Gjest mener dette blir for varmt Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 vi har 2 barn på 3 og 6 år som går i barnehaqen.de har stort område og leke på i bhg.på den ene siden av bhg er det en litt skog med sandkasser,husker og alt som barna trenger.her er det stort sett skygge hele dagen. på den andre siden står sola på fra kl 12 og det er kjempe varmt. problemet er att de ansatte i bhg vil på død og liv att barna leker på den siden hvor sola steiker som mest fra kl 12 og utover til de blir hentet. prøver de og gå på siden med skygge blir de jaget tilbake. har prøvd og spørre de om hvorfor det er slik men får ikke noe ordentlig svar tilbake. er dette egentlig forsvarlig att de leker slik i solsteika hele dagen? hvordan er det i andre bhg? takknemlig for alle svar.. 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Så rart! De burde jo ha en god begrunnelse for hvorfor de ikke får leke i skogen.. 0 Siter
Gjest kjøle seg ned Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Dette bør dere ta opp med dem, små barn har slett ikke godt av å oppholde seg i sterk sol i mange timer. Si at dere ønsker at barna deres får leke i skyggen, dermed basta. 0 Siter
Gjest mener dette blir for varmt Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 [quote name=Angelica )' timestamp='1152388821' post='3201090] Så rart! De burde jo ha en god begrunnelse for hvorfor de ikke får leke i skogen.. jeg traff på ei i foreldreutvalget i dag og ba henne ta det opp. jeg og mener de bør komme med en god begrunnelse. tror det er slik fordi det alltid har vært slik.men jegg tenker jo også på de som bare er 1 år som må sitte så mye i solsteika.jenta mi på 3 er helt slått ut når hun kommer hjem fra bhg. 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 jeg traff på ei i foreldreutvalget i dag og ba henne ta det opp. jeg og mener de bør komme med en god begrunnelse. tror det er slik fordi det alltid har vært slik.men jegg tenker jo også på de som bare er 1 år som må sitte så mye i solsteika.jenta mi på 3 er helt slått ut når hun kommer hjem fra bhg. Det er absolutt ikke bra å være i sola så lenge. :/ Kanskje de ikke gidder å passe på de mens de er bak på den andre plassen? Mange kjerringer som bare sitter å skravler uten å leke med barna i utetiden.. 0 Siter
mariamamma Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Dette hørtes da merkelig ut. De anbefaler jo at barna ikke skal være mye i sol mellom 11 -15 når solen er på det sterkeste. Hos oss er det heldigvis en fin blanding av sol og skygge. ved sandkassa setter de opp parasoler. De store som vil leke inne får gjøre det. De voksne er flinke til å fordele seg. Ellers brukes hele området. leker ungene på baksiden blir en voksen eller fler med barna. Barna smøres jo, men varmen kan jo slå ut enhver, så de har også hatt kino inne noen dager. Jenta mi har hvertfall vært i strålende humør hver dag, de minste virker også fornøyd. de løper jo og leker, men matpakken spise i skyggen under trærne eller inne hvis det er for varmt. nei dette høres noe rart ut spør du meg. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Jeg reagerer kanskje ikke så mye på at de er i solen - men heller på at barna ikke får leke der de _vil_ leke? Så lenge det er bhgens område da vel og merke. 0 Siter
nitni Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Merkelig... Da jeg jobbet i b.hg gjorde vi det slik at vi gikk ut før lunsj (de som ville holde på med aktivitet/lek inne fikk heller gjøre det ei stund), så spiste vi inne og de som ville fikk være inne ei stund etter lunsj, før alle gikk ut igjen og var ute til henting. Dette gjorde vi fordi endel barn ble ganske sliten av å være i sola hele dagen, og siden sola er sterkest midt på dagen ble denne løsninga best for oss. 0 Siter
Spirello Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Synes også dette hørtes rart ut! Ville tatt det opp jeg, og sagt at jeghelst ser at poden får noen pauser fra sola i løpet av dagen da den er sterkest. Kanskje de vil bli brune selv? Hørtes nå rart ut.. burde være ansatte på begge sider, så kan ungene veksel mellom skygge og sol. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.