sommerkreps Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Meg igjen..hadde plutselig et skikkelig deppeanfall her nå..Vært veldig sliten og trøtt de siste dagene (sønnen min vil som regel opp i fem-tida og nettene er alltid avbrutt underveis, men slik har det da vært hele tida..) Sønnen min skulle ha sin vanlige lur, men våkna etter 30 min (pleier sove 1,5 t) av kantsklipperen til naboen..Ville ikke sovne igjen og bare sutrer og griner nå som jeg har tatt han inn. Prøvde å legge han i senga men han bare skriker og skriker ( jeg hadde gleda meg til å slappe av lit..). Det hele endte med at jeg ringte samboeren min som er på jobb, og jeg knakk fullstendig sammen og gråt skikkelig..skjønner ikke at det er så stor grunn til det, men bl eplutselig så deppa.. Kan det ha noe med ammeslutt å gjøre? Hormoner som hoper seg opp;)? Har noen hørt om det? Minte liksom litt om de første dagene etter melka satte inn etter fødselen, derfor jeg kom til å tenke på det..men kan jo bare være meg som er litt sliten og da. 0 Siter
Gjest salmiakk Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Så lenge det er relatert til svangerskap og hormoner så er det fint lite som forundrer meg lenger:) Kanskje det er relatert til ammeslutt. Noe er det nok som foregår i kroppen din og store svingninger og hormoner hører vel sammen. kanskje er mensen rett rundt hjørnet og du opplever pms? Jeg ble regelrett deprimert hver gang jeg ammet. Kjente hvordan hjertet "sank" ned i magen og ble helt ute av meg. Hormoner er noe dritt:) 0 Siter
kakki1365380609 Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Du høres ut slik som jeg føler meg i dag, og jeg skal ha mensen om en uke ) Stell godt med deg selv og sett på noe musikk du liker og blir i godt humør av. Skjønner godt hvordan det føles, "god bedring" til deg. 0 Siter
sommerkreps Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Skrevet 12. juli 2006 Du høres ut slik som jeg føler meg i dag, og jeg skal ha mensen om en uke ) Stell godt med deg selv og sett på noe musikk du liker og blir i godt humør av. Skjønner godt hvordan det føles, "god bedring" til deg. Tusen takk for svar! Jeg har aldri slitt med pms før, men er jo mulig svangerskapet har forandra det og! har ikke fått tilbake mensen enda, men er jo fullt mulig den er rundt hjørnet.. Har faktisk ikke tenkt p åat det kan være grunnen..Men når du sier det så har jeg jo faktisk hatt noen svake smerter i magen i dag og..! 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Det er ikke så usannsynlig at det er ammeslutten som gjør deg litt nedfor. Jeg har omtrent ikke hatt dårlige dager mens jeg har ammet. Jeg nevnte det for legen en gang, han sa at mange kvinner får "lykkehormoner" av ammingen. Det kan jo i tillegg være pms som er på vei. Jeg har et snev av det selv, det er så kjedelig. Man får bare prøve å tenke positive tanker og ikke la det gå ut over noen. Jeg reagerer med å være ekstra stille, har liksom ikke noe jeg vil si til noen. (Ville ikke vært så mye positivt lell) Håper du får en rolig og fin kveld. Da får du styre på med noe som du synes er ekstra kjekt 0 Siter
laban Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Tusen takk for svar! Jeg har aldri slitt med pms før, men er jo mulig svangerskapet har forandra det og! har ikke fått tilbake mensen enda, men er jo fullt mulig den er rundt hjørnet.. Har faktisk ikke tenkt p åat det kan være grunnen..Men når du sier det så har jeg jo faktisk hatt noen svake smerter i magen i dag og..! Det er ikke uvanlig at den første mensen etter en lang pause forårsaket av svangerskap og amming, gjør litt ekstra mye av seg i form av PMS, smerter og andre plager. For svært mange blir ting som før når menssyklusen stabiliserer seg etter at disse "hormonbevegelsene" er avsluttet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.