Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Prinsessemamma
Skrevet

Savner å sove lenge om morgenen jeg!!

Og å sitte på kafè i timesvis og skravle med venninner..

..og å ligge og sole meg og lese en god bok...

..og å gå på shopping UTEN unger..

..men aller aller mest savner jeg å få sove lenger enn til kl seks om morgenen...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

10

• Mandolaika

3

• PieLill

2

• Basf

2

Mest aktive i denne tråden

matildes mor
Skrevet

Tid nok.

Hvorfor i alle dager har du valgt et nick som kan forveksles med samfunnskritiker?? Hva er poenget liksom??

Jeg bare undrer

Skrevet

Til tider savner jeg å kunne ha tid og energi til å lese mer enn ett kapittel i en bok før jeg sovner i sofa'n eller sengen.

Gjest togli
Skrevet

Jeg tror du fikk med alt jeg også savner :-)

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg savner å kunne reise på storbyferie alene og NYTE det!

Det er ingen som hindrer meg i å reise alene nå heller, egentlig, men jeg gidder ikke - vet jeg ville bruke mye av tiden på å lure på hvorfor i allverden jeg var feks i Paris alene, når alle jeg er glade i var hjemme.

Også savner jeg noenganger tida i min (og banken sin) aller første, egenkjøpte, 2 roms, aldeles fantastiske leilighet! Og friheten jeg hadde da jeg bodde der - både i og utenfor leiligheten.

Jeg synes ektefelle begrenser like mye som barn, egentlig. Som oftest elsker jeg mitt kjernefamilie-liv, men innimellom....

Skrevet

Akkurat nå er jeg en smule brisen etter en tur på Jazzfestivalen uten mann og barn, men:

- Å kunne ha sex når det passer oss.

Jepp. ssærlig siden vi pleide å kose oss om morgenen, og nå er snga full fra kl 0600 og utover...

- Venner som ringer og spør om man vil bli med ut, sånn helt spontant.

Det skjer fremdeles, men da må vi gå èn og èn, hvis vi ikke kan få barnevakt plutselig (farmor i nabohuset, så av og til får det i orden)

- Se en hel film uten avbrekk.

Det går greit hvis vi venter til etter 22.

- Spise et helt måltid uten avbrekk.

Det går også greit nå, de er 4,5 og 7 så vi får sitte til vi er ferdige.

- Å sitte på kafè og dille hele dagen.

Vi kan sitte ca èn time, eller til isen er spist opp. Men det er nok for mor også...

- Lese en bok uten at noen river den ut av hendene på meg.

Har begynt å lese på senga igjen, men det tar litt lenger tid å komme igjennom en bok enn før, for jeg er mer sliten og trøtt om kelden.

- Spise en sjokolade uten å gjemme den midtveis.

Venter til etter 22, da går det greit.

- Gå på do alene.

Jeg har begynt å låse døra, da står de utenfor og hyler, men jeg rekker å gjøre meg ferdig før det smeller som regel.

- Dusje alene.

Det går stort sett greit, selvom jentungen av og til venter på meg utenfor badedøra.

- Å støvsuge to ganger i uka, ikke tre ganger om dagen.

Vi støvsuger maks 1 gang i måneden, barn eller ikke barn.

- Slippe å bruke tjue minutter på å pakke sammen sakene før jeg går ut døra.

_det_ savner jeg. Men når jeg skal noe alene er det desto mer befriende å bruke 5 min på å komme meg ut.

- Drikke meg full hjemme.

_litt- småbrisen er greit, etter 22.

- Kysse sambo uten at en baby trenger seg i mellom oss.

Vi prøvde i dag, og 7-åringen protesterte! Han så litt småflau ut :-)

- Å kunne ha en dag hvor jeg ikke vil bli tatt på av noen.

Det har vel ikke skjedd på en 7 års tid...

Hva savner du? Tør du tenke på det? ;)

-savner å drikke oss småfulle og elske i stua uten å tenke på barn og svigerforeldre i nabohuset. å kunne dra avgårde til f.eks Oslo uten å organisere masse først. Å kunne sove leeeenge, stå opp og slippe å ordne frokost, gre hår, organisere leikekamerater etc.

men jeg er kjempeglad i ungene mine, ville ikke bytte dem for alt dette og mere til... -og skulle gjerne hatt enda flere av samme slag!

Skrevet

Jeg kan nok savne flere av de tingene du nevner. Og jeg savner å ha huset helt for meg selv. Men generelt så har jeg etterhvert skjønnt at når jeg har muligheten til å gjøre disse tingene jeg savner, ja så savner jeg jenta mi......

Der har vi paradokset i et nøtteskall...

Skrevet

Har du en mamma/pappa som kan komme og redde deg for en dag, kanskje? :)

Vanligvis, ja, men alle har REIST på ferie:-/

Sånn er det, takk og lov at mor-sjøl ikke får tid til å legge seg sjuk;-)

Gjest Tjo ho!!
Skrevet

Savner det spontane og ansvarsløse ved det å ikke ha barn og det å bare ha meg selv å tenke på, kunne gjøre hva jeg vil når jeg vil uten å ta hensyn til barn.

Men på den annen side: Uten barn tror jeg også at jeg ville ha savnet en god del andre ting, så ville aldri vært foruten i lengden! :-)

Apropos det å bare ha seg selv å tenke på: blir helt ør med tanke på at JEG(!) skal til NewYork i høstferien.

ALENE, med to "single"(de er verken gift eller har barn)!

Selvom jeg kommer til å savne de hjemme fÆLT, blir det helt merkelig og fantastisk og bare "dilte etter", bare ha MIN koffert og veske å ha ansvar for etc.

Tror nesten ikke det har gått helt opp for meg enda (turen har vært planlagt nesten ett år :-D

Skrevet

Hvorfor skulle noen bli sinte? Det er jo logisk at man savner ting fra tiden før barna kom. Det betyr jo ikke at man ønsker seg tilbake dit (kanskje bare for en time nå og da...).

Det jeg savner aller mest er tid for meg selv. Tid til å med god samvittighet kunne sitte hele dagen i sofaen og lese ei god bok. Tid til bare meg.

Ellers skriver jeg under på alt du skriver.

Skrevet

Hvorfor skulle noen bli sinte? Det er jo logisk at man savner ting fra tiden før barna kom. Det betyr jo ikke at man ønsker seg tilbake dit (kanskje bare for en time nå og da...).

Det jeg savner aller mest er tid for meg selv. Tid til å med god samvittighet kunne sitte hele dagen i sofaen og lese ei god bok. Tid til bare meg.

Ellers skriver jeg under på alt du skriver.

Det er nesten alltid en anonym DOLer som slenger en eller annen kommentar om at "du burde ikke være forelder" eller lignende ;)

Jeg synes forresten du fortjener en hel uke med alenetid :)

Skrevet

Kjenner meg igjen i noe av det su skriver ja... :)

jeg savner:

- sove lenge i helgene... zzz...

- dra ut spontant om kvelden, f.eks middag ute, kino eller en bytur med sambo eller venner

- kunne gå ut døra uten å pakke med masse pikk-pakk

- ha vorspiel hjemme eller venninnekveld med ost og rødvin. :)

- ha sex når som helst

- stå opp en morgen og bare tenke på meg selv, dusje lenge alene og bare somle..

- kunne drive med husarbeid uten ørten pauser fordi poden er i veien eller er utålmodig

- være inne en regnværsdag og ligge på sofaen og se på film uten å løfte en finger.

Men som du sier også, dette er ikke ting jeg ikke kan leve uten.. Ofrer gjerne det og mye mer for min lille sjarmør. :) Vi koser oss masse i, både med kafebesøk, piknikker, shopping og turer. Men noen ganger trenger man litt tid alene. Derfor er det godt man er to, så den ene kan gå ut og få litt barnefri. Man skal ikke leve for barna heller, men med dem.

Skrevet

Kjenner meg igjen i noe av det su skriver ja... :)

jeg savner:

- sove lenge i helgene... zzz...

- dra ut spontant om kvelden, f.eks middag ute, kino eller en bytur med sambo eller venner

- kunne gå ut døra uten å pakke med masse pikk-pakk

- ha vorspiel hjemme eller venninnekveld med ost og rødvin. :)

- ha sex når som helst

- stå opp en morgen og bare tenke på meg selv, dusje lenge alene og bare somle..

- kunne drive med husarbeid uten ørten pauser fordi poden er i veien eller er utålmodig

- være inne en regnværsdag og ligge på sofaen og se på film uten å løfte en finger.

Men som du sier også, dette er ikke ting jeg ikke kan leve uten.. Ofrer gjerne det og mye mer for min lille sjarmør. :) Vi koser oss masse i, både med kafebesøk, piknikker, shopping og turer. Men noen ganger trenger man litt tid alene. Derfor er det godt man er to, så den ene kan gå ut og få litt barnefri. Man skal ikke leve for barna heller, men med dem.

"Man skal ikke leve for barna heller, men med dem."

Det var veldig godt sagt :)

Skrevet

Du beskrev meg så godt.... At jeg har ikke noe å tilføye.

Skrevet

Apropos det å bare ha seg selv å tenke på: blir helt ør med tanke på at JEG(!) skal til NewYork i høstferien.

ALENE, med to "single"(de er verken gift eller har barn)!

Selvom jeg kommer til å savne de hjemme fÆLT, blir det helt merkelig og fantastisk og bare "dilte etter", bare ha MIN koffert og veske å ha ansvar for etc.

Tror nesten ikke det har gått helt opp for meg enda (turen har vært planlagt nesten ett år :-D

Tipper det ikke går opp for deg før du har kommet hjem igjen, jeg. ;-)

Skrevet

Hvorfor i alle dager har du valgt et nick som kan forveksles med samfunnskritiker?? Hva er poenget liksom??

Jeg bare undrer

Det var jeg som skrev under med samfunnskritiker med en m, så det nicket er altså ikke "booket". Vi har altså samfunnskritikeren, sammfunnskritikeren og kritikeren.

Jeg blir rent kritisk til alt dette, jeg. ;-)

Gjest oldingen
Skrevet

Jeg har voksne/nesten voksne barn og kan si at jeg kan mimre om den tiden da jeg hadde små barn og da savner jeg:

-å vite hvor de er og hva de holder på med.

-å ha noen som brydde seg om meg og bare meg, men ikke venner og kjærester.

-å se et strålende barneansikt når vi gjorde noe morsomt.

-å kunne komme hjem (med barna) uten at kjøleskapet var tomt og leiligheten rotet til av en flokk av ungdommer

-å være en familie og ha noen å være sammen med i helger og høytider (jeg er skilt nå).

Jeg kan:

- Se en hel film uten avbrekk.

- Spise et helt måltid uten avbrekk.

- Lese en bok uten at noen river den ut av hendene på meg.

- Spise en sjokolade uten å gjemme den midtveis.

- Gå på do alene.

- Dusje alene.

- Støvsuge en gang i uken, ikke tre ganger om dagen.

- Gå rett ut av døra.

- Drikke meg full hjemme, men det er jeg blitt lei av for lenge siden.

- Ha en dag hvor jeg ikke vil bli tatt på av noen, men de dagene er for mange.

- Gå spontant ut når noen ringer, men det skjer bortimot aldri i min alder og situasjon.

-Reise når jeg vil og hvor jeg vil.

Jeg kan ikke:

-Ha sex når det passer meg, det kan man nok bare i ungdomstiden.

- Sitte på kafè og dille hele dagen. Det har jeg aldri tid til.

Hva jeg savner? Jeg savner mye av den tiden da ungene var små, men jeg vil ikke tilbake til den. Jeg ville aldri unnvært den tiden, og gleder meg til å bli bestemor. Jeg savner en mere familietilhørighet som jeg håper å få når ungene etablerer familier.

Hva jeg savner. Jeg savner ikke den tiden

Skrevet

Herlig innlegg :o)

Vil bare si at alt det der kan du gjøre igjen når ungen blir større og kan dra på overnattingsbesøk til venner eller ferie/helgebesøk til besteforeldre etc. Men det er kanskje noen år til...

Sofies mamma
Skrevet

Å kunne ha sex når det passer oss.

Spise et helt måltid uten avbrekk.

Å kunne ha en dag hvor jeg ikke vil bli tatt på av noen.

Enig i disse. Savner ikke mer.

Skrevet

Herlig innlegg :o)

Vil bare si at alt det der kan du gjøre igjen når ungen blir større og kan dra på overnattingsbesøk til venner eller ferie/helgebesøk til besteforeldre etc. Men det er kanskje noen år til...

Ja, teller dagene til det er mulig ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...