Mysil Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Tusen takk for gode råd alle sammen! Må bare si at jeg aldri har sett på adopsjon som en "nødløsning". Tropo og En adoptivmamma beskrev det akkurat slik jeg føler det. Det spiller ingen rolle hvor barna kommer fra. Poenget er at jeg vil ha barn - mange barn. Ikke for barna sin skyld, men for min egen. Enten man føder barn selv eller adopterer er det jo av egen egoisme! ( eller?...) Hadde jeg kunnet få så mange jeg ville, hadde jeg hatt 3-4 allerede, men det tar jo slik tid å lage dem....sukk. 2 år på venteliste, 5 ivf, gravid i 8 uker, abort, 3 ivf gravid 6 uker, abort osv. Adopsjon tar også tid.... Jeg er allerede 35. Jeg har det travelt nå. Det er klokka jeg kjemper mot her. Enig i at det er forskjell på tidlig og sent i prosessen. Har man allerede fått tildeling, så mister man jo sitt eget barn. Det er verre enn en tidlig abort!! Vanskelig det her, men adopsjon blir aldri noe 2. valg for meg. Det er et valg på lik linje med å føde selv. Det beste hadde kanskje vært å adoptere en "hel flokk". Kanskje det blir løsningen for oss? Uansett - takk alle sammen. Det er godt å høre andres tanker når det er vanskelig å sortere sine egne. 0 Siter
hjertebarnet Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Ja det å adoptere en søskenflokk er ingen dum ide. Tror det er mangel på folk som er villige til det. Vet ikke hva slags bakgrunn dere har, men tror helst de ønsker folk som har erfaring med barn, til å adoptere søsken. Det følger endel egne utfordringer med dette. 0 Siter
Mysil Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Skrevet 13. juli 2006 Ja det å adoptere en søskenflokk er ingen dum ide. Tror det er mangel på folk som er villige til det. Vet ikke hva slags bakgrunn dere har, men tror helst de ønsker folk som har erfaring med barn, til å adoptere søsken. Det følger endel egne utfordringer med dette. Den eneste erfaringen vi har er at vi har ei jente på 4 år fra før. Ellers er vi ganske "vanlige". Jenta vår ble født en del for tidlig og har litt ekstra omsorgsbehov pga det. Kan godt hende vi blir sett på som egnet utifra de erfaringene vi har med henne. Ellers er det vel egentlig ikke så veldig aktuelt.Blir jo ekstra vanskelig for den vi har fra før også hvis hun får 2 søsken med litt ekstra behov på en gang. Kanskje om noen år.... Vil ikke slå det helt fra meg. Får høre hva de mener om oss når den tid kommer.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.