Gå til innhold

Nå har jeg tatt aborten

Anbefalte innlegg

alyssa1365381000

Tenkte at jeg kunne fortelle at jeg har tatt abort nå. Gjorde det i dagtidlig.

Jeg var ganske bekymret på hvordan jeg kom til å reagere etter aborten, trodde jeg skulle ha dårlig samvittighet og bli knust.

Men slik føler jeg det ikke. Jeg føler rett og slett ingenting. Føler meg bare så fullstendig tom og likegyldig. Jeg er så forvirret til alt dette.

Mine foreldre er uvitende om graviditeten, at fosteret var vannskapt, og at jeg nå har tatt abort. De er super-kristne, og det hadde sikkert oppstått hysteri dersom de visste om alt dette.

Typen min vil hvertfall ikke prate om dette som har skjedd, han er bare lykkelig fordi jeg tok abort..

Jeg vil heller egentlig ikke prate om det, liker best å holde følelsene mine for meg selv. Vil ikke at andre skal tro jeg er gal. Men det er fint å kunne skrive om det her, for her er jeg anonym.

Håper ikke dette kommer til å forfølge meg resten av livet. Jeg har egentlig nok å stri med fra før av:fysisk og verbal mishandling, spiseforstyrrelse, angst.. Ikke kult å få dette i tillegg nei.

Vel, vel.. Livet går jo alltid videre(om jeg ikke velger å hoppe av da!). Så jeg må bare skjerpe tankegangen min og "get over it". Jeg blir alltid sterkere av å håne meg selv og si hvor patetisk jeg er. Det vil vel fungere for meg nå også.

Jeg har alltid måttet slitt alene, redd og uvitende. Men har fortsatt en drøm om at noen en dag kan "se" meg og spørre meg om hvordan jeg har det. Den drømmen gjør at jeg holder ut hverdagen - enn så lenge:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238171-n%C3%A5-har-jeg-tatt-aborten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Noen negative tanker kan komme innimellom. Det gjør det hos en del. Tenk da på alle de fornuftige argumentene for aborten.

Tross dette vil du komme styrket ut av det som de aller, aller fleste.

Ønsker deg lykke til videre i livet :-)

Annonse

mil1365380270

Ikke sikkert du får så mye problemer med det. Man hører bare om de som sliter i ettertid. Har venninner som har tatt abort før og har barn nå. De mener fortsatt det var helt riktig, og har ikke tatt det tungt (utover at avgjørelsen var tung, og inngrepet noe man gjerne skulle vært uten). Jeg har mistet uten å falle staver. Man kan ikke rå over følelsene. Mange har det forferdelig, selv om de vet avgjørelsen var rasjonell og helt riktig. Men det er viktig å være klar over at det ikke er sikkert du kommer til å slite i ettertid. Og viktig at du ikke lager deg en sorg fordi du tror du burde føle noe :-)

Gjest Lena B

Hvordan har du det?

jeg skal prøve å spørre deg ved en senere anledning.

Jeg er helt sikker på at dette var riktig for deg- og at du hadde angret mer om det ikke ble som det ble.

Uansett syns jeg det er en menneskerett å kunne velge!

- å kunne angre

- eller være fornøyd

er en konsekvens av valg.

Lykke til på veien!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...