godpia23 Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 hei. jeg har en jente på 4mnd.. som er blitt helt umulig om natten. hun har alltid våknet en del om natten, men nå er det nesten uholdbart:( veldig sliten.. vet at alle sier at man må vente å se det snur sikkert når hun nærmer seg 6 mnd.. men det tviler jeg på. uansett klarer jeg ikke og ha det sånn her så veldig mye lenger.. trenger sårt tips!! hun sovner greit om kvelden, legger henne 20, da er hun rimelig trøtt. før sov hun til 4-5tiden. nå våkner hun tiligere og tiligere.. nå våkner klokken 00:30 bare snur seg å styrer, sånn holder hun på til i 2-3tiden, da krever hun mat. våkner hun sånn i halv to tiden prøver jeg å la henne vente til halv tre.. men mye skriking tilslutt:( har klart å gå ned til et natt måltid, da hun nå får grøt 2 ganger daglig..får bare morsmelkerstatning. men nå er hun begynt igjen å våkne 2 ganger om natten å skal ha mat.. det eneste jeg gjør om natten er å prøve å få henne til å sove..får ikke sovet noe sammhengende selv. vi skal til utredning for atopisk eksem til høsten. da hun klør en del i perioder i ansiktet. hva skal jeg gjøre?? dette går ikke lenger.. er helt utslitt.. gjør jeg feil ved å springe rett bort til sengen hver gang hun begynner å kny?? prøver å stryke henne på ryggen i håp om og sovne igjen.. trenger hun mer mat?? tenkt på å begynne med middag? hjelp!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/238453-natteproblemer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
cirek Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Dette kjenner jeg meg så utrolig godt igjen i. Jeg gjorde det motsatte av det jeg har erfart med de andre barna, nemlig holt han våken om kvelden. Han fikk en liten dubb på ca 1 time. Men når han voknet for mat, holdt jeg han våken til seit. Dette fikk det hele til å snu faktisk. Vi strevde også i ca 2 mnd før jeg prøvde dette. Lillesøster var helt motsatt. Hun måtte sove godt om kvelden for å sove hele natta. Så jeg vet ikke om dette er noe for deg. Men for oss var det rednignen på et stup for hele familien. Jeg var så sliten at jeg trodde jeg måtte "legges inn". Først får du nesten ikke søvn om natta, og så skal du passe alle barna om dagen og være blid og snill mor...rett og slett umulig for meg. Lykke lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/238453-natteproblemer/#findComment-1838413 Del på andre sider Flere delingsvalg…
godpia23 Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 Dette kjenner jeg meg så utrolig godt igjen i. Jeg gjorde det motsatte av det jeg har erfart med de andre barna, nemlig holt han våken om kvelden. Han fikk en liten dubb på ca 1 time. Men når han voknet for mat, holdt jeg han våken til seit. Dette fikk det hele til å snu faktisk. Vi strevde også i ca 2 mnd før jeg prøvde dette. Lillesøster var helt motsatt. Hun måtte sove godt om kvelden for å sove hele natta. Så jeg vet ikke om dette er noe for deg. Men for oss var det rednignen på et stup for hele familien. Jeg var så sliten at jeg trodde jeg måtte "legges inn". Først får du nesten ikke søvn om natta, og så skal du passe alle barna om dagen og være blid og snill mor...rett og slett umulig for meg. Lykke lykke til!! hva mener du med holde våken om kvelden? ikke legge henne klokken 20? hadde vurdert å legge henne klokken 19:30 fordi hun er så trøtt at jeg nesten ikke får i henne mat. kan du forklare nærmer din metode? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/238453-natteproblemer/#findComment-1838420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
godpia23 Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 hva mener du med holde våken om kvelden? ikke legge henne klokken 20? hadde vurdert å legge henne klokken 19:30 fordi hun er så trøtt at jeg nesten ikke får i henne mat. kan du forklare nærmer din metode? ønsker flere svar uansett!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/238453-natteproblemer/#findComment-1838430 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AveM Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Hvis hun har atopisk eksem kan det jo hende hun klør litt om natten. I såfall er det viktig at hun ikke har for mye klær på seg slik at hun svetter. Rommet bør være godt luftet. Det kan jo hende hun er veldig tørst om natten, så du kan prøve å tilby henne vann. Hun er så liten enda at hun kanskje også trenger litt melk. Jeg ammet i allefall 2-3 ganger hver natt da mine var så små. De spiser ikke så mye hver gang, og da blir de sultne igjen etter en stund. Kanskje bedre å tilby henne drikke framfor å la henne gråte, hvis det er det hun vil..? Jeg tror alle mine har hatt sånne perioder der de plutselig våkner hyppigere om natten. De utvikler seg, vokser, trenger mer mat, får tenner osv. Det er ikke alltid man finner årsaken, men som regel er det forbigående. Er du veldig trøtt og sliten kan kanskje pappaen ta en natt og to for deg. Det er slitsomt å fungere om dagen når en ikke får sove om natten. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/238453-natteproblemer/#findComment-1838576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Så lenge hun bare er 4 mnd ville jeg nok forsøkt å øke antall nattmåltider så lenge hun er så urolig. Eller kanskje hun bare er tørst og vil ha litt vann på flaske. Lillebror (9 mnd) fikk pupp 2-3 ganger om natta når han var 4 mnd gammel. Etter at han var 6 mnd sluttet vi med nattmåltid, men han får innimellom fremdeles litt vann på natta. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/238453-natteproblemer/#findComment-1838623 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 har jeg svart deg før? litt usikker, men uansett; når du legger henne kl. 20, bør du ha mat klar når du skal legge deg selv. med det mener følgende hvis du gir erstatning: den er ferdig oppvarmet og du tar henne opp og gir henne melken i et rom med lite belysning. da vil hun være trøtt og drikke i halvsøvne. dermed lett å legge igjen. hvis du ammer, tar du henne opp og ammer i et mørkt rom og ammer så lenge som nødvendig, gjerne fra begge bryst hvis hun er sulten. da tror jeg hun vil holde seg lenger enn til 00.30 og du vil få sårt tiltrengt søvn. pass på å legg deg samtidig med henne da, slik at du får utnyttet tiden fullt ut. jeg har i alle fall vekket mine barn på den alderen når de har lagt seg i 20 tiden, for de har vært for små til å holde ut hele natten. hun vokser jo og utvikler seg hele tiden, og dermed har hun økt behov for mat. med en så liten baby, må du nok regne med nattevåk en stund til... kanskje du har det varmt i rommet? hvis hun har eksem som klør i tillegg er det jo ikke så greit da, stakkars liten.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/238453-natteproblemer/#findComment-1840492 Del på andre sider Flere delingsvalg…
godpia23 Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 har jeg svart deg før? litt usikker, men uansett; når du legger henne kl. 20, bør du ha mat klar når du skal legge deg selv. med det mener følgende hvis du gir erstatning: den er ferdig oppvarmet og du tar henne opp og gir henne melken i et rom med lite belysning. da vil hun være trøtt og drikke i halvsøvne. dermed lett å legge igjen. hvis du ammer, tar du henne opp og ammer i et mørkt rom og ammer så lenge som nødvendig, gjerne fra begge bryst hvis hun er sulten. da tror jeg hun vil holde seg lenger enn til 00.30 og du vil få sårt tiltrengt søvn. pass på å legg deg samtidig med henne da, slik at du får utnyttet tiden fullt ut. jeg har i alle fall vekket mine barn på den alderen når de har lagt seg i 20 tiden, for de har vært for små til å holde ut hele natten. hun vokser jo og utvikler seg hele tiden, og dermed har hun økt behov for mat. med en så liten baby, må du nok regne med nattevåk en stund til... kanskje du har det varmt i rommet? hvis hun har eksem som klør i tillegg er det jo ikke så greit da, stakkars liten.. heisan. takk for svar:) dette med å vekke henne før jeg legger meg å gi henne mat hørtes ikke så dumt ut, det skal jeg prøve:) på en vanlig dag gir jeg henne mat ca 8, 12,16 og 19:30. er det lite?? og om natten da. hun får grøt klokken 12 og kvelds. begynt å gi bittelitt middags smaker klokken 16,bare noen skjeer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/238453-natteproblemer/#findComment-1840790 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 heisan. takk for svar:) dette med å vekke henne før jeg legger meg å gi henne mat hørtes ikke så dumt ut, det skal jeg prøve:) på en vanlig dag gir jeg henne mat ca 8, 12,16 og 19:30. er det lite?? og om natten da. hun får grøt klokken 12 og kvelds. begynt å gi bittelitt middags smaker klokken 16,bare noen skjeer. for meg hørtes det ut som det var litt få måltider. jeg vil tro hun har behov for 5-6 måltider i løpet av dagtiden, for å fylle opp den lille magen, samt sen kveldsmat som gis som melk rett før du legger deg. mot kvelden hadde jeg gitt litt tettere med mat, slik at hun virkelig blir mett for natten. hvis du gir henne tett med måltider i løpet av dagen, har hun kanskje ikke så stort behov for mat om natten lenger, kanskje bare ett måltid og det kan du gi rett før du legger deg. min jente på ca 4 mnd sover nå hele natten gjennom. jeg fullammer ennå da, og hun får mat så ofte hun etterspør og det er vel ca 7 ganger i døgnet. før vekket jeg henne før jeg la meg selv og da holdt hun ut hele natten. nå legges hun samtidig med de andre barna, og holder ut uten mat i 11 timer. men mine andre to hadde aldri i verden klart seg så lenge uten mat da de var 4 måneder. da holdt de vel maks 6 timer tenker jeg. og det er helt normalt det også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/238453-natteproblemer/#findComment-1840874 Del på andre sider Flere delingsvalg…
godpia23 Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 for meg hørtes det ut som det var litt få måltider. jeg vil tro hun har behov for 5-6 måltider i løpet av dagtiden, for å fylle opp den lille magen, samt sen kveldsmat som gis som melk rett før du legger deg. mot kvelden hadde jeg gitt litt tettere med mat, slik at hun virkelig blir mett for natten. hvis du gir henne tett med måltider i løpet av dagen, har hun kanskje ikke så stort behov for mat om natten lenger, kanskje bare ett måltid og det kan du gi rett før du legger deg. min jente på ca 4 mnd sover nå hele natten gjennom. jeg fullammer ennå da, og hun får mat så ofte hun etterspør og det er vel ca 7 ganger i døgnet. før vekket jeg henne før jeg la meg selv og da holdt hun ut hele natten. nå legges hun samtidig med de andre barna, og holder ut uten mat i 11 timer. men mine andre to hadde aldri i verden klart seg så lenge uten mat da de var 4 måneder. da holdt de vel maks 6 timer tenker jeg. og det er helt normalt det også. oki. Skal forsøke å gi henne mat før jeg legger meg. å dytte inn et ekstra melke måltid i 6 tiden da!! får håpe dette vil hjelpe. men det har jeg tro på 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/238453-natteproblemer/#findComment-1840943 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 oki. Skal forsøke å gi henne mat før jeg legger meg. å dytte inn et ekstra melke måltid i 6 tiden da!! får håpe dette vil hjelpe. men det har jeg tro på fortell hvordan det går/har gått da! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/238453-natteproblemer/#findComment-1842875 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.