ihlie Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 barnet mitt på 12 år har spart penger i fler år. det har vært forskjellige ting h*n ønsker seg, stortsett har jeg satt foten ned. derfor ligger disse pengene i banken og brenner for h*n. jeg mener de kan spares og evt brukes på noe h*n trenger eller ønsker seg innene en viss grense (kostnad). Nå er det nok engang bråk i hjemmet. H*n vil absolutt kjøpe seg et eget speilrefleks kamera til 7000,-. H*n liker å ta bilder. jeg mener vårt familie kamera er mer en godt for oss alle. tilopplysning kan jeg si at det kostet ca 4000,- og er ikke fullt et år. jeg mener h*n kan spare pengene. nå er jeg lei av å bli beskylt for alt mulig og vil defor høre hva ville dere gjort i denne situasjonen?? bør h*n få kjøpe kameraet? Vær grei å si deres mening her. 0 Siter
Åsemor Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Er dette barnets penger som han har fått i f.eks bursdager og sånn mener jeg absolutt at han bør få lov til å kjøpe seg et speilreflekskamera. Tenk å ha foto som interesse da, det er jo en flott hobby, men krever gjerne litt mer enn et kompaktkamera. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Jeg hadde latt ham kjøpe kameraet hvis han er fornuftig nok til å bruke det. Fotografering er en fin hobby. -og speilreflekskamera gir mange mange flere muligheter enn et "vanlig" kamera. Jeg kjøpte selv mitt første speilreflekskamera for konfirmasjonspengene mine, og brukte det masse. 0 Siter
Gjest belønne ønsket adferd Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Kamera høres fornuftig ut. Om en skal bavere motivasjonen for å spare, må en før eller siden få belønningen ved å kjøpe noe en ønkser seg. Det er jo fantastisk at barnet har greid å spare så mye! Hva mener du er fornuftig nok til at han kan kjøpe seg det? 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Synes det høres ut som et veldig fornuftig valg av sønnen din, jeg.. Hva er argumentet for at han ikek skal få lov? Utover det at dere har et kamera.. 0 Siter
Gjest trultemor26 Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Det er barnets penger, barnet har spart selv, og spart iherdig og mye (!) så løft foten du, mor, foto er jo også en flott hobby. Tenk om h*n blir stor og berømt!! 0 Siter
Gjest trultemor26 Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 [quote name=Angelica )' timestamp='1152473986' post='3202036] Synes det høres ut som et veldig fornuftig valg av sønnen din, jeg.. Hva er argumentet for at han ikek skal få lov? Utover det at dere har et kamera.. Kanskje for dyrt. 7000 er mye penger da. Jeg har en kompis som kjøpte seg kamera til 12000 (han er dog litt eldre enn 12 år da), men han falt jo helt for foto, og har nå helt dilla, til min store fortvilelse for jeg blir prakket ørene fulle av lysforhold og linser og ja gud vet hva alle dingsebomsene og innstillingene et kamera har, pluss at jeg er et yndet foto-objekt. 0 Siter
Gjest Settlers Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Fotografering er en fin hobby, og hvis han har hatt denne interessen en stund er det jo mer enn et blaff. Jeg ville latt han kjøpe kameraet jeg. 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Kanskje for dyrt. 7000 er mye penger da. Jeg har en kompis som kjøpte seg kamera til 12000 (han er dog litt eldre enn 12 år da), men han falt jo helt for foto, og har nå helt dilla, til min store fortvilelse for jeg blir prakket ørene fulle av lysforhold og linser og ja gud vet hva alle dingsebomsene og innstillingene et kamera har, pluss at jeg er et yndet foto-objekt. Så lenge man har int. for dette, så vil jeg ikke si 7000 er for dyrt. Bedre han bruker penger på sånt enn røyk og alkohol 0 Siter
Gjest trultemor26 Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 [quote name=Angelica )' timestamp='1152474883' post='3202065] Så lenge man har int. for dette, så vil jeg ikke si 7000 er for dyrt. Bedre han bruker penger på sånt enn røyk og alkohol Ja, helt enig!! 0 Siter
birdie Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Jeg ville forsøkt å peile ham inn på de digitale kameraene som ligger i 4-5000 kroners sjiktet, mange der er utrolig bra (se f.eks. på Canons Rebel, litt usikker på hva modellen heter på norsk). Ved siden av at man sparer penger på fremkalling av film - som fort kan bli en stor, skjult, merutgift! - så vil gutten antagelig ha vel så stor glede av å leke seg med grafikkprogrammer på pc'en som å la andre fremkalle bildene for ham og "that's it". Jeg vil tro at de fleste digitale kameraer i den prisklassen kommer bundlet med f.eks. Adobe Photoshop Elements, et program som har maaaange muligheter når det gjelder fotobehandling. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Jeg skjønner godt at han vil ha sitt eget kamera, men 7000,- er mye penger. Jeg tror jeg hadde overtalt ham til å kjøpe ett som ikke koster fullt så mye. 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Jeg ville forsøkt å peile ham inn på de digitale kameraene som ligger i 4-5000 kroners sjiktet, mange der er utrolig bra (se f.eks. på Canons Rebel, litt usikker på hva modellen heter på norsk). Ved siden av at man sparer penger på fremkalling av film - som fort kan bli en stor, skjult, merutgift! - så vil gutten antagelig ha vel så stor glede av å leke seg med grafikkprogrammer på pc'en som å la andre fremkalle bildene for ham og "that's it". Jeg vil tro at de fleste digitale kameraer i den prisklassen kommer bundlet med f.eks. Adobe Photoshop Elements, et program som har maaaange muligheter når det gjelder fotobehandling. Kan ikke akkurat sammenligne digitalt kamera og speilrefleks da.. 0 Siter
birdie Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 [quote name=Angelica )' timestamp='1152476098' post='3202118] Kan ikke akkurat sammenligne digitalt kamera og speilrefleks da.. Jovisst kan man det. Det kameraet jeg nevner er endatil et digitalt speilrefleks - det beste fra begge verdener. Flere av de store produsentene er faktisk i ferd med å gå helt bort fra manuelle speilreflekskameraer, så hvorfor ikke ta tak i den trenden allerede fra starten av? 0 Siter
Signaturelle Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 [quote name=Angelica )' timestamp='1152476098' post='3202118] Kan ikke akkurat sammenligne digitalt kamera og speilrefleks da.. Kan få få speilrefleks som er digitalt 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Kan få få speilrefleks som er digitalt Kanskje det er det han gutten skal kjøpe? Hi hi 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Jovisst kan man det. Det kameraet jeg nevner er endatil et digitalt speilrefleks - det beste fra begge verdener. Flere av de store produsentene er faktisk i ferd med å gå helt bort fra manuelle speilreflekskameraer, så hvorfor ikke ta tak i den trenden allerede fra starten av? Kanskje det er det han skal kjøpe? Hi hi 0 Siter
birdie Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 [quote name=Angelica )' timestamp='1152477456' post='3202175] Kanskje det er det han skal kjøpe? Hi hi Ja, om han kjøper det for 7000 så blir han snytt. 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Ja, om han kjøper det for 7000 så blir han snytt. Da er det godt mammen har dol, så de får ordnet opp 0 Siter
Gjest GA Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Ja, om han kjøper det for 7000 så blir han snytt. Kanskje han vil ha en D70? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.