Gjest Ernd Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 6-åringen min vil svært gjerne klippe gress med gressklipperen vår når pappaen skal klippe gress. Vi har en gammel modell, så man ser eksosen bare strømmer på. Jeg er ikke noe begeistret for at sønnen vår skal være med, siden han er liten så kommer han mye nærmere der eksosen kommer ut. Dessuten blir jo konsentrasjonen på det han puster inn større enn hos en voksen. Er jeg "hysterisk" om jeg nekter ham å være med på det? Lar dere andre barna deres være med å holde i gressklipperen når dere klipper? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Vi lar ikke barna være med, men det er ikke pga eksosen, men pga faren for å falle og få foten under gressklipperen. Hvert år er overlegen på kirurgen i lokalavisen og advarer mot å klippe gresset i uegnede sko. Hvert år kommer det inn flere som har skadet foten/føttene i varierende grad. Derfor får ikke våre barn være med å klippe gresset. Og derfor klipper vi gress i gode gummistøvler eller tykke joggesko med gode såler. 0 Siter
Gjest jeg syns det ja Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Jepp du er hysterisk ! Ja, barna våre er med på når vi klipper gresset. 10 åringen vår har gressklipping som en av sine jobber for ukepenger i sommer, vi hjelper henne å tømme når beholderen er full, og vi starter klipperen igjen for henne. 0 Siter
NeaNoor Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Vi lar ikke barna være med, men det er ikke pga eksosen, men pga faren for å falle og få foten under gressklipperen. Hvert år er overlegen på kirurgen i lokalavisen og advarer mot å klippe gresset i uegnede sko. Hvert år kommer det inn flere som har skadet foten/føttene i varierende grad. Derfor får ikke våre barn være med å klippe gresset. Og derfor klipper vi gress i gode gummistøvler eller tykke joggesko med gode såler. Nabokona på 70 hadde på seg støvler da hun klippet gresset. Swosh, så gikk fire tær. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 11 åringen min klipper plena og har hjulpet til i mange år før. Vi har helt flat tomt, hadde vært mer betenkt hvis det var skråninger å klippe. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Nabokona på 70 hadde på seg støvler da hun klippet gresset. Swosh, så gikk fire tær. Huff!!! Hva skal man ha på seg da da??? 0 Siter
NeaNoor Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Huff!!! Hva skal man ha på seg da da??? Vernesko? Men så må det sies at hun puttet foten under klipperen fordi et eller annet visstnok satt fast der. Ikke så smart. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Vernesko? Men så må det sies at hun puttet foten under klipperen fordi et eller annet visstnok satt fast der. Ikke så smart. Ja, vernesko er sikkert lurt... Men å stikke foten under en gressklipper som går - hvor dum går det egentlig an å være??? 0 Siter
Linnea78 Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Det er faktisk 16 års aldersgrense på å klippe gress. :-) Men vær forsiktig med tær hørsel og fingre. Tror det er mer farlig enn eksosen, hvis dere ikke klipper gress mange timer hver eneste dag da. 0 Siter
PieLill Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Jeg ville bekymret meg mer for hørselen til både far og sønn, samt avkappede fingre og føtter. Om han ikke er svært sensitiv vil dosen med eksos ikke vær stor sett over tid. mvh 0 Siter
PieLill Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Ja, vernesko er sikkert lurt... Men å stikke foten under en gressklipper som går - hvor dum går det egentlig an å være??? Jeg tror slikt som regel er en refleks som tilfeldigvis slo til i et øyeblikk hjernen var frikoblet. Dama hadde vel klipt gress i ganske mange år før hun også klippet tær... mvh 0 Siter
jubalong70 Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Jeg tror slikt som regel er en refleks som tilfeldigvis slo til i et øyeblikk hjernen var frikoblet. Dama hadde vel klipt gress i ganske mange år før hun også klippet tær... mvh He, he!!! 0 Siter
Ulrikke Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Jupp, 10-åringen her klipper plenen som en del av "jobbingen" i huset... 6-åringen har begynt å hjelpe til! Men de har fått streng beskjed om hva som skjer hvis de får føtter og hender i klipperen, vi har vist dem bladet og latt dem få kjenne på det (når det ikke går da, selvfølgelig ) Også følger vi selvfølgelig med dem. Lukter jo litt her også, klipperen er ikke akkurat fjorårets modell kan man si - men jeg satser på at noen minutter hver 14.dag går greit! 0 Siter
Gjest plenfri Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Litt utenfor tema, men da jeg var mindre delte jeg og mine søsken ansvaret for plena. Tror jeg begynte rundt 12års alderen. Uansett, plenen vår var svær og innebar en bratt oppoverbakke/skråning. Maks hat. Tror jeg har tatt skade av det i etterid for er det en ting jeg aldri skal ha så er det hus med hage!! Har gitt klar beskjed til mine foreldre at skal de på besøk til familie med fin hage og stor plen så bør de dra til noen andre. Det å hjelpe til har jo alle unger godt av, så humrer litt på tanken av hvor mye jeg hatet den plenklippinga. Men det sitter enda... 0 Siter
Gjest DoB Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Trodde det var 16-års aldersgrense på maskinklippere jeg?!?! Her i gården er det i allefall det som praktiseres til avleggernes store fortvilelse 0 Siter
NeaNoor Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Ja, vernesko er sikkert lurt... Men å stikke foten under en gressklipper som går - hvor dum går det egentlig an å være??? Jeg vet. Burde vært påkrevd med IQ høyere enn skonummeret for slik type arbeid. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Jeg vet. Burde vært påkrevd med IQ høyere enn skonummeret for slik type arbeid. Ja, du sier noe... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.