PieLill Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 En 14 år gammel gutt kan bli blind etter at to 13-åringer skjøt ham med en gasspistol. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=122469 Tragisk.. 0 Siter
Gjest samfunnskritiker Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Jeg er tildels enig med deg, dels ikke. Softgun for å skyte med fra verandaen, hva er det for noe? skal man på noen vis ha våpenlæring sammen med barn, bør en ha GODE kunnskaper om håndering av våpen. Forøvrig kjenner jeg barn av "jegere", som tidlig begynte å jakte/slakte dyr i en alder lenge før 14! Igjen, spiller foreldrerollen inn igjen. Hvilken motivasjon har vi for å lære barna hpndering av våpen- og hvilken barn og voksne har vi med å gjøre... 0 Siter
PieLill Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Skrevet 10. juli 2006 Jeg er tildels enig med deg, dels ikke. Softgun for å skyte med fra verandaen, hva er det for noe? skal man på noen vis ha våpenlæring sammen med barn, bør en ha GODE kunnskaper om håndering av våpen. Forøvrig kjenner jeg barn av "jegere", som tidlig begynte å jakte/slakte dyr i en alder lenge før 14! Igjen, spiller foreldrerollen inn igjen. Hvilken motivasjon har vi for å lære barna hpndering av våpen- og hvilken barn og voksne har vi med å gjøre... Det er 18 års aldersgrense på Softgun, som for øvrig har minimalt med jakt og våpenkultur å gjøre. Så det er ulovlig å gi det til barn. Våpenkultur eller ikke. mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.