Gjest savner han Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 samboeren min og sønnen min(5år) reiste på ferie i dag.Skal være borte i 9 dager.Planen var at jeg skulle kose meg og slappe og jobbe i den tiden de er borte.Men jeg klarer ikke å slappe av.Har en klump i magen og tårene kommer i perioder.Får masse rare tanker om at jeg er en dårlig mor som sender sønnen sin på ferie uten meg.Jeg veit at det dumt men men tankene bare kommer av seg selv.Noen råd om hvordan jeg skal komme meg gjennom dette uten å sitte men sånne tanker og dårlig samvittighet? 0 Siter
NeaNoor Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 De er på GUTTETUR og storkoser seg sikkert! 0 Siter
Gjest Settlers Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Du er ikke en dårlig mor av den grunn da :-) Tenk deg så fint de to har det på guttetur, tror det er bra for dem begge jeg. Han er jo sammen med faren sin :-) Men at du savner han, akkurat det forstår jeg veldig godt. 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Samboeren min, sønnen på 4 og datteren på 16 reiste på ferie på lørdag. Jeg har bare tre uker sommerferie mens samboeren har 4. Synes det er helt herlig med noen dager alene, blir så altfor sjelden. Deilig med bare seg selv om morgenen og også etter jobb. Hadde en skikkelig sjau hvor jeg ryddet og kastet i klesskapet mitt, dette gjorde jeg søndag. Hadde egentlig tenkt å ta en skikkelig vask av huset, men nei, nå skal jeg bare kose meg resten av dagene alene. Eller skal på venninnebesøk i dag da. Nei, du får nyte dagene du har alene. Gutten din koser seg sikkert på turen de er på. 0 Siter
Gjest skjerp deg! Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Skjerp deg! Han har så godt av å være uten deg så, og alene tid med pappa på ferie. Du må da greie å nyte tiden uten ham, hva har du tenkt å gjøre den dagen han flytter ut da? Dø? 0 Siter
Åsemor Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Da var det vel på tide? Føler meg nesten FÆL jeg, som ikke savnet hverken mann eller barn på en 4-dagers tur før hun var ett år. 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 De er på GUTTETUR og storkoser seg sikkert! Første gangen dattera mi (4 år da) reiste aleine med pappa for å være borte ei uke hos farmor i Trondheim - da var jeg så ute av meg at jeg ba en på jobben lære meg å framkalle bilder (svart/hvitt). Det var noe jeg hadde strittet i mot lenge, vanskelig og vil ikke/kan ikke-innstilling fra min side. Men da MÅTTE jeg bare ha noe annet å tenke på. Hulk-hulk! Men jeg lærte det, da. 0 Siter
Gjest kløverblomst Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Jeg har aldri skjønt hvorfor det skal være et ideal at man skal være borte fra ungene over dager / uker helst så tidlig som mulig. Jeg skjønner godt at du savner gutten din, jeg! Det ville jeg også gjort. Jeg tror ikke barna lider noen nød om de må reise på ferie med både mamma og pappa. På den annen side lider han neppe noen nød nå heller, men det må da være lov å savne hverandre. :-) 0 Siter
caprice Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Etter å ha lest de andre svarene her skjønner jeg at det er stor forskjell på mødrene her. Vår 6 åring var med bestemor en uke på hytta her nå nettopp, og vi syntes det var storveis! Selvsagt savnet vi henne litt, men for det første har hun godt av det, og for det andre er det fint at bare de får oppleve noe sammen, samt at vi fikk litt mer tid til hverandre, og lillesøster fikk litt sårt tiltrengt egentid med mamman og pappan sin :-) 0 Siter
tiliti Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Da var det vel på tide? Føler meg nesten FÆL jeg, som ikke savnet hverken mann eller barn på en 4-dagers tur før hun var ett år. Jeg tror stadig det skal bli grusomt når vesla reiser på ferie men foruten å gruble over om bilen eller flyet kræsjer kan jeg ikke si det har plaget meg, så du er ikke alene 0 Siter
isbe Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Forståelig at du savner han, men ikke har dårlig samvittighet. Jeg hadde det litt på samme måten da datteren min var hos sin mormor alene i 2 uker da hun var 4 år, og 5 år og også i år - er liksom blitt en tradisjon - i år ble det nesten 3 uker - hun kommer hjem idag. Jeg syntes det var litt tungt akkurat da jeg sa farvel, og i fjor var det tøfft da hun ble skikkelig syk og måtte til legen og jeg ikke var der(!) - men hun spurte ikke engang etter meg, og ville ikke prate med meg på telefonen mens hun var på det sykeste... I år har hun vært frisk og smilende og blid hele tiden og jeg hører henne synge i bakgrunnen når jeg snakker med mamma. Men nå gleder hun seg til å komme hjem. Vi har fått masse tid til lillebror og jeg har kunne sovet litt lengre om morgenen siden jeg ikke har måttet ta henne til SFO. Du blir vant til det, og han er jo med samboeren din og har det sikkert topp! 0 Siter
Velouria Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Etter å ha lest de andre svarene her skjønner jeg at det er stor forskjell på mødrene her. Vår 6 åring var med bestemor en uke på hytta her nå nettopp, og vi syntes det var storveis! Selvsagt savnet vi henne litt, men for det første har hun godt av det, og for det andre er det fint at bare de får oppleve noe sammen, samt at vi fikk litt mer tid til hverandre, og lillesøster fikk litt sårt tiltrengt egentid med mamman og pappan sin :-) Sånn tenker vi også. I forrige uke hadde mannen og jeg 4 dager alene uten barna fordi ei venninne av oss gjerne ville ha de på besøk. Vi storkoste oss og jeg var ikke bekymret et eneste sekund om at de ikke hadde det bra, jeg sender jo ikke barna mine med noen jeg ikke stoler på. Nå er det snart en uke med eldstejenta på ferie alene mens lillesøster skal til tanten sin. Vi gleder oss alle sammen og det skal bli deilig for storesøster å få tid med mor og far alene. 0 Siter
Liliaceae Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 tror jeg hadde avtalt med noen venner på kveldene og funnet på koselige ting mens de var borte. hvis ikke kan du fort synke ned i sofaen og tenke triste og tunge tanker... ha gjerne avtaler noen dager fremover om kinoturer, kafébesøk, besøk hjem til venninner osv. så skal du se at du koser deg mens de er borte, og gleder deg til de kommer tilbake! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.