonen i nekteperioden du er redd for, kan du nok ta det med ro. Den vil ta seg opp igjen når han tar puppen som vanlig igjen.

Hvis du mener han er for liten til å slutte med pupp, så fortsetter du bare å tilby til han har glemt episoden. Hvis det ikke er så nøye for deg, vurderer du selv hvor lenge du bryr deg om å prøve.

Det å prøve når han er trøtt, er et godt tips. Eller å gå og bysse ham i ammestilling. Eller legg dere i sengen (eller på et pledd under parasollen) og kos dere med mye hudkontakt. Enkelt det nå i sommervarmen. Kanskje han fristes litt ekstra hvis du klemmer ut litt melk og lar ham smake fra fingeren din?

Husk at hvis du blir stresset av mislykkede forsøk, så merker han det og blir urolig. Så pust ut, slapp av og se for deg de virkelig gode ammestundene mens dere prøver.

Annonse

sommerkreps

Hva med å pumpe på fast basis og gi på flaske?

Problemet er at han ikke vil ha flaske..og nesten ikke tutekopp heller, eller vanlig kopp..sliter med å få i han væske om dagen..Og det jeg får i han er ikke melk hvertfall..det har jeg ikke klart å få i han i det hele tatt..(har blanda i grøten så han skal få i seg da og det går bra).

Hvis han ikke vil bli amma så orker jeg ikke styre med pumping lenge heller tror jeg..er så lei av de lekkende puppene mine og tette, klamme, kløende ammeinnlegg, så det er det eneste jeg faktisk ser fram til med å slutte..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...