Gå til innhold

Søvnproblemer hjelp oss!!!

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Hva finner vi på fra kl 6 om morgenen i ferien?

Ellers takker jeg for tips og svar!

Hehe, det var det da.... Hvis han tvinges opp klokka seks hver morgen og får forslag til aktiviteter (fisketur, skogtur etc ved soloppgang?), så vil jeg tro det går seg til etter noen dager alik at han automatisk våkner så tidlig fordi han sovner før på natta?

Men så har ikke jeg "ungdommer" i huset ennå da.. Litt usikker på om sånt går an med morgentrøtte ungdommer ;-)

Skrevet

Hva i huleste skal vi finne på fra 6 om morgenen?

Ærlig talt, jeg kjenner at jeg blir "en smule" provosert her, nå!!!!!

"Hva i huleste skal vi gjøre kl. 6 om morgenen?" skriver du... Hvis du tror dere er de eneste med småbarn som er våkne på den tida, er det på tide å "våkne"...

Dere har kanskje bare 1 barn?

Altså: Da jeg gikk gravid med nr. 2, begynte eldstemann å våkne 4.30 HVER ENESTE DAG! Hva skal man gjøre kl. 4.30, er et mer betimelig spørsmål.

Kl. 6 er tidlig når man ikke har barn, eller er begunstiget med unger som ikke har sovehjerte, men med våre unger (3 ialt) er det luksus å få sove hele natt til kl. 6...

Det har heldigvis snudd litt nå, og i helgene kan vi ligge i sengene våre helt til 7/7.30.

Og må man egentlig _gjøre_ så mye kl. 6? Er det ikke greit å bare la humla suse, kose seg i senga med ei bok, eller noe? (Til ungen, altså)

Gjest hjertesukket
Skrevet

Ærlig talt, jeg kjenner at jeg blir "en smule" provosert her, nå!!!!!

"Hva i huleste skal vi gjøre kl. 6 om morgenen?" skriver du... Hvis du tror dere er de eneste med småbarn som er våkne på den tida, er det på tide å "våkne"...

Dere har kanskje bare 1 barn?

Altså: Da jeg gikk gravid med nr. 2, begynte eldstemann å våkne 4.30 HVER ENESTE DAG! Hva skal man gjøre kl. 4.30, er et mer betimelig spørsmål.

Kl. 6 er tidlig når man ikke har barn, eller er begunstiget med unger som ikke har sovehjerte, men med våre unger (3 ialt) er det luksus å få sove hele natt til kl. 6...

Det har heldigvis snudd litt nå, og i helgene kan vi ligge i sengene våre helt til 7/7.30.

Og må man egentlig _gjøre_ så mye kl. 6? Er det ikke greit å bare la humla suse, kose seg i senga med ei bok, eller noe? (Til ungen, altså)

Skjønner deg godt at du setter ut piggene litt over dette.

For oss som er ferdig med småbarnsperioden er lange morgener i senga i ferier og helgedager en helt naturlig ting.

Det blir din tur snart også!

En skal ikke være nødt til å stå opp kl 6 i ferier og helger når man har store barn som godt kan sove lengre enn 6.

Skrevet

Skjønner deg godt at du setter ut piggene litt over dette.

For oss som er ferdig med småbarnsperioden er lange morgener i senga i ferier og helgedager en helt naturlig ting.

Det blir din tur snart også!

En skal ikke være nødt til å stå opp kl 6 i ferier og helger når man har store barn som godt kan sove lengre enn 6.

Nei, enig i det!

Men jeg må si at selv om det nå er 3 år siden han begynte å sove lenger, så sitter den følelsen litt i, ja!;-)

Nå er han snart 7, snuppa over 4 og minsten 2, og nå sover vi til 7-7.30, og det er herlig! Klart det er forskjell på unger, også! Alle er ikke våkne kl. 6! Men at det ikke er uvanlig at småbarn er våkne på den tida, er helt klart! Jeg kjenner nesten ingen med småbarn som sover særlig mye lenger enn det, jeg! I så måte er vi kommet langt allerede... ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...