Gjest Hunan40 Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Vi har ei jente på 5 år. Hun sluttet med bleier på dagen fra litt før hun var 4 år.Den første tida skjedde det en del uhell, men etter 3-4 måneder var uhellene svært sjeldne. Vi fortsatte å bruke bleie på natten. Vi tenkte at hun ville bli tørr om natten også når hun hadde blitt helt tørr om dagen. Nå har hun vært tørr om dagen godt over 1/2 år, men ser ikke ut til å bli tørr om natten av seg selv.Har hørt at mange barn blir tørre om natten av seg selv, men dette gjelder jo ikke alle. Noen som har gode råd å dele, og når skal man starte? Vi føler at det nå er i ferd med å bli en vane at hun tisser i bleia om natten, så det virker ikke som hun blir tørr av seg selv. Har hørt om noen tester som påviser om barnet konsentrerer urinen om natten. Noen som kjenner til hva det er? Jenta vår er frisk og rask. 0 Siter
Gjest kinax2 Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Hei. Har ingen gode råd å komme med, men vi sliter litt med det samme selv. Vesla er 5 1/2 år og ikke tørr om natta. Vi har prøvd flere ganger å ta av bleia, men senga har vått våt både 2 og 3 ganger i løpet av natta selvom vi har tatt henne på do like mange ganger. Hun slet litt med å bli tørr om dagen også, men det gikk greit. Vi sluttet med dagbleie da hun var 3 1/2 år. Vi tenkte å gi henne et halvår til før vi evt. søker hjelp. Det som er litt sårt her er at lillesøster på snart 3 sover uten bleie. 0 Siter
brilleslangen Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Jeg ville sett det an enda en stund om jeg var dere. Ho var jo forholdsvis stor før ho sluttet med dagbleie også, så da er det ikke sikkert ho er moden nok enda... Man må jo kunne holde seg i ganske mange timer før man greier ei hel natt.. Og det er faktisk mange som sliter veldig med slikt selv om de er mye større. Hvis du vil vite mer vil jeg anbefale deg å lese litt og evt spørre om råd inne på forum for dag/nattvæting. 0 Siter
Lotusblad Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Har du prøvd å unngå altfor mye å drikke like før leggetid? Et annet tips jeg selv har hatt hell med er å ta jenten min opp ved midnatt (før jeg selv gikk til sengs) og sette henne på toalettet. Selv om hun er søvndrukken kommer det alltid noe ut og hun sovner straks etter at jeg har lagt henne til sengs igjen. Dette tipset prøvde jeg etter å ha sett det i et TV-program om barnoppdragelse. Lykke til, 0 Siter
sigfrida Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Slitsomt ja, men det er helt normalt med sengevæting fram til 6-7 års-alder og liten grunn for å gjøre noe med det før det. Hos de aller fleste ordner det seg sjøl. Hvis det ikke gjør det innen 6-7 års-alder skal helsesøster kunne hjelpe. 0 Siter
Gjest tissematte Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Det går også an å kjøpe en sånn "tisse-matte" som avgir en pipetone når det blir vått, dette brukes når man skal avlære barn å være nattevætere. Da vil barnet våkne hver gang hun tisser, og får dermed innlært den refleksen å knipe igjen når hun skal tisse om natten, eller våkne og gå på do. Jeg tror du får kjøpt sånn på apoteket. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.