Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi snakker mye om gledene ved å ha barn, men etter en times skriking ved leggetid i dag, så har jeg lyst til å snakke om hva vi savner fra tiden før vi fikk barn ;)

Jeg savner:

- Å kunne ha sex når det passer oss.

- Venner som ringer og spør om man vil bli med ut, sånn helt spontant.

- Se en hel film uten avbrekk.

- Spise et helt måltid uten avbrekk.

- Å sitte på kafè og dille hele dagen.

- Lese en bok uten at noen river den ut av hendene på meg.

- Spise en sjokolade uten å gjemme den midtveis.

- Gå på do alene.

- Dusje alene.

- Å støvsuge to ganger i uka, ikke tre ganger om dagen.

- Slippe å bruke tjue minutter på å pakke sammen sakene før jeg går ut døra.

- Drikke meg full hjemme.

- Kysse sambo uten at en baby trenger seg i mellom oss.

- Å kunne ha en dag hvor jeg ikke vil bli tatt på av noen.

Hva savner du? Tør du tenke på det? ;)

Før noen skriver sinte svar: Sønnen min veier opp for alt jeg savner. Men jeg savner det allikevel en gang i blant ;)

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

10

• Mandolaika

3

• PieLill

2

• Basf

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vet du, jeg har nesten glemt hva jeg burde savne. Får jeg betekningstid?

;-)

mvh

Skrevet

Vet du, jeg har nesten glemt hva jeg burde savne. Får jeg betekningstid?

;-)

mvh

Hvis du har glemt det, er du sikker på at du vil huske det igjen? ;)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg savner vel ingenting.

Men jeg skulle ønske jeg husket hva jeg likte å drive med ....

Skrevet

Det hender jeg savner endel av det du nevner her :) Det å lese uten å bli avbrutt, gå på toalettet og dusje alene, ha spontan sex, få være litt alene, spise uten å måtte lage mat til resten av gjengen, slippe å smugspise snopet mitt, bare kunne gå ut døra uten å tenke på noen, ha det helt stilt i huset, ta en hvil på sofaen, ta en tlf-samtale uten kakling i bakgrunnen og direkte til meg, sove lenge om morgenen osv osv..

Det hender jeg står opp kl 0600 om morgenen bare for å nyte stillheten noen timer. Nå i disse ferietider sover ungene lenge.

En ting som irriterer meg, det er at når jeg er på shopping helt alene, så bare glir jeg inn på barneklær-forretninger, når jeg egentlig skulle shoppe til meg selv..! Så barna er i tankene mine også når jeg ikke ser dem.

sammfunnskritiker
Skrevet

Tid nok.

Gjest Samfunnskritiker
Skrevet

Tid nok.

Nicket ditt er feil, samfunn skrives med bare en m.

Skrevet

Jeg savner vel ingenting.

Men jeg skulle ønske jeg husket hva jeg likte å drive med ....

Hehe :)

Skrevet

Det hender jeg savner endel av det du nevner her :) Det å lese uten å bli avbrutt, gå på toalettet og dusje alene, ha spontan sex, få være litt alene, spise uten å måtte lage mat til resten av gjengen, slippe å smugspise snopet mitt, bare kunne gå ut døra uten å tenke på noen, ha det helt stilt i huset, ta en hvil på sofaen, ta en tlf-samtale uten kakling i bakgrunnen og direkte til meg, sove lenge om morgenen osv osv..

Det hender jeg står opp kl 0600 om morgenen bare for å nyte stillheten noen timer. Nå i disse ferietider sover ungene lenge.

En ting som irriterer meg, det er at når jeg er på shopping helt alene, så bare glir jeg inn på barneklær-forretninger, når jeg egentlig skulle shoppe til meg selv..! Så barna er i tankene mine også når jeg ikke ser dem.

Jeg er lik ang. klær. Squishy har mer enn klær nok, men som oftest bruker jeg penger på ting til han i stedet for til meg selv. Kanskje det er instinkt? ;)

Skrevet

I tillegg til alt det som er nevnt; EN dag uten små og store bekymringer er det jeg savner akkurat nå...

*løper tilbake til syke unger og mann*

Skrevet

Savner det spontane og ansvarsløse ved det å ikke ha barn og det å bare ha meg selv å tenke på, kunne gjøre hva jeg vil når jeg vil uten å ta hensyn til barn.

Men på den annen side: Uten barn tror jeg også at jeg ville ha savnet en god del andre ting, så ville aldri vært foruten i lengden! :-)

Skrevet

I tillegg til alt det som er nevnt; EN dag uten små og store bekymringer er det jeg savner akkurat nå...

*løper tilbake til syke unger og mann*

Har du en mamma/pappa som kan komme og redde deg for en dag, kanskje? :)

Gjest abrahamsen
Skrevet

Det er vel helt normalt å ha slike "savn"? Jeg savner å kunne gå på kafè, sitte der veeeldig lenge, kanskje til og med drikke øl eller vin og sitte der enda lenger. Tilslutt har jeg sittet der så lenge at det har blitt kveld, jeg er full og festen fortsetter:o)(Sammen med masse venner og kjente såklart)

Skrevet

Å kunne elske søndag formiddag....

Ellers savner jeg igrunnen lite, men nå er den ene stor og fornuftig og den andre liten og tålmodig...

Skrevet

Det er vel helt normalt å ha slike "savn"? Jeg savner å kunne gå på kafè, sitte der veeeldig lenge, kanskje til og med drikke øl eller vin og sitte der enda lenger. Tilslutt har jeg sittet der så lenge at det har blitt kveld, jeg er full og festen fortsetter:o)(Sammen med masse venner og kjente såklart)

Ja, tror det er ganske normalt :) Men du vet... DOL... Mange dyr på denne arken, noen som tar det meste ille opp ;)

Skrevet

En god del av det samme som du savner, men aller mest savner jeg nok å kunne sove leeeeeeeeeenge om morgenen.

Skrevet

En god del av det samme som du savner, men aller mest savner jeg nok å kunne sove leeeeeeeeeenge om morgenen.

Det har jeg heldigvis aldri vært spesielt glad i ;)

Skrevet

Du sier noe...

;-)

mvh

Skrevet

Jeg kan nok savne flere av de tingene du nevner. Og jeg savner å ha huset helt for meg selv. Men generelt så har jeg etterhvert skjønnt at når jeg har muligheten til å gjøre disse tingene jeg savner, ja så savner jeg jenta mi......

Gjest grønn tulipan
Skrevet

Jeg undrer meg på hva jeg brukte all tida mi på før jeg fikk barn jeg.

Jeg må jo ha hatt et hav av ledig tid å bruke....

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...