Gå til innhold

Syk av bitt eller høysnue?

Anbefalte innlegg

Gjest sansara

Beklager, blir mye flåttbitt spørsmål her. Men som jeg skrev i innlegget mitt igår, har også eldstemann i huset her fått bitt. ca. 3 uker siden.

Han er nå ekstremt rennende av øynene, snørret renner og han viser generelt ubehag. Sier han har vondt i hodet. Er nesten 3 år gammel. Gutten hoster. Han er astmatisk fra før.

Jeg har hatt mistanke om allergi en stund allerede, Pollen. Men har ikke fått bekreftet det av ulike årsaker.

Jeg tenkte å bevege meg til lege idag eller i morgen, men skal jeg nevne flåttbittet som noe relevant? Jeg fanget opp at Togli sa noen om influensalignende symptomer. Han har ikke feber tross rennende øyne og nese og hoste.

Men ekstremt sutrete om natta.... Våkner og våkner.

Det siste kan selvsagt også ha noe med å gjøre at han har nylig fått en lillebror....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238190-syk-av-bitt-eller-h%C3%B8ysnue/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes helt klart du skal nevne flåttbittet.

Selvfølgelig skal du nevne flåttbittet.

Men det pleier å bli en rød rund ring rundt bittet hvis flåtten er infisert.

Her i huset har alle hatt flått på seg en eller annen gang, men ingen av oss har blitt syke.

Vi bor på sørlandet hvor flest flått er infisert, så vi følger nøye med på bittstedet.

Jeg hater flått! De er noen særdeles ekle kryp....

Håper det går bra med dere!

Hei

Nevn flåttbittet!

MEN, det er faktisk ikke slik at alle flåttbitt som har "farlige bakterier" gir en rød ring rundt bittet.

Vi var på en dansk øy i fjor og vårt barn fikk flåttbitt, vi fikk beskjed om at der testet de ALLE fordi de hadde hatt flere sykdomstilfeller uten at det var rød ring rundt bittstedet.

Dette er et spesialtilfelle - liten øy. Men å nevne bittet hadde jeg gjort.

Man tar en blodprøve med engang og så enda en prøve etter ca 4 uker.

Lykke til!

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...