Gjest GA Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Ville heller gått for en EOS350D Da må jeg jo kjøpe alt av linser, blitz og annet utstyr også, så det er nok ikke aktuellt å bytte merke nei. 0 Siter
ihlie Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Skrevet 10. juli 2006 Hvis han sparer og sparer og aldri får bruke pengene på noe han ønsker seg, skjønner jeg at det blir bråk. Og han lærer snart at det ikke nytter å spare - han får aødri kjøpe noe av det han ønsker seg likevel, like greit å bare bruke pengene med en gang.... Ikke rart gutten har hatt mange ideer, heller - så lenge ingen av de han har hatt tidligerer har blitt godkjent. Jeg synes han bør få kjøpe kameraet - det kan selges til halv pris dersom han ikke liker den nye hobbyen. Men jeg synes dere skal sjekke priser nøye, og vurdere behovet hans, før han kjøper. Sånn at han får et kamera som passer til en nybegynner. barnet får kjøpe seg mange ting. Men endel ønsker lar seg rett og slett ikke oppfylle mener jeg, som eks hesti garagen, bil, fjernstyrt helikopter for proffer. konkuranse motorsykkel. høner og hanER i hagen, ser for meg naboene . slike ønsker må jeg stortsett si nei til synes jeg. men jeg har sagt ja til flere andre dyr og ting. 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 barnet får kjøpe seg mange ting. Men endel ønsker lar seg rett og slett ikke oppfylle mener jeg, som eks hesti garagen, bil, fjernstyrt helikopter for proffer. konkuranse motorsykkel. høner og hanER i hagen, ser for meg naboene . slike ønsker må jeg stortsett si nei til synes jeg. men jeg har sagt ja til flere andre dyr og ting. Hest i garasjen lar seg faktisk gjennomføre Kjenner ei som hadde det, men vil absolutt ikke anbefale det! Skjønner at saken ikke er helt som jeg oppfattet det likevel da, men holder nok fast ved at han bør få kjøpe kameraet likevel. 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 La h*n kjøpe seg et kamera! Kjempehobby! Og skulle interessen dale litt så er det alltids noe h*n vil ha bruk for i årene fremover uansett. Men lista kunne nok vært lagt litt lavere hva prisnivå angår? 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Jeg syns det høres ut som om du har en meget fornuftig ungdom. Et ordentlig kamera er noe h*n vil få glede av i lang lang tid. 0 Siter
PieLill Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 barnet får kjøpe seg mange ting. Men endel ønsker lar seg rett og slett ikke oppfylle mener jeg, som eks hesti garagen, bil, fjernstyrt helikopter for proffer. konkuranse motorsykkel. høner og hanER i hagen, ser for meg naboene . slike ønsker må jeg stortsett si nei til synes jeg. men jeg har sagt ja til flere andre dyr og ting. Hest i garasjen hadde ikke vært aktuelt her. Heller ikke andre dyr. Men et kamera er kun til besvær for han selv, om det er til noe besvær. mvh 0 Siter
birdie Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Da må jeg jo kjøpe alt av linser, blitz og annet utstyr også, så det er nok ikke aktuellt å bytte merke nei. Ja, for jeg kan bruke helautomatisk/halvautomatisk Nikon linse og SB24 blitz til et digi-Nikon, sant? Jeg har jo et topp SLR kamera i f-801, men det er liksom litt enklere med digitalt, ja... 0 Siter
Gjest GA Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Ja, for jeg kan bruke helautomatisk/halvautomatisk Nikon linse og SB24 blitz til et digi-Nikon, sant? Jeg har jo et topp SLR kamera i f-801, men det er liksom litt enklere med digitalt, ja... Ja, jeg går da ut i fra det? Mener at en kamerat av meg har gjort det ihvertfall, men det var vel en rådyr FujiFilm eller noe i den dur som er kompatibel med Nikon. 0 Siter
Velouria Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Jeg ville latt han/hun kjøpe kamera, men jeg hadde ikke gått for et kamera til 7000,- Nikon D 50 er et kjempegodt kamera som du får til rundt 5000,- og det er mer enn godt nok som et begynnerkamera. Fotokurs gjennom den lokale kameraklubben er også et godt tips. 0 Siter
Gjest samfunnskritiker Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Jeg syns barnet skal kunne kjøpe, seg det han vil. Nå er jo barnet ditt i en alder, der det brått blir slutt med lagidrett og annet organiserte aktiviteter. Kanskje er kamera spire til en "voksenaktivitet" som han kan leve med hele livet? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.