Gå til innhold

Vennefamilie på overnatting?

Anbefalte innlegg

Gjest bippolina
Skrevet

Vi fikk forespørsel fra en familie vi faktisk ikke kjenner så godt om de kunne få lov til å komme og bo hos oss i en drøy uke i sommer.Kan vi si nei? Hvilken unnskyldning kan vi bruke? Vennene er forsåvidt greie, men de har tre små barn under fire år, de er kjempeaktive og rotete. Dette er siste ferieuka vår, og vi er glade i fred og ro. Har vanskelig for å si nei, men kjenner at jeg ikke synes deet er så lett...

Videoannonse
Annonse
Rhea Silvia
Skrevet

Kan dere ikke si at dere er veldig opptatt, men at det går greit en dag eller to. Dei har jo ikke krav på at dere skal fortelle hva slags planer dere har.

Jeg tror det skulle ha vert gode venner om de fikk være en hel uke, og jeg legger meg ikke inn hos mine søsken engan så lenge.

Rhea Silvia
Skrevet

Kan dere ikke si at dere er veldig opptatt, men at det går greit en dag eller to. Dei har jo ikke krav på at dere skal fortelle hva slags planer dere har.

Jeg tror det skulle ha vert gode venner om de fikk være en hel uke, og jeg legger meg ikke inn hos mine søsken engan så lenge.

Egentlig er det nok å si at dessverre det passer ikke så godt akkurat den uken. Dere trenger ikke gi noen begrunnelse!

Skrevet

Du kan vel si at dere har andre planer den uka? Føler du for å gi begrunnelse så kan du si at dere får annet besøk?

Skrevet

Klart dere kan si nei !

Hadde ikke orket å hatt en familie på 5 på besøk en hel uke, selv om jeg hadde kjent de godt ....

Nei, skyld på at dere ikke vil binde dere til det siden det er siste ferieuka :), det hadde jeg gjort iallefall.

Er det ikke litt frekt å spørre om sånt da siden dere nesten ikke kjenner hverandre ?

Et lite kaffebesøk på et par timer er OK, men en hel uke da, puuuuh ikke her iallefall.

shao bao bao
Skrevet

Klart dere kan si nei !

Hadde ikke orket å hatt en familie på 5 på besøk en hel uke, selv om jeg hadde kjent de godt ....

Nei, skyld på at dere ikke vil binde dere til det siden det er siste ferieuka :), det hadde jeg gjort iallefall.

Er det ikke litt frekt å spørre om sånt da siden dere nesten ikke kjenner hverandre ?

Et lite kaffebesøk på et par timer er OK, men en hel uke da, puuuuh ikke her iallefall.

Problemet er at mannen i familien var innom i dag, og spørsmålet kom litt bardust på både meg og mannen min. Vi klarte å finne på en hvit løgn om at kanskje vi fikk besøk av noen andre i den tiden og at vi skulle sjekke med dem. Men hvis vi sier nei, så kommer sikkert familien innom på besøk i den uka likevel, for de skal på en festival her i byen. Da kommer de til å skjønne at det med de andre som liksom kom på besøk er bare oppspinn. Jo, egentlig synes jeg det var litt frekt å spørre - vi hadde aldri funnet på å gjøre det. Men folk er så forskjellige. Har vansker for å lyge, jeg. Bør kanskje bare være positiv og glad for de vennene man har... Pes...

Gjest bippolina
Skrevet

Problemet er at mannen i familien var innom i dag, og spørsmålet kom litt bardust på både meg og mannen min. Vi klarte å finne på en hvit løgn om at kanskje vi fikk besøk av noen andre i den tiden og at vi skulle sjekke med dem. Men hvis vi sier nei, så kommer sikkert familien innom på besøk i den uka likevel, for de skal på en festival her i byen. Da kommer de til å skjønne at det med de andre som liksom kom på besøk er bare oppspinn. Jo, egentlig synes jeg det var litt frekt å spørre - vi hadde aldri funnet på å gjøre det. Men folk er så forskjellige. Har vansker for å lyge, jeg. Bør kanskje bare være positiv og glad for de vennene man har... Pes...

Uff, det ovenfor skulle selvfølgelig ha vært signert:

Gjest Marres
Skrevet

Egentlig er det nok å si at dessverre det passer ikke så godt akkurat den uken. Dere trenger ikke gi noen begrunnelse!

Helt enig med deg! Når du inv deg selv og familien med så mange barn kan man ikke bli fornærmet av et "det passer ikke". Med tre unger kommer de til å skjønne den, så unnskyldning treng ikke.

Gjest Flystripa
Skrevet

Det er ikke frekt av dere å si nei til en invasjon som skal vare i en uke, nei. Jeg er ikke hotellvertinne, så mitt svar hadde vært nei.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Uff, en hel uke og vel så det? Jeg skjønner ikke at folk får seg til å spørre engang jeg.Hadde det vært for et par dager så KANSKJE jeg ville sagt ja.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Det er slitsomt å bo i en festivalby... Da er det mange som tror de bare kan troppe opp å overnatte så lenge de vil.

Skrevet

Jeg ville sagt det som det er, at den siste ferieuka hadde dere planlagt å ha det litt rolig. Si at dere har hatt mye folk rundt dere hele ferien, men føy til at det ville være koselig om de likevel stakk innom en tur.

Skrevet

Si bare at det passer dessverre ikke.

Dropp unnskyldningene. Dårlige unnskyldninger høres som regel ut som det de er; dårlige unnskyldninger. Si heller bare at det ikke passer.

Man trenger ingen unnskyldning for ikke å kunne ha en hel familie på besøk en hel uke.

Selv ville jeg ikke drømt om å invitere med selv til noen jeg ikke kjenner så godt i en hel uke.

Fisk og gjester stinker etter 3 dager...

mvh

Skrevet

si nei! eller hvertfall si at du ikke orker en hel uke! jeg har selv tre aktive unger (ikke alle under fire), så jeg vet hvor slitsomt det kan være for andre å nyte sin ferie/helg med oss på besøk.

Skrevet

det er jo bare å si nei. dere kan gjerne møtes en dag, men overnatting er ikke aktuelt. det passer ikke. punktum.

vi hadde aldri spurt noen om å få overnatte med mine tre barn. tar heller inn på hotell. men det er oss da....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...