Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en pappa midt i pappapermen nå. Alt er tipp topp. 2 uker før pappapermen begynte så løsna snuppa skikkelig og "aksepterte" meg som en forelder :) Nå er det samme om det er mamma eller pappa som plukker hun opp. Supergod følelse!!! Snuppa er et år neste tirsdag forresten.

Uansett da, det jeg lurer på. Hun sover noe helt sykt mye. Og det blir bare verre. Jeg er B menneske altså, men snuppa er bare drøy. I dag måtte jeg vekke henne 11:00, for jeg syns det ble litt vell seint. Hun la seg 20:00 i går kveld. Også ble hun trøtt igjen klokka 12:30, og trengte en lur. Nå har hun sovet en time, og purker enda. Etter dette holder hun seg nok våken helt til klokka åtte, men alikevell da. Dette kan da ikke være normalt? Hun har alltid vært snill når det gjelder søvn, men før var det halv ni liksom. Ellers er hun i godt humør og durer rundt og river ned alt hun kommer over og gjør bøll. Hun har alt knerta favorittfjernkontrollen og mobiltelefonen min. Grumf.

Spørsmålet mitt da: Tror dere hun er syk? Hun virker jo frisk på alle andre måter? Trenger barn SÅ mye søvn til tider. Burde jeg vekke henne klokka 0900 hver dag eller noe?

Skrevet

Min snart ettåring sover også veldig lenge. Hun sover til ca 0900, og har gjerne en formiddagshvil på 2-3 timer. Hun legger seg kl 2000.

Så lenge hun virker frisk og rask kan du nok bare slappe av og nyte det :) Hvis hun senere blir trøblete å legge om kveldene kan hun kanskje bli vekket tidligere om morgenen.

Gjest neppe noe galt
Skrevet

Det er riktignok noe over normalen som vel er 11-14 timer, men det kan jo være på grunn av varmen (om dere har sommervarme). Åssen er formen ellers, når hun er våken?

Et lite stikk i fingeren kan avdekke ev. jernmangel. Mest sansynligvis er det slett ikke noe galt, bare en soveperiode. Hva med å ta det opp med helsesøster ved neste helsestasjonsbesøk? Så slipper du lure.

Gjest trultemor26
Skrevet

Det er riktignok noe over normalen som vel er 11-14 timer, men det kan jo være på grunn av varmen (om dere har sommervarme). Åssen er formen ellers, når hun er våken?

Et lite stikk i fingeren kan avdekke ev. jernmangel. Mest sansynligvis er det slett ikke noe galt, bare en soveperiode. Hva med å ta det opp med helsesøster ved neste helsestasjonsbesøk? Så slipper du lure.

Hei, jeg er moren til dette sove-barnet ;)

Vi prøvde å ringe helsestasjonen men der var det sommerstengt.

I dag har hun sovet til klokka 11. Vært våken til halv ett. Sovet til 2-halv 3. Sovet til 5-halv 6. Så problemfri legging litt over åtte i kveld. Dette er da ekstremt mye soving!?

Men men, kanskje hun er i en periode hvor hun trenger mye søvn da. Hun er helt ok når hun er våken, spiser og drikker som normalt.

Gjest trultemor26
Skrevet

Min snart ettåring sover også veldig lenge. Hun sover til ca 0900, og har gjerne en formiddagshvil på 2-3 timer. Hun legger seg kl 2000.

Så lenge hun virker frisk og rask kan du nok bare slappe av og nyte det :) Hvis hun senere blir trøblete å legge om kveldene kan hun kanskje bli vekket tidligere om morgenen.

Tror nok pappaen nyter det at hun sover så lenge om morran ja! Han synes pappaperm er helt knall. ;)

Gjest neppe noe galt
Skrevet

Hei, jeg er moren til dette sove-barnet ;)

Vi prøvde å ringe helsestasjonen men der var det sommerstengt.

I dag har hun sovet til klokka 11. Vært våken til halv ett. Sovet til 2-halv 3. Sovet til 5-halv 6. Så problemfri legging litt over åtte i kveld. Dette er da ekstremt mye soving!?

Men men, kanskje hun er i en periode hvor hun trenger mye søvn da. Hun er helt ok når hun er våken, spiser og drikker som normalt.

Tviler på at det haster å få det sjekket så lenge ungen er helt fin ellers.

Bare vær ekstra oppmerksom på kostholdet mht jern og vitaminer. Flytende multivitaminer f.eks, og grøt med jern, jernrike grønnsaker (grønne) o.l.

Hvis hun sover like mye når helsestasjonen åpner igjen kan dere jo nevne det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...