Gå til innhold

Urolig hjerte, gravid og psyk.

Anbefalte innlegg

Gjest cooco

Jeg er gravid, fullgått 9 uker. Fra uke 5- 7 seponerte jeg fra 1 1/2 tabetter Fontex til 0.

Jeg er i en vanskelig situasjon. Barnefaren sier at han ikke vil ha noe med barnet å gjøre, og han prøver å presse meg til abort. Jeg klarer ikke å fortelle foreldrene mine om graviditeten. Jeg er allerede alenemor til to, og jeg jeg vet at de vil ta dette tungt.

Til tross for omstendighetene, føler jeg at psyken frem til nå har vært ok, men de siste dagene har jeg blitt mer urolig. Selv om jeg har vært kvalm, har jeg hatt trang til å overspise, og de negative tankene har lett for å slå inn. De siste dagene har jeg også hatt hjertebank. Det føles som hjertet tar ett ekstra slag, for så å hoppe over det neste. Når dette skjer, føler jeg samtidig at det skjer noe med pusten, og jeg får en ekkel følelse i halsen. Kan dette ha noe med psyken å gjøre? Bør jeg begynne med antidepressiva igjen? Kan disse "hjertehoppene" være farlige for barnet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238155-urolig-hjerte-gravid-og-psyk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...