Gjest asni Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Noen som vil dele en god kyllinggryte/rett med meg? Har lyst å prøve noe nytt!! 0 Siter
KinderEie Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Kanskje ikke det du var på jakt etter, men det finnes en ferdigpose som heter "Bali" som du tilsetter kyllingkjøtt. T.o.m. 6åringen skrøt av denne 0 Siter
Katt-ja Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Kanskje ikke det du var på jakt etter, men det finnes en ferdigpose som heter "Bali" som du tilsetter kyllingkjøtt. T.o.m. 6åringen skrøt av denne Den er god! Pleier å spe på med litt ekstra rømme, ananasbiter, champignon... Smaker ikke pose-gryte i det hele tatt synes jeg. 0 Siter
Cinnamona Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Har du prøvd posegryta fra Toro ("Kyllinggryte fra Bali")? Den er knallgod, synes jeg. 0 Siter
Gjest soljenta_83 Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Den er god! Pleier å spe på med litt ekstra rømme, ananasbiter, champignon... Smaker ikke pose-gryte i det hele tatt synes jeg. Bali kyllingryta er veldig god ja om man sper på med litt ekstra som i innlegget over her. Litt revet ingefær er utrolig godt i denne gryta. 0 Siter
Gjest Lena B Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 lapskausblanding, ferdig i posepakke(Toro)?, 1 pk med lapskausblanding og 1-2 kyllinger revet opp. Alt i en gryte. Barna elsker det! 0 Siter
MsSophie Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 lapskausblanding, ferdig i posepakke(Toro)?, 1 pk med lapskausblanding og 1-2 kyllinger revet opp. Alt i en gryte. Barna elsker det! Og hvis du samtidig putter opp i en pakke med MrLee nudler og krydderposen - så er det en av favoritt middagene her i huset. Nudellapskaus kaller vi det...og varierer mellom okse-, svin- og kyllingkjøtt. 0 Siter
Lula Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 1 rå kylling eller høne 4 laurbærblad salt pepper 3 liter vann ----------------- 1 dl olivenolje 2 store løk 2 store paprika (evt. 3 små) - gjerne forskjellig farge 3-4 fedd hvitløk ----------------- 1 liten boks mais 1 glass tomatpure 1 ts ingefær 1/2 krydderglass karri 1/2 krydderglass paprikapulver Kyllingen kokes i vann i 1 1/2 time med laurbærblad, salt og pepper. Hell av kokekraften, som skal tas vare på og legg kyllingen til side. Bruk den samme gryten. Ha oljen oppi gryten og la den bli varm. Surr løk, paprika, og hvitløk i oljen til det blir blankt. Hell over tre liter kraft fra kyllingen. Tilsett mais, tomatpure, ingefær, karri og paprikapulver. Ha i oppklippet kylling til slutt (i små biter og uten ben). Kokes i 15 minutter. Serveres med hvitløksbaguetter. 0 Siter
Gjest asni Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 1 rå kylling eller høne 4 laurbærblad salt pepper 3 liter vann ----------------- 1 dl olivenolje 2 store løk 2 store paprika (evt. 3 små) - gjerne forskjellig farge 3-4 fedd hvitløk ----------------- 1 liten boks mais 1 glass tomatpure 1 ts ingefær 1/2 krydderglass karri 1/2 krydderglass paprikapulver Kyllingen kokes i vann i 1 1/2 time med laurbærblad, salt og pepper. Hell av kokekraften, som skal tas vare på og legg kyllingen til side. Bruk den samme gryten. Ha oljen oppi gryten og la den bli varm. Surr løk, paprika, og hvitløk i oljen til det blir blankt. Hell over tre liter kraft fra kyllingen. Tilsett mais, tomatpure, ingefær, karri og paprikapulver. Ha i oppklippet kylling til slutt (i små biter og uten ben). Kokes i 15 minutter. Serveres med hvitløksbaguetter. Denne høre jo veldig god ut.Toro sine er også gode, men i dag skal vi ha gjester, Har derfor lyst å lage noe fra "bunnen" av.Fant også en god en i min kokebok med rømme og tomatpurè + krydder. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Denne høre jo veldig god ut.Toro sine er også gode, men i dag skal vi ha gjester, Har derfor lyst å lage noe fra "bunnen" av.Fant også en god en i min kokebok med rømme og tomatpurè + krydder. *hvisker* Toro sin Bali-gryte med nogo attåt smaker som om den er "fra bunnen av"... Og så kan du hygge deg i solen med et glass vin i den tiden du sparer 0 Siter
Gjest asni Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 *hvisker* Toro sin Bali-gryte med nogo attåt smaker som om den er "fra bunnen av"... Og så kan du hygge deg i solen med et glass vin i den tiden du sparer Sa du sol??Hva er DET?? Her regner det som bare P....(Vestlandet)Så jeg kan visst stå på kjøkkenet til Dovre faller for den del... Men takker for tipset:-) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Sa du sol??Hva er DET?? Her regner det som bare P....(Vestlandet)Så jeg kan visst stå på kjøkkenet til Dovre faller for den del... Men takker for tipset:-) Ops... OK, trodde det var fint vær de fleste steder nå... Sorry 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.