Gå til innhold

Må slutte å amme


smetana

Anbefalte innlegg

Jeg må slutte å amme. Poden er nå 8mnd, og jeg trenger ordentlig migrenemedisin. Hvordan gjør jeg dette. Han er jo så glad i pupp. Har prøvd med flaske, men han nekter å ta denne. Ligger på et annet rom på natta for å få han til å slutte med pupp om natten, men det hjelper ikke. Er fortvilet og lei siden jeg egentlig ikke ønsker å slutte, men trenger migrenefrie dager. Noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bare ett råd

Hvis du ikke gir etter, og bare gir flaske, så må han pent spise til slutt. Det er jo det samme som de må igjennom de som mister melka, blir syke, får medisiner, osv. Altså ikke gi annet enn flaske, og ta de gråtetoktene som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære smetana. Er du helt sikker på at amming ikke er forenelig med dine medisiner. Ammehyppighet og barnets alder vil jo også ha noe å si for om du kan amme ved bruk av dette medikamentet. Hvilket medikament er det snakk om? Om det viser seg at du må slutte så går det ann å prøve å gi ham nærhet og kos, men at du ikke viser deg med bar overkropp. Bare hold ham inntil deg. Amming er som kjennt ikke bare mat. Du må nok regne med at han blir sint og urolig, men det går over. En annen ting er at du kan gå direkte over til kopp så slipper du avvenning fra flaske senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn er 7 mnd, og vi har fått ham til å slutte å spise på natten slik;

Sørg for at dagen har hvert "ordentlig" med tanke på mat og aktivitet, legg ham i vogna isteden for sengen, og når han våkner for å få mat rugger du vogna fast og bestemt til han sovner igjen, selv om du må gjøre det flere ganger natten igjennom.

Det viktige er å ikke gi seg, dette har fungert flott på begge mine barn, og det tok faktisk ikke mer enn 4 netter før de sov hele natten.

Det er jo bra for dem også å få lengre sammenhengende søvn, og mat er ikke nødvendig om natten når de er så store.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære smetana. Er du helt sikker på at amming ikke er forenelig med dine medisiner. Ammehyppighet og barnets alder vil jo også ha noe å si for om du kan amme ved bruk av dette medikamentet. Hvilket medikament er det snakk om? Om det viser seg at du må slutte så går det ann å prøve å gi ham nærhet og kos, men at du ikke viser deg med bar overkropp. Bare hold ham inntil deg. Amming er som kjennt ikke bare mat. Du må nok regne med at han blir sint og urolig, men det går over. En annen ting er at du kan gå direkte over til kopp så slipper du avvenning fra flaske senere.

Jeg skal ta forebyggende medisiner- såkalte blodtrykksenkende og i tillegg Maxalt. Går til nevrolog pga omfang og hyppighet av anfall. Tar nå Cataflam og Pinex forte, men føler ikke at det er noen god løsning for hverken meg eller lillegutt. Han har tatt flaske nå, det er egenlig verst for meg som har så spreng.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta forebyggende medisiner- såkalte blodtrykksenkende og i tillegg Maxalt. Går til nevrolog pga omfang og hyppighet av anfall. Tar nå Cataflam og Pinex forte, men føler ikke at det er noen god løsning for hverken meg eller lillegutt. Han har tatt flaske nå, det er egenlig verst for meg som har så spreng.....

Jeg vil ikke tro det er utelukket at du kan amme selv om du bruker disse medikamentene.

http://www.elanderspublishing.no/medisinhandboken/preparat/170.htm (Cataflam)

http://www.elanderspublishing.no/medisinhandboken/preparat/846.htm (Pinex forte)

http://www.elanderspublishing.no/medisinhandboken/preparat/654.htm (Maxalt) (Jeg fikk ikke frem siden, men kanskje du er heldigere)

Her er mer om Maxalt:

http://www.healthsquare.com/newrx/MAX1248.HTM og

http://w1.xrefer.com/entry/475351

Snakk med legen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hiawata

heisann

jeg sliter også med samme problem,skikkelig trist!har kraftig migrene og ligger utslått leenge.ikke noe særlig når man er småbarnsmamma...

jeg bruker cataflam og bruker primperan mot kvalmen.ingen av delene er særlig bra for lillejenta.

heldigvis tar hun flaske,så der er jeg heldigere enn deg.

som legen sa til meg:"når du har ammet i så mange mnd(7),så har du gjort en god jobb".hun mente at jeg burde begynne å bruke forebyggende med.for at jeg skal få en bedrelivssituasjon..og dermed også min datter.hun får det jo bedre når jeg ikke er så mye syk.

mitt råd:slutt med ammingen,selv om det er trist,men du har ammet i så mange mnd og gjort en god jobb.finn noen med som hjelper deg.Migrene er no`herk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...