birdie Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Kanskje han vil ha en D70? Gah, ja, hvem vil ikke det..! *lengte* Det har stått på lista mi i snart to år nå... 0 Siter
Gjest GA Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Gah, ja, hvem vil ikke det..! *lengte* Det har stått på lista mi i snart to år nå... jeg har faktisk skifta mening nå, og ønsker meg denne: Nikon D200 *sikle* http://www.dpreview.com/reviews/nikond200/ 0 Siter
Åsemor Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 jeg har faktisk skifta mening nå, og ønsker meg denne: Nikon D200 *sikle* http://www.dpreview.com/reviews/nikond200/ Hvor mye koster et sånt? Tror du det er billigere i USA? 0 Siter
birdie Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 jeg har faktisk skifta mening nå, og ønsker meg denne: Nikon D200 *sikle* http://www.dpreview.com/reviews/nikond200/ .. til den nette sum av 15K, ja..! Nei, nå som endelig D70 har krøpet under 10 lapper så fortsetter jeg å vente på klarsignal fra sambo om det, tror jeg. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Hvor mye koster et sånt? Tror du det er billigere i USA? ca 15.000,- for huset. Mulig det er billigere i USA, men kameraer pleier å være ganske rimelige i Norge. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 .. til den nette sum av 15K, ja..! Nei, nå som endelig D70 har krøpet under 10 lapper så fortsetter jeg å vente på klarsignal fra sambo om det, tror jeg. Jeg klarer ikke bestemme meg helt, for D70'n er så stor å holde rundt synes jeg. men kanskje D200 er like stor (har små hender) 0 Siter
Gjest Trainis Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Mått bare lese innlegget i spenning over hva ungen din 'nå hadde funnet på'. Kjent problemstilling, skjønner du. Men når du har sånn en 'fornuftig' unge som 'bare' vil kjøpe kamera, får du ingen sympati med meg Tenke deg hvor mange på den alderen som ville svidd det av på klær, dataspill, ferie og annet tull! Nei, hadde de her bare hatt en hobby (utover dataspilling), så hadde jeg jublet Og gladelig latt dem bruke penger på slikt som med sikkerhet ikke var noe 'skummelt'. *Håer jeg ikke var for streng* 0 Siter
ihlie Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Skrevet 9. juli 2006 [quote name=Angelica )' timestamp='1152473986' post='3202036] Synes det høres ut som et veldig fornuftig valg av sønnen din, jeg.. Hva er argumentet for at han ikek skal få lov? Utover det at dere har et kamera.. Argumentet mitt er at jeg synes det er veldig mye penger, og at intressen skifter fort i den alderen, har vært endel ønsker, alt fra hest til bil omtrent.Nå er det er et digitalt kamera som er ønske nå og har vært det en stund. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Kanskje han vil ha en D70? Ville heller gått for en EOS350D 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Kan du gi noen eksempler på hva du mener han bør kjøpe for pengene? 0 Siter
PieLill Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Synes heller du bør hjelpe ham å sjekke priser rundt omkring og gjøre et bra kjøp. Fotografering er en flott hobby. Forstår godt han vil ha sitt eget kamera. Vis interesse for dette. Og forlang heller at han gjør en grundig markedsundersøkelse og ikke kjøper det første og beste han kommer over. Kjenner dere noen fotoguruer bør dere be dem hjelpe ham å velge kamera. Om du avviser alle hans inisitiv til å investere pengene, vil han føle at du ikke tror på ham i det hele tatt. Blir det en feilinvestering, har han fått en økonomisk lærdom for 7000,- kroner. Over tid kan det være veldig billig. Barn må også, innenfor visse grenser, få lov å gjøre feil med pengene sine. mvh 0 Siter
Spirello Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Hvis han er glad i foto bør han få kjøpe seg et eget kamera mener nå jeg (er selv bildefreak . Er ikke noe særlig å "dele" kamera når man vil ha med kamera overalt og ta bilder av det man selv vil.. dessuten blir kvaliteten bedre med et speilreflekskamera. Synes også han burde ta et fotokurs jeg hvis det er det han vil ha som hobby! han kan ta bra bilder selv om han er såpass ung, men du kan jo hjelpe han å finne et annet kamera som koster litt mindre? Husk å forsikre det i hvert fall. Når han har spart i mange år og virkelig vil ha et kamera synes jeg han skal få kjøpe seg det. Hvis han ikke kan kjøpe det for egne penger, hvordan skal han få det da? Det er ikke en nødvendig ting, men det er sikkert ikke alt du og faren har kjøpt som har kosta litt heller Gi han en uke eller to og tenke over det.. be han tenke gjennom om det er noe annet han vil ha. Hvis han fortsatt er fast bestemt på å kjøpe det, så la han gjøre det. Det hadde jeg gjort i så fall. 0 Siter
annegunn Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Gah, ja, hvem vil ikke det..! *lengte* Det har stått på lista mi i snart to år nå... Du får skaffe deg en naturfotograf-far du kan arve fra... *titter skrått bort på D100'en* 0 Siter
avtrykk Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Hva med å kjøpe et brukt speilreflekskamera til halv pris?? Har selv en gutt på 10, som elsker å ta bilder. - Og de blir bare utrolig gode. Det er så bra å se hvilke perspektiv de ser ting fra. Jeg ville aldri kommet på å ta slike bilder, Det er så synd at ikke flere barn får ta bilder. Ofte er foreldrene redde for de dyre kameraene sine. Synes du skal la han få kjøpe det han ønsker seg, jeg. Han har tross alt spart pengene selv. "Spirello" nevnte fotokurs. God ide!! 0 Siter
annegunn Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Jeg har akkurat fått meg digital speilrefleks, og jeg må si at jeg skjønner 12-åringen godt. Snakker om bra verktøy... Jeg fikk mitt første speilrefleks da jeg var 15, og har vært glad i å ta bilder siden. 0 Siter
ihlie Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Skrevet 10. juli 2006 Mått bare lese innlegget i spenning over hva ungen din 'nå hadde funnet på'. Kjent problemstilling, skjønner du. Men når du har sånn en 'fornuftig' unge som 'bare' vil kjøpe kamera, får du ingen sympati med meg Tenke deg hvor mange på den alderen som ville svidd det av på klær, dataspill, ferie og annet tull! Nei, hadde de her bare hatt en hobby (utover dataspilling), så hadde jeg jublet Og gladelig latt dem bruke penger på slikt som med sikkerhet ikke var noe 'skummelt'. *Håer jeg ikke var for streng* Nei du var ikke for streng, det er jo derfor jeg spør. jeg synes og egentlig dette er en fornuftig ting. men som jeg skreiv lengere nede, dette kjære barnet mitt har stadig nye ideer, vi har vært gjennom det meste som kan kjøpes innen penger, men da mer etter Røkkes lommebok en min. 0 Siter
birdie Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Du får skaffe deg en naturfotograf-far du kan arve fra... *titter skrått bort på D100'en* Blæh! 0 Siter
Gemini Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Jeg synes absolutt h*n bør få kjøpe eget (digitalt?) speilreflekskamera for egne oppsparte penger. Som PieLill mener jeg han heller bør oppmuntres til å sjekke ut markedet, er dette virkelig det beste kjøpet osv. 0 Siter
annegunn Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Blæh! Og for en forskjell det er... Jeg har visst brukt coolpix'en for lenge, av ren bekvemmelighet. Du har mail. 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Hvis han sparer og sparer og aldri får bruke pengene på noe han ønsker seg, skjønner jeg at det blir bråk. Og han lærer snart at det ikke nytter å spare - han får aødri kjøpe noe av det han ønsker seg likevel, like greit å bare bruke pengene med en gang.... Ikke rart gutten har hatt mange ideer, heller - så lenge ingen av de han har hatt tidligerer har blitt godkjent. Jeg synes han bør få kjøpe kameraet - det kan selges til halv pris dersom han ikke liker den nye hobbyen. Men jeg synes dere skal sjekke priser nøye, og vurdere behovet hans, før han kjøper. Sånn at han får et kamera som passer til en nybegynner. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.