Gå til innhold

Mongolid foster

Anbefalte innlegg

Gjest skjerp deg!!!

Du er en ung kvinne som har livet foran deg. Du har sannsynligvis bare dette ene livet.

Synd om ansvaret med et funksjonhemmet barn skal ødelegge dette.

Jeg støtter deg når det gjelder å velge abort.

Du vil få nye muligheter siden med en fast, stabil partner, og hvor dere begge ønsker et barn i et planlagt svangerskap.

Til dere andre:

Dette er tiden for empati og ikke moralisme.

Om dere vil diskutere det prisoppielle eller det rent tekninske vedr. undersøkelsesmetoder, kan dere starte en ny tråd på åpent forum!

Som sagt, jeg har ingen problemer med svaret du gav trådstarter.

Fortsetter under...

Gjest skjerp deg

Du er en ung kvinne som har livet foran deg. Du har sannsynligvis bare dette ene livet.

Synd om ansvaret med et funksjonhemmet barn skal ødelegge dette.

Jeg støtter deg når det gjelder å velge abort.

Du vil få nye muligheter siden med en fast, stabil partner, og hvor dere begge ønsker et barn i et planlagt svangerskap.

Til dere andre:

Dette er tiden for empati og ikke moralisme.

Om dere vil diskutere det prisoppielle eller det rent tekninske vedr. undersøkelsesmetoder, kan dere starte en ny tråd på åpent forum!

Gi oss svar da! Start en ny tråd. Vi har jo sagt vår mening.

Jeg forstår veldig godt dilemmaet ditt, men reagerer som "meg_123" på benevnelsene du bruker. Ordet vanskapning er ganske respektløst å bruke, og mongoloid (ikke mongolid) er heller ikke særlig fint å si.

Når det er sagt virker det helt klart som du bør overveie abort, ingen _ønsker_ seg et funksjonshemmet barn, men når man vet at man ikke kommer til å klare å ta seg av det, så har man en valgmulighet. Lykke til.

Enig, jeg reagerer også på ordvalg til trådstarter. Men har uansett full forståelse for ønsket om å ta abort.

Jeg vet at man - når man først står der og må håndtere at man har fått et funksjonshemmet barn - så takler man langt mer enn man på forhånd trodde, og at man blir minst like glad i et funksjonshemmet barn som et friskt, selv om man ikke tror det heller på forhånd. Men allikevel, det er en veldig stor påkjenning for foreldrene.

Jeg ser det altså litt fra begge sider, men om man føler sterkt for å ta abort i en slik situasjon, så er nok det det rette å gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...