Gå til innhold

Rollerblades

Anbefalte innlegg

tzatziki1365380058
Skrevet

Her vi bor er det en haug 6-åringer som har fått Rollerblades. Jeg synes det er altfor tidlig, og har sagt til vår seksåring at hun må vente minst til neste år, kanskje helt til hun er 8.

Hva synes dere andre? Er det trygt for så små å ha Rollerblades? Sikkerhetsutstyr er naturligvis nødvendig, men ser for meg både skrubbsår og brukne håndledd.

Også er jeg oppgitt over at folk gir ungene sine alt mulig, da - kjøpepress, heter det visst. 6-åringene har nettopp lært å sykle uten støttehjul - de fleste begynte med det i fjor, sparkesykkel har alle, og nå MÅ de altså ha Rollerblades osgå. Hvorfor må foreldre skjemme bort ungene sine så veldig.

Vi har råd til å henge med, men har ikke lyst.

Men dette er bare et hjertesukk - og Rollerblades er vel ikke det verste ungene kan mase seg til. Fører jo i det minste til at de beveger seg.

Men har jeg rett i at det er for tidlig for 6-åringen, pga sikkerhetsaspektet, eller tar jeg feil?

Skrevet

våre to fikk rollerblades i vår. De var da 4,5 og 6 år.

Gjest Calóni
Skrevet

Det er flere barn jeg vet om som har vært riktig så drevne på rollerblades i en alder av seks år. Sikkerhetsutstyr er jo en selvfølge, og nekter det å ha på seg noe av det, så får de ikke bruke bladsene, ganske enkelt. Albue-, kne- og håndleddsbeskyttere, samt hjelm bør brukes.

Rollerblades er fantastisk for utvikling av koordinasjonsevne og balanse, og er i så måte bare positivt.

Jeg ville ikke hatt noen betenkeligheter med å gi unger på den alderen rollerblades, så lenge jeg visste at det hadde noenlunde normale realistiske tanker om hva de klarer og hva de ikke klarer.

Noen unger mååå jo sette utfor den verste steinrøysa fordi noen andre sier at de skal, og da er det neppe lurt.

Dersom dere setter begrensninger på bruken (områdemessig) og er strenge med sikkerhetsutstyr, samt passer på at barnet klarer å bremse og å ha kontroll før det slipper ut alene, så bør det gå bra :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...