Gå til innhold

faktor i familieplanlegging

Anbefalte innlegg

Gjest Sandra Salamander
Skrevet

Har dere vært borti noen som har venninners graviditet som en faktor i familieplaleggingen? Dvs utsette/påskynde evt graviditet etter hva som klaffer for bestevenninna? Det handler bl.a. om at graviditetstiden og småbarnstiden, som jo er en tøff periode, vil bli lettere om man har et tett fellesskap med andre i akkurat samme situsjon.

Synspunkter?

(ved en feiltakelse også postet på Samliv)

Sofies mamma
Skrevet

Ja, jeg vet om flere par som planlegger sammen. Det har gått veldig "galt" i begge tilfeller. Ikke klaffet i det hele tatt, så det har blitt flere år mellom barna.

Har ingen synspunkter på at andre gjør det, men jeg ville ikke gjort det. Det er privat for min del og jeg har ikke behov for at andre har barn som er akkurat like gamle som mine.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Alle må gjøre som de vil.

Om det for et par er viktig å ha småbarnsperioden samtidig med vennepar, så hvorfor ikke?

Selv har jeg aldri vært gravid i samtidig med venninner. Men jeg har fått NYE venninner under permisjonene...

Gjest planløs
Skrevet

Selv har jeg ikke planlagt noe som helst. Alt mottas med takk...

:-)

Ville for egen del vært skeptisk til de gjensidige forventningene et slikt opplegg kunne medføre.

Men dette kan sikkert være et lykketreff for noen.

Skrevet

Tja, det kan jo være tungen på vektskåla, men ikke noe vektig argument.

Skrevet

Tja, man bør jo ikke få barn fordi venner får det, men da en av mine beste venninner annonserte at hun var gravid med første barn ble jeg veldig glad fordi min mann og jeg hadde planlagt våre to med 3 års mellomrom, og vi hadde akkurat begynt å prøve å få nr.2. Det er 5 mnd mellom hennes nr1 og min nr2. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...