Gå til innhold

Grunnstønad pga dårlig hørsel

Anbefalte innlegg

Gjest tunghørt

Jeg er en sterkt tunghørt student som bruker høreapparater og andre tekniske hjelpemidler. Jeg lurer på om jeg kan ha rett på grunnstønad for å dekke utgifter til høreapparatbatterier, høreapparatservice, sykehusbesøk etc? Vet at foreldrene mine fikk grunnstønad da jeg var liten, men ble fratatt denne da jeg ble 18 (eller var det 16?).

Kanskje dette stiller seg annerledes nå som jeg bor alene og forsørger meg selv (med studielån)?

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Grunnstønad til drift av tekniske hjelpemidler kan gis. Iflg RTV sitt rundskriv skal det være gitt egne retningslinjer for grunnstønad til tunghørte, men dette finner jeg ikke noe om, det eneste jeg finner er at hjelpestønad kan gis til døve/sterkt tunghørte barn fra spedbarnsalder og opp til barnet er ferdig med grunnskolen. Det høres ut som det er dette dine foreldre har hatt?

Det er for øvrig gitt egne retningslinjer for dekking av utgifter til høreapparat, reparasjon dekkes pliktmessig. Men ikke batterier.

http://www/lovdata/rsk/rtv/tt-19970501-0114-004.html

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...