Gjest neve Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Noen som har en god oppskrift på Charlotte Russe- kake (fromsjkake med rullekakeskiver utenpå). Prøvde en oppskrift jeg fant, men den var veldig søt. Vil ikke ha den så kjempesøt. Noen som har et godt tips til hvordan man får den ut av forma uten at den kræsjlander? Har fått i oppdrag å bake en sånn til et bryllup.. Anyone? 0 Siter
tiliti Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Moren min brukte blande gele fra butikken og krem. Og vanlig rullekake med syltetøy fra butikken. Det ble faktisk kjempegodt. Husker ikke hvor mye krem hun brukte, dog. 0 Siter
emin Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Jeg bruker en liten pakke fløte som piskes til krem. Blander 2 pk gelé og lar det bli halvstivt og blander i kremen. Så danderer jeg rullekakeskiver i forma og blandingen oppå. Jeg bruker kjøpt rullekake fra butikk, mens mamma alltid lager rullekaka selv. Svigermor blander fruktbiter i (eple, druer etc.) og bruker sitrongelé, da blir den litt mer syrlig enn min versjon (jeg bruker bringebærgelé). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.