lisk30 Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Er det noen som vet hvor høy samlet inntekt vi må ha for å bli godkjent for adopsjon? Mannen min er enda student.Jeg har en relativt bra betalt jobb (lønnstrinn 47, staten). 0 Siter
Gemini Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Det er ikke krav til noen spesifikk inntekt, såvidt jeg har forstått, kun at man har ordnet økonomi. Det er mulig at enkelte land har spesifikke krav, men generelt er det ikke nødvendig å tjene så eller så mye. 0 Siter
jonia Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Det viktigste er at det er en oversiktelig økonomi, og at inntekter og utgifter står i forhold til hverandre. Vi ble ved begge adopsjoner også spurt om hvordan selve adopsjonen skulle finansieres. Jeg tror Kina har et inntektskrav, men det er (eller var) så lavt at man vel knapt ville blitt godkjent i Norge med en slik inntekt. Tror det var 200 000 pr år. 0 Siter
Vanedis Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Det er beskrevet i "Veiledning om utarbeidelse av sosialrapport ved søknad om adopsjon, Q-1046" som sosialkontoret bruker: "Det er ikke nødvendig med en detaljert økonomisk oversikt, men utrederen må forvisse seg om at det er samsvar mellom inntekter og utgifter. Søkernes økonomi skal være sikker nok til å gi barna en trygg oppvekst. Det må derfor fremkomme i utredningen hvorvidt familien kan sies å ha en stabil økonomi. Er noen av søkerne arbeidsløse, må det fremgå hvordan dette påvirker familien så vel sosialt som økonomisk. En ufrivillig arbeidsløshet kan innebære en stor belastning for familien. Det bør derfor komme frem hvordan arbeidsløsheten påvirker familien når det gjelder psykisk helse og relasjonene familiemedlemmene imellom. Hvordan ser søkerne på muligheten for arbeid og god økonomi?", jfr. http://odin.dep.no/bld/norsk/dok/andre_dok/skjema/004021-990062/dok-bn.html 0 Siter
thuva1365380402 Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Det varierer vel litt fra land til land. Vi har adoptert og skal adoptere igjen fra Sør-Korea, og de krever 270.000 i inntekt. Jeg har ikke vært i jobb noen av gangene. Ikke noe problem ettersom min mann tjener mye mer enn det de krever. I Korea så er det ikke viktig at mor jobber heller. 0 Siter
fillolin Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Norske myndigheter stiller vel ikke absolutte krav, men som thuva skriver er det noen land som stiller økonomiske krav. Thailand har såvidt jeg vet en grense på 350 000 (for begge). Foreningene kan råde dere i.f.t. hvorvidt den nåværende situasjonen påvirker hvilket land dere bør velge. Lykke til! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.